Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-23@20:23:18 GMT

زمان آزادسازی کامل سهام عدالت اعلام شد

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۲۱۰۵

زمان آزادسازی کامل سهام عدالت اعلام شد

افرادی که سهامداری به روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند از ۱۹ مردادماه می‌توانند نسبت به فروش ۶۰ درصد از سهام خود اقدام کنند و ۴۰ درصد باقیمانده در دهه فجر آزادسازی خواهد شد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، «محمدرضا معتمد»، عضو هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار و مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی در این خصوص اظهار داشت: ثبت شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت امروز نزد اداره ثبت، به پایان خواهد رسید و حداکثر تا ۱۴ مرداد ماه، صورت‌های مالی حسابرسی نشده آن‌ها منتشر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: به این ترتیب یک روز پس از عید سعید غدیر خم (۱۹ مرداد ماه)، امکان معاملاتی شدن سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی وجود عملیاتی خواهد شد.

مدیر نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار کشور در ادامه بیان داشت: با توجه به اینکه در مرحله قبل افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده بودند اجازه فروش ۳۰ درصد سهام به آنان داده شده بود، اما از ۱۹ مرداد به مناسبت عیدغدیر خم افرادی که سهامداری به روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند می‌توانند تا ۶۰ درصد از تعداد سهام خود را به فروش برسانند و مرحله بعد یعنی در دهه فجر این سهام آزادسازی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تصویب آئین نامه آزاد سازی سهام عدالت در شورای عالی بورس در قالب ۲۲ ماده تصریح کرد: در این آئین‌نامه ساز و کار و نحوه آزاد سازی، افزایش سرمایه، پذیرش شرکت‌ها در بورس و همینطور چگونگی معاملاتی شدن و همچنین میزان آزادسازی سهام عدالت در هر مرحله، پیش‌بینی شده است.

گفتنی است، از روز ۱۰ اردیبهشت تا هشتم خرداد ماه به سهامداران فرصت داده شد تا چنانچه به دنبال انتخاب روش مدیریت مستقیم هستند و می‌خواهند مالکیت و مدیریت سهام خود را بشکل مستقیم و بدون واسطه در اختیار بگیرند، با ورود به سامانه www.samanese.ir نسبت به این امر اقدام کنند، اما این فرصت با توجه به استقبال مشمولان سهام عدالت برای انتخاب روش مستقیم در ابتدا تا ۱۵ خرداد ماه و در نهایت تا ۲۹ خردادماه تمدید شد.

در نهایت، افرادی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌اند از تاریخ ۶ خرداد مجاز شدند با توجه به شرایط اعلام شده نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.

در اواسط تیر ماه نیز حسن روحانی در جلسه هیات دولت در این زمینه شفاف‌سازی و اعلام کرد: ۳۰ درصد دوم سهام عدالت در عید غدیر و بقیه در ۲۲ بهمن آزادسازی می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: آزادسازی کامل سهام عدالت سهامداران مستقیم را انتخاب کرده سهام عدالت سهام خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درویش: یحیی هم می‌ماند همین بازیکنان را می‌خریدم

رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس می‌گوید اوسمار انتخاب بسیار درستی بود چرا که اگر آنچلوتی هم می‌آمد ۲ ماه زمان می‌خواست تا با فضا آشنا شود درنتیجه پرسپولیس از کورس قهرمانی خارج می‌شد.

به گزارش مشرق، رضا درویش با جذب اوسمار ویرا در نیم‌فصل و البته خریدهای خوبی که داشت، توانست پرسپولیس را دوباره در حد یک مدعی جدی قهرمانی مطرح کند. درویش البته بعد از باخت پرسپولیس به آلومینیوم با موجی از انتقادات مواجه شد اما با گذشت زمان شرایط به سود او و تیمش تغییر کرد.

از انتخاب اوسمار ویرا بگویید.
ما پس از بررسی‌های فراوان و پس از مشورت با اهل فن، پیشکسوتان دل سوز و البته گرفتن نظر بازیکنان بزرگ پرسپولیس، اوسمار را انتخاب کردیم و شما دیدید که چه انتخاب درستی بود.

پس بازیکنان هم نظر دادند؟
بله، ما دیدگاه بزرگان تیم در مورد دانش فنی و عملکرد آقای اوسمار را گرفتیم. جالب این که روزهای اول خیلی‌ها به خاطر این انتخاب به من فحش دادند و حالا همان‌ها پیام می‌دهند که دیدید ما گفتیم او مربی خوبی است!

واقعا؟
بله، شماره‌هایشان را دارم. به هر حال ما خوشحالیم که انتخاب درستی انجام دادیم. در آن مقطع اگر آنچلوتی را هم می‌آوردیم ۲ ماه زمان می‌برد تا پرسپولیس و فضای فوتبال ایران را بشناسد و شاید از کورس قهرمانی خارج می‌شدیم اما خدا را شکر بعد از بازی با آلومینیوم، پرسپولیس به بازی برگشت و...

وضعیت رقبای پرسپولیس را چطور می‌بینید؟
ما کاری به رقبا نداریم و در هر دو جام برای قهرمانی تلاش می‌کنیم. شما می‌بینید که دو تیم مطرح و پول‌دار یک میلیون دلار خرج کردند اما الان کجا هستند؟ ما وظیفه داریم ۶ بازی آخر خود در لیگ را ببریم و با این اتفاق شک نکنید که قهرمان می‌شویم.

فشار بازی‌ها هم زیاد است چون شما برخلاف استقلال در جام حذفی هم هستید.
بله، به هر حال آن‌ها استراحت می‌کنند. جام حذفی هم سنگین است چون هر تیمی می‌تواند با ۴ برد دیگر قهرمان شود و با یک باخت از مسابقات کنار می‌رود؛ پس طبعا همه تیم‌ها با تمام قوا در جام حذفی شرکت می‌کنند و بازی ما در اراک هم ساده نیست اما خیلی امیدواریم که در این مسابقات هم مثل پارسال موفق و در نهایت قهرمان شویم.

قرارداد اوسمار چقدر است؟
فقط همین‌قدر بگویم که قراردادش از بسیاری از مربیان لیگ برتری کمتر است. او روی پرسپولیس شناخت خوبی داشت و از نظر فنی هم توانسته شایستگی‌های خود را نشان بدهد.

ویرا در اولین بازی به آلومینیوم باخت و فشار روی شما بیشتر شد!
بله، فشاری بود که دلال‌ها می‌آوردند چون مربیان آن‌ها را رد کرده بودیم. البته بازی با آلومینیوم را می‌شد در کتاب گینس ثبت کرد چون حریف یک موقعیت گل هم نداشت اما بازی را برد. در چند بازی هم از اشتباهات داوری لطمه خوردیم؛ به خصوص در نیم‌فصل دوم.

اما بسیاری از کارشناسان داوری گفتند گل شما به ملوان آفساید بود!
شما اگر همه بازی‌ها را حساب کنید و به حرف همان کارشناسان داوری رجوع کنید، می‌بینید که پرسپولیس متضرر هم شده و ما الان باید صدرنشین بودیم.

انصافا اگر یحیی گل‌محمدی هم مانده بود، همین خریدهای خوب را در نیم‌فصل انجام می‌دادید؟
چرا که نه! شک نکنید که تلاش می‌کردیم هر بازیکنی را که آقایحیی می‌خواهد بخریم. مگر قبلا این کار را نکردیم؟ جالب است بدانید که مذاکره با عبدالکریم حسن در زمان گل‌محمدی و با نظر مثبت ایشان آغاز شد. من در زمان آقایحیی دو بازیکن تاپ را معرفی کردم که ایشان گفت به تاکتیک تیمی ما نمی‌خورند و حق هم داشت چون به هر حال سرمربی تیم بود. الان هم می‌بینید که خریدهای جدید چقدر خوب کار کرده‌اند و تازه من به شما می‌گویم در بازی‌های آینده عبدالکریم حسن، اورونوف، خدابنده‌لو و... بهتر هم می‌شوند.

چنددرصد به قهرمانی در رقابت‌ با استقلال امیدوارید؟
ما اگر ۶ بازی خود را ببریم، صددرصد قهرمانیم و من شخصا خیلی امیدوارم.

این‌که پرسپولیس به ۴ بانک واگذار می‌شود، غلط نیست و شما را نگران نمی‌کند؟
به هر حال این‌ها یک کنسرسیوم هستند و بعید می‌دانم مشکل خاصی ایجاد شود. به نظر من مالکان جدید یک‌بار برای همیشه باید بدهی‌های پرسپولیس را صفر کنند تا باشگاه روی روال عادی خود بیفتد و بتواند راحت برای آینده برنامه‌ریزی کند. مهم سیاستگذاری کلی است و امیدوارم مشکلات پرسپولیس که خیلی‌هایش مربوط به گذشته است، حل شود.

نگران حذف از آسیا نیستید؟
نه اصلا. اهلیت‌ها تایید شده و ۳ اردیبهشت رسما کار مالکیت و انتقال انجام می‌شود. با این حساب نباید مشکل خاصی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا داشته باشیم.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • مارسل دسایی و انتخاب ویژگی های یک بازیکن کامل / فیلم
  • تحقیق جدید؛ کمبود خواب ریسک ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد
  • آزادسازی ۹۵ درصد ‌اراضی ‌مسیر بزرگراه شمالی کرج پس از ۹ سال
  • حمله ایران به اسرائیل هنوز در کانون توجه کاربران مجازی/ آیا اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله می‌کند؟ / سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ / سیل دوبی و واقعیت‌هایی که سانسور شد/ داغ شدن عنوان جدول لیگ برتر در فضای مجازی
  • زمان دقیق طلوع ماه صورتی در ایران؛ این ماه را از دست ندهید!
  • مجمع شرکت سرمایه گذاری استان هرمزگان (سهام عدالت) برگزار خواهد شد
  • شکایت رئیس سابق فدراسیون ترای اتلون به دیوان عدالت اداری/ اعتراض به انتخابات
  • درویش: یحیی هم می‌ماند همین بازیکنان را می‌خریدم