Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام سعید مهدوی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به پایان شمارش آرای انتخابات صنفی کانون مداحان استان گیلان در تمام شهرستان‌ها، اظهار کرد: در مجموع ۹۴۶ نفر واجد شرایط رأی دادن در این انتخابات صنفی بودند.

وی با بیان اینکه از این تعداد ۷۸۲ نفر در انتخابات شرکت کردند، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ۸۹ درصد واجدین شرایط در انتخابات صنفی کانون مداحان استان گیلان شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان، گفت: انتخابات در هر شهرستان با حضور نماینده‌ای از فرمانداری، نیروی انتظامی و دو نفر از پیشکسوتان مداحی از طرف سازمان تبلیغات و شورای هیئت‌های مذهبی برگزار شد.

حجت الاسلام مهدوی با بیان اینکه ترکیب کانون مداحان همه شهرستان‌های استان گیلان بعد از شمارش آرا و رسیدگی به برخی اعتراضات مشخص شده است، بیان کرد: به زودی نیز از میان افراد منتخب شهرستانی ترکیب کانون مداحان استان گیلان مشخص خواهد شد.

وی در ادامه به وظایف کانون مداحان اشاره و با بیان اینکه مداحان، ذاکران و اهل منبر می‌توانند نقش بسیار مهمی در ترویج معارف اهل بیت (ع) داشته باشند، تصریح کرد: جذب و آموزش نیروهای مستعد مداحی، ارتقا سطح معرفتی و علمی مداحان از طریق آموزش‌های تخصصی، تغذیه فکری مناسب به مداحان، نظارت بر نحوه عملکرد و ویژگی‌های فنی و شأنی مداحان از وظایف و رسالت‌های کانون مداحان و شاعران آئینی است.

مهدوی با بیان اینکه مداحان با بر انگیختن عشق و احساسات مردم در کنار منطق و عقلانیت زمینه استحکام پایه‌های اعتقادی، دینی و باورهای عمیق را فراهم می‌کنند، ادامه داد: مداحان با بر انگیختن عشق و احساسات مردم زمینه استحکام پایه‌های اعتقادی، دینی و باورهای عمیق را فراهم می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه مداحان باید الگوی سیره اهل بیت (ع) در جامعه باشند، گفت: پایبندی آنها به سیره اهل بیت (ع) سبب تأثیرپذیری جامعه از آنها خواهد شد.

وی تأکید کرد: مداحان و شعرای آئینی به واسطه در اختیار داشتن تریبون و مخاطب می‌توانند تأثیر بسزایی در اشاعه فرهنگ دینی و اسلامی داشته باشند.

کد خبر 4982941

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون مداحان سعید مهدوی تبلیغات اسلامی گیلان ویروس کرونا شیراز بوشهر شیوع کرونا قزوین گرگان شهرکرد اقامه نماز جمعه خطبه های نماز جمعه ستاد مقابله با کرونا ازدواج بیرجند مجلس شورای اسلامی مسکن کانون مداحان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ ولی جهانی گفت: از آغاز سفر‌های نوروزی تاکنون، هزار گردشگر خارجی از کشور‌های مختلف به گیلان وارد شدند و از اماکن تفریحی، طبیعی و تاریخی استان دیدن کردند.

وی از افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: شهر‌های آستارا، رشت، لاهیجان، فومن و بندرانزلی به ترتیب بیشترین سفر گردشگران خارجی به استان را داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: تخت‌های واحد‌های اقامتی گیلان در طول سفر‌های نوروزی امسال ۱۰۰ درصد استفاده شد که این امر نشان دهنده استقبال مسافران داخلی و خارجی از سفر به گیلان است.

وی با بیان اینکه استان گیلان از حدود ۲ سال گذشته به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری در کشور قرار گرفته است، اضافه کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری، افزایش موزه‌های تخصصی، مرمت بنا‌های تاریخی و برگزاری جشنواره‌های مختلف در طول سال در افزایش سفر گردشگران به گیلان تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • مشارکت مردم بندرانزلی در سامانه هوشمند تفکیک زباله از مبدا
  • تامین نفت سفید ۱۱ هزار خانوار گیلانی فاقد گاز طبیعی
  • آغاز دوره‌های آموزش ارتقای مهارت فرش بافان گیلانی
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • حضور سه مدیر گیلانی در مرکز پاسخگویی به سوالات مردمی
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به گیلان
  • اختصاص ۱۳۲ شعبه سیار برای دور دوم انتخابات مجلس در تهران