Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@03:46:27 GMT

تلاش برای ایمن‌سازی ۸۵ نقطه خونبار کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۲۵۶۶

تلاش برای ایمن‌سازی ۸۵ نقطه خونبار کرمانشاه

۳۵۲ نفر از کشته‌ها، قربانی تصادفات برون شهری بوده و بقیه هم در درون شهرهای استان کرمانشاه پَرپَر شده اند؛ تصادفاتی که یکی از دلایل آن وجود حدود ۸۵ نقطه حادثه خیز در محورهای تردد بوده است. هرچند تاثیر فرهنگ ترافیک و ناایمن بودن بسیاری از خودروها هم قابل چشم پوشی نیست.
در همین راستا روز سه شنبه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه نشستی برای «بررسی وضعیت نقاط حادثه خیز درون و برون شهری استان» با حضور مسوولان پلیس، شهرداری و راهداری تشکیل داد تا مهمترین اقدامات و راهکارها برای کاهش آمار تصادفات استان شناسایی و پیگیری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بنابر تعریف جدید وزارت راه و شهرسازی اگر در فاصله ۱۵۰ متری یک نقطه جاده ای 2 فقره حادثه فوتی یا سه حادثه جرحی و یا 2 حادثه جرحی و یک فوتی در طی یک سال رخ دهد، آن نقطه حادثه خیز محسوب می شود.


بدون همکاری همه دستگاه ها موفق نمی شویم
رییس پلیس راه استان کرمانشاه در این نشست با اشاره به هزینه‌های متعدد جانی، روانی و مالی تصادفات بر استان گفت: کاهش آمار تصادفات یک کار بین بخشی است و تنها در اختیار پلیس نیست بنابراین موفقیت در این زمینه تنها با هماهنگی همه دستگاه های مرتبط از جمله راه و شهرسازی، صدا و سیما، استانداری و حمایت دستگاه قضایی میسر خواهد شد.
سرهنگ محمد حیدری با اشاره به کشته شدن ۳۵۲ نفر در تصادفات برون شهری طی سال ۱۳۹۸ گفت: به عنوان نمونه ما در محور کرمانشاه به کامیاران سالانه بین ۳۵ تا ۴۰ نفر کشته می دهیم اما ساخت این مسیر ۴۵ کیلومتری که از سال ۱۳۸۸ آغاز شده، هنوز به اتمام نرسیده است.
او محورهای کرمانشاه-کامیاران، پاوه-روانسر، کرمانشاه-اسلام آباد غرب و محور صحنه را پرحادثه ترین محورهای جاده‌ای استان برشمرد و گفت: ۶۶ نقطه حادثه خیز در استان وجود دارد که نیازمند اصلاح فنی و هندسی هستند اما کمبود اعتبار، اصلاح بخشی از آنها را نیمه تمام گذاشته است.
سرهنگ حیدری از تجهیز ۹۵ درصد از جاده‌های برون شهری استان به سامانه هوشمند ثبت تخلفات خبر داد و گفت: پلیس راه با قاطعیت با تخلفات رانندگی برخورد می کند.

سرهنگ محمد حیدری، رئیس پلیس راه استان کرمانشاه 

کرمانشاه در بین ۱۵ شهر پرتلفات نیست
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان نیز بُعد مهم تصادفات را خسارت‌های روحی و روانی آن دانست و بر ضرورت همکاری همه دستگاه ها با پلیس برای تقویت فرهنگ ترافیک و رانندگی تاکید کرد.
سرهنگ فضل الله شیری افزود: کرمانشاه تنها کلانشهری است که از پایش آنلاین تصاویر محروم است در حالی که اکنون اعمال آنلاین قانون یک ضرورت محسوب می شود.
او عنوان کرد: هرچند اسم کرمانشاه در بین ۹ شهر بحرانی کشور قرار دارد اما خوشبختانه از نظر آمار تلفات ترافیکی در جمع ۱۵ شهری که بالای ۲۰۰ کشته در سال دارند، نیستیم.
رییس پلیس راهور استان کرمانشاه از کشته شدن ۲۵ نفر در سه ماه نخست امسال در حوادث ترافیکی درون شهری خبر داد و گفت: ۱۹ نقطه پر حادثه یا مستعد حادثه را در شهرهای استان مشخص کرده‌ایم که اصلاحات فنی و مهندسی مورد نیاز درباره آنها در دست اقدام است و البته این کار نیاز به اهتمام جدی شهرداری ها دارد.
به گفته او، تنها رنگ آمیزی جداول و آبیاری چمن ها وظیفه شهرداری نیست بلکه به همان اندازه نیز شهرها نیازمند معابر و محورهای ایمن و استاندارد هستند.

سرهنگ فضل الله شیری رییس پلیس راهور کرمانشاه

آسفالت جاده ها تعطیل شده است
در ادامه معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه مشکل مالی و کمبود اعتبار را مهمترین دلیل پیشرفت کند طرح های جاده‌ای عنوان کرد.
علی طاهرآبادی افزود: با بخشنامه ای که به تازگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ابلاغ کرده، همه طرح های آسفالت جاده ای تعطیل شده و حتی پیمانکاران امیدی به دریافت بدهی خود از دستگاه‌های دولتی ندارند.
به گفته او، سهمیه قیر استان از ۲۱ هزار تُن در سال ۹۷ به ۱۴ هزار تن در سال ۹۸ کاهش یافت و از ابتدای امسال تاکنون نیز تنها هزار تن قیر به ما داده شده است.
او همچنین درباره ۶۶ نقطه حادثه‌خیز جاده‌های برون شهری استان گفت: تاکنون ۱۵ نقطه آنها اصلاح شده و ۱۶ نقطه نیز تا پایان مرداد اصلاح می‌شود.

تکمیل محور کرمانشاه به کامیاران تا آخر سال

در ادامه نشست، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه با انتقاد از طولانی شدن تکمیل طرح محور حمیل بین کرمانشاه و ایلام درباره آخرین وضعیت آن سوال کرد که مدیر حوزه طرح های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در استان پاسخ داد: مجری ساخت این محور  استان ایلام بود که ما سال گذشته ۱۴ ایراد به امنیت آن گرفتیم اما هنوز برای اصلاح آنها اقدامی نشده است.
الیاس سلیمانی همچنین درباره آخرین وضعیت تکمیل محور کرمانشاه به کامیاران نیز  اظهار کرد: کمتر از ۱۲ کیلومتر از این مسیر در محدوده استان کرمانشاه باقی مانده که امیدواریم تا پایان سال آن نیز تکمیل شود.
به گفته او، مشکلات معارضان این مسیر حل شده و تنها حدود ۱۰ درصد از آنها باقی مانده است که برای رفع این مشکل نیازمند حمایت قضایی هستیم.

۶۰ کشته در سه محور شهری کرمانشاه
در ادامه معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کرمانشاه، بزرگراه جانبازان، بزرگراه امام و حد فاصل میدان آزادی تا طاق بستان را سه محور پرحادثه شهر کرمانشاه عنوان کرد و گفت: این سه محور ۱۹ نقطه حادثه خیز دارد که سال گذشته ۶۰ نفر تلفات داده است.
محسن ارجمندی گفت: برای اصلاح این نقاط حادثه خیز آرام سازی، اصلاح هندسی، احداث پل عابر پیاده، نرده گذاری و نصب تابلو در حال انجام است.

واگذاری ۱۸۰ دوربین به یک شرکت خصوصی 
ارجمندی گفت: واگذاری طرح نصب ۱۷۰ تا ۱۸۰ دوربین ثبت تخلفات به یک شرکت خصوصی با هزینه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان در حال انجام است که ۴۰ تا ۵۰ دوربین آن به صورت ثبت تخلف بزرگراهی، صد دوربین برای ثبت تخلف تقاطعی، ۲۰ دوربین در محدوده طرح ترافیک و ۲۰ دوربین نیز برای ثبت سایر تخلفات است که درآمد آنها تا چند سال در اختیار شرکت خصوصی قرار می گیرد.

بهمن مرادی فر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه

طرحی برای آموزش ترافیکی به دانش آموزان 
در پایان جلسه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه بر ضرورت حضور الکترونیکی و فیزیکی پلیس در محورهای حادثه خیز استان تاکید کرد و در عین حال گفت: معتقدم می توان از چند کیلومتر سرعت غیر مجاز گذشت اما لازم است که در مقابل حرکات خطرناک و ناایمن برخی رانندگان در سطح جاده ها برخورد قاطع صورت گیرد.
بهمن مرادی فر یکی از دلایل بالا بودن آمار حوادث جاده‌ای را ضعف فرهنگ ترافیکی و آموزش ناکافی دانست و گفت: ما در این زمینه برای پای کار آوردن آموزش و پرورش و ارای آموزش در مدارس اعلام آمادگی می کنیم.
او همچنین گفت: قانون بیمه یکی از مشکلات موجود در مسیر تنبیه متخلفان است به عنوان نمونه خسارت‌هایی که یک راننده مست به بار می آورد از صندوق خسارت بدنی پرداخت می شود مشروط به اینکه بعداً بازیافت شود که البته این اقدام نیز صورت نمی گیرد؛ از سوی دیگر با توجه به سیاست حبس زدایی و جایگزین شدن مجازات تقریباً مجازات بازدارنده ای برای متخلفان حوادث رانندگی باقی نمی ماند و دست قاضی هم برای اعمال جریمه مالی لازم بر افراد مقصر بسته است.
مرادی فر همچنین از حمایت قضایی برای رفع معارض های محور کرمانشاه به کامیاران خبر داد اما تاکید کرد که کارشناسان راهداری باید در این باره نظرات کارشناسی ارائه کنند و برای تاخیر در عملیات اجرایی پرداخت خسارت در نظر گرفته شود.

عملکرد شهرداری کرمانشاه کمتر از انتظار
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه شهرداری کرمانشاه مطابق انتظارها پای کار نیامده است گفت: اگر شهرداری در حوزه پیشگیری ورود کند بسیاری از جرایم کنونی اتفاق نمی افتد.
او از پلیس هم خواست که تنها به اعمال قانون و جریمه اکتفا نکند زیرا گاهی تذکر آموزش می‌تواند تاثیر گذارتر باشد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

این استان دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است.

برچسب‌ها کاهش تصادفات تصادفات جاده ای کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاهش تصادفات تصادفات جاده ای کرمانشاه کاهش تصادفات تصادفات جاده ای کرمانشاه اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری محور کرمانشاه به کامیاران استان کرمانشاه نقطه حادثه خیز برون شهری دستگاه ها پلیس راه جاده ای جاده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این برنامه ۳۶۰ نفر از دانش آموزان مدرسه باهنر ۲ آموزش‌های راهنمایی و رانندگی آشنا شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان در این مراسم گفت: ایمنی مدارس حاشیه جاده‌ها بخشی از ایمنی راه‌های استان است. 

مهرداد آهکی افزود: دانش‌آموزان می‌توانند در پیشگیری از حوادث رانندگی نقش تاثیرگذاری داشته باشند و موجب کاهش تصادفات جاده‌ای شوند.

در پایان این برنامه به اولیاء دانش آموزانی که موتور سیکلت و گواهی نامه داشتند، کلاه ایمنی هدیه داده شد.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • ایمن سازی و رفع ۴۸۷ نقطه پرحادثه راه‌های کشور
  • ماجرای گروگانگیری خونبار!
  • رفع ۷۰ نقطه حادثه خیز در مسیر‌های منتهی به مرز‌ها
  • گروگانگیری خونبار در خراسان ؛ کشف آثار درگیری خونین در خانه قربانی | آدم‌ربایان اجاره‌ای پسر ۳۰ ساله را به زاهدان بردند
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز آزادراه کرج_قزوین
  • اصلاح ۱۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان اردبیل
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای طرح‌های راهداری بوشهر