Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری یکی از سه دانشگاه تخصصی کشاورزی کشور به شمار می رود که از سال ۱۳۵۳ فعالیت خود را در مرکز مازندران ، ساری آغاز کرد و به این صورت پای تخصصی ترین دانشگاه کشاورزی در استان قطب کشاوری باز شد.

آموزشگاه عالی جنگل و مراتع گرگان و دانشکده کشاورزی اهواز ۲ دانشگاه تخصصی کشاورزی دیگر کشور هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دانشگاه کشاورزی ساری حرکت خود را برای تربیت و آموزش افراد متخصص با پذیرش دانشجو در رشته های کشاورزی عمومی، جنگل و مرتع و دامپروری آغاز کرد و در سال ۱۳۵۸ با تبدیل شدن به مرکز آموزش عالی و پس از آن در سال ۱۳۷۶ با تبدیل به دانشکده علوم کشاورزی و منابع طبیعی حرکت های ارتقا بخشی را ادامه داده است. 
این مجموعه آموزشی بعد از پشت سر گذاشتن سالها فعالیت به بالاترین نقطه از نظر جایگاه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسید و در سال ۱۳۸۷ به دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری تبدیل شد. 
دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری در مدت فعالیت چند دهه ای، خود را به امکانات و زیرساخت هایی تجهیز کرده است تا از این طریق بتواند به دستاوردهای مورد نظر در بخش کشاورزی دست یابد. 
دانشکده های مهندسی زراعی، علوم دامی و شیلات و منابع طبیعی، پژوهشکده های ژنتیک و زیست فناوری کشاورزی طبرستان، اکوسیستم خزری، علوم و صنایع غذایی مازندران و مرکز رشد واحدهای فناوری طبرستان از جمله ظرفیت های زیرساختی این دانشگاه به شمار می رود.
این دانشگاه ۱۳۴ عضو هیات علمی و حدود سه هزار دانشجو دارد که در ۱۷ رشته کارشناسی، ۴۶ رشته کارشناسی ارشد و ۲۳ رشته دکتری تحصیل می کنند و بیش از ۵۵ درصد دانشجویان این دانشگاه در تحصیلات تکمیلی ( کارشناسی ارشد و دکتری ) مشغول به تحصیل هستند. 

برای ایجاد بسترهای مورد نیاز انجام امور آموزشی و پژوهشی دانشجویان این دانشگاه ، دولت تدبیر و امید بیش از یکصد و ۵۰ میلیارد ریال هزینه کرد و بیشتر از ۱۴ هزار متر مربع به فضاهای این دانشگاه افزوده است. 

حرکت توسعه ای دانشگاه کشاورزی ساری  

مدیر دفتر فنی و نظارت بر طرح های دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: در دوره فعالیت دولت تدبیر و امید طرح های عمرانی به منظور توسعه فضای آموزشی و پژوهشی در این دانشگاه اجرا شد که بخش بیشتری از اعتبارات هزینه شده از اعتبارات دولتی بود و مابقی از درآمدهای اختصاصی دانشگاه تامین شد.

محمدعلی غلامی افزود: در این سالها چهار پروژه عمرانی بزرگ و مهم در این دانشگاه به اجرا درآمد که این پروژه ها هر یک بلحاظ برخوردار شدن دانشجویان از فضای مناسب آموزشی و توسعه فضا برای انجام کارهای پژوهشی دانشجویان دارای اهمیت است.  

وی افزود: طی سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ ساختمان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه ساخته شد که مساحت این پروژه یک هزار و ۷۵ متر مربع است.

مدیر دفتر فنی دانشگاه کشاورزی ساری هزینه ساخت این پروژه را ۱۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال اعلام کرد و ادامه داد: همچنین عملیات ساخت دانشکده علوم پایه در این سالها انجام شد و بعد از سه سال انجام کار عمرانی این پروژه در حال حاضر  ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی میزان وسعت فضای این دانشکده را پنج هزار و ۲۲۰ متر مربع برشمرد و گفت: تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه اعتبار دولتی و درآمدهای اختصاصی دانشگاه هزینه شده است. 

به گفته غلامی از سال ۱۳۹۶ احداث ساختمان دانشکده علوم زراعی به وسعت هفت هزار و ۳۰۰ متر مربع آغاز شد که برای این پروژه نیز ۷۰ میلیارد ریال هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه کمبود فضای آموزشی به عنوان بخشی از دغدغه های دانشجویان و مسئولان دانشگاه کشاورزی به شمار می رفت، گفت: به طوریکه دانشجویان برای حضور در کلاس های خود با مضیقه و تنگنا مواجه بودند و یا انجام کارهای مربوط به دفاع پایان نامه های دکتری بخاطر نبود فضای آمفی تئاتر می بایست مدتها در صف رزرو مکان منتظر می ماندند.

مدیر دفتر فنی دانشگاه کشاورزی ساری اضافه کرد: با اجرای این طرح ها زمینه و بستری مناسب برای فعالیت آموزشی دانشجویان و اساتید در این دانشگاه فراهم شده است. 

وی با اشاره به اینکه وجود فضاهای پژوهشی برای انجام کارهای میدانی دانشجویان این دانشگاه ضرورت دارد، گفت: برای این منظور از سال ۱۳۹۲ تاکنون برای ایجاد مزارع کشاورزی، دامداری و شیلاتی اقداماتی به منظور توسعه این فضاها صورت گرفته است.

غلامی افزود: برای این منظور با صرف اعتبار چهار میلیارد ریالی  ۶۰۰ متر مربع فضا برای ایجاد این مزارع هزینه شد و اکنون دانشجویان گروه های دامی و شیلاتی از این فضاها برای اجرای طرح های تحقیقاتی استفاده می کنند.

وی وسعت اعیانی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری را ۱۰ هکتار اعلام کرد و گفت: علاوه بر این دانشگاه ۶۰ هکتار مزارع به منظور انجام کارهای عملی و تحقیقاتی دانشجویان در اختیار دارد.   

برچسب‌ها وزارت علوم تحقیقات و فناوری پروژه ساختمانی مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری پروژه ساختمانی مازندران وزارت علوم تحقیقات و فناوری پروژه ساختمانی مازندران کشاورزی و منابع طبیعی ساری دانشگاه کشاورزی ساری انجام کارهای میلیارد ریال متر مربع هزینه شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   جلسه‌ای با هدف  بررسی راهکارهای عملیاتی شدن طرح جامع جهاد علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

 در این جلسه راهکارهای اجرایی سازی  طرح جامع جهاد علمی بر مبنای تفاهم نامه همکاری پژوهشی وتحقیقاتی فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی وموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این جلسه گفت: تعامل سازنده با نهادهای موثر در حوزه فناوری و نوآوری برای سرعت بخشیدن به جریان تحقیقات واز بین بردن انحصارطلبی در تحقیقات و نوآوری، جذب ذهن‌های برتر و استفاده از ظرفیت استادان، دانشجویان، نخبگان و نوآوران به منظور حل مساله صنعت و جامعه از اهداف و اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی استان   بر مبنای رسالت و اسناد بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری است.

یاشار زهفروش  افزود:امیدوارم با حمایت مرکز نوآوران شهید فهمیده پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیازصنایع دفاعی تا مرحله تبیین دانش فنی پیش رود تا با جهت دهی فعالیت‌های علمی نخبگان در راستای نیازهای طرفین و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد بتوانیم نقش دانشگاه را در راستای حل مساله علمی کشور به منصه ظهور برسانیم.

 

در ادامه جلسه رئیس دفتر شهید فهمیده با معرفی پتانسیل‌های همکاری مشترک با مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح، به تشریح طرح جهاد علمی نیروهای مسلح که بخشی از آن نیز در وزارت دفاع در حال انجام است پرداخت و

آیدین صنم نژاد افزود:زمینه‌ها و حمایت‌هایی که در قالب این طرح از دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی صورت می‌گیرد شامل حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با موضوعات مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی کشور، حمایت از پروژه های نوظهور و بدیع، حمایت از طرح‌های پژوهش و فناوری مورد نیاز صنایع دفاعی، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج از کشور مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی است.

وی افزود:  حمایت از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری، حمایت از ایجاد مراکز فناوری مشترک، حمایت از انجمن‌های علمی و هسته‌های پژوهشی از دیگر محورهای همکاری مشترک است که  دانشجویان، نخبگان و مخترعان می‌توانند با مراجعه به دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه از حمایت‌های مادی و معنوی دفتر شهید فهمیده استان بهره‌مند شوند.

در پایان جلسه نیز از برخی امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه بازدید شد.

 

 

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • حمایت اینفلوئنسرهای فضای مجازی از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین به سبک خاص+ فیلم
  • نتایج جالب از پژوهشی درباره حس پیری/ زنان درباره سن پیری مردان چطور فکر می‌کنند؟
  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • پژوهش موتور محرک توسعه کشور و آزمایشگاه موتور محرک پژوهش است
  • سرمایه گذاری انسانی در ساماندهی نظام تعلیم و تربیت
  • رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال
  • بودجه دانشگاه شاهد ۳۰ درصد افزایش یافته است
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود