Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود فتوحی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از نخستین سالنامه مهاجرتی ایران در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که با حضورسورنا ستاری معاون علمی وفناوری انجام شد، افزود: بیشترین تعداد بازگشتی ها از طرح بازگشت دانشمندان و کارآفرینان ایرانی به کشور، جذب دانشگاه صنعتی شریف شده اند.

وی بیان کرد: از سال ۹۴ تا ۹۷ نزدیک به ۱۰۰ عضو هیات علمی به دانشگاه جذب شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 ۷۰ درصد این تعداد از بازگشتی های غیرمقیم به کشور بوده اند که با حمایت معاونت علمی و بنیاد ملی نخبگان در دانشگاه فعالیت می کنند.

فتوحی گفت: مهاجرت و بازگشت متخصصان ایرانی جزو یکی از طرح های مهم بوده که بعد از یکی دو سال  فعالیت آنها تبدیل به تشکیل شرکت های دانش بنیان شده است. این شکل ماندگاری متخصصان ایرانی غیرمقیم بهترین شکل ماندگاری بود.

وی با تأکید بر اینکه باید از پتانسیل ایرانیان مقیم خارج استفاده کنیم، گفت: کشورهای دیگر درصدد هستند این اقدام را پیاده سازی کنند. چنین پروژه مشابهی اکنون در چین در حال پیاده سازی است که بتوانند نخبگان خود را به کشور چین بازگردانند.

فتوحی در خصوص رصدخانه مهاجرت ایران نیز گفت: این رصدخانه در بهار ۹۸ ایجاد شد که تدوین نخستین سالنامه مهاجرتی ایران از نتایج فعالیت آن تاکنون بوده است.

رییس دانشگاه صنعتی شریف همچنین در خصوص فعالیت این دانشگاه در دوران کرونا افزود: کرونا به عنوان یک تهدید بود، اما توانستیم این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم؛ به طوری که ۶۰ وبینار را در دانشگاه اجرا کردیم و با ایرانیان مقیم خارج ارتباط گرفتیم. کرونا فرصتی بود که در قالب بستر آنلاین از تجربیات آنها بهره ببریم.

نخستین سالنامه مهاجرتی ایران در معاونت علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری به همت رصدخانه مهاجرت ایران تهیه و توسط انتشارات دانش بنیان فناور چاپ و منتشر شد.

برچسب‌ها سهم_من_در_مهارکرونا نخبگان دانشگاه صنعتی شریف عضو هیات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نخبگان دانشگاه صنعتی شریف عضو هیات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نخبگان دانشگاه صنعتی شریف عضو هیات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنگره بین‌المللی«اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام»

گروه اندیشه: نخستین کنگره بین‌المللی«اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام» به همت انجمن علمی مطالعات جهان اسلام و تعدادی از مراکز علمی و دانشگاهی ایران و عراق برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی انجمن مطالعات جهان اسلام، این کنفرانس دو روزه سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه ۱۴۰۳ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷ در پنل‌های متعدد و با حضور صاحبنظران، استادان و محققان حوزه مطالعات جهان اسلام در محل تالار اشراق مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در این کنفرانس به آدرس تهران-میدان فاطمی- خیابان شهدای گمنام- ابتدای کردستان(جنوب به شمال)- مجموعه فرهنگی هنری ایوان شمس- سالن اشراق مراجعه کنند.»

گفتنی است این کنفرانس از صفحه اسکای روم انجمن به نشانی b۲n.ir/aiws به‌صورت مجازی پخش خواهد شد.

216216

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894984

دیگر خبرها

  • اجرای بهینه‌تر قانون جهش تولید دانش‌بنیان در دستور کارمعاونت علمی
  • درخشش عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر در مسابقات جهانی ارشمیدوس
  • بیانیه دانشگاه شریف در واکنش به حمله ایران به رژیم صهیونیستی
  • فعالیت ۱۷۱ خانه بهداشت در سطح استان یزد
  • انتشارکتاب حاکمیت اسلامی در عصر غیبت با ترجمه عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه‌های شریف و امیرکبیر و علم صنعت در حمایت از پاسخ موشکی و پهپادی ایران به صهیونیست‌ها +تصاویر
  • تجمع دانشجویان دانشگاه شریف در حمایت از پاسخ قاطع ایران به رژیم صهیونیستی+ تصاویر
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه شریف و امیرکبیر در حمایت از پاسخ موشکی و پهپادی ایران به صهیونیست‌ها +تصاویر
  • نخستین کنگره بین‌المللی«اربعین و آینده علمی فرهنگی جهان اسلام»
  • عضو هیات علمی دانشگاه برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان شد