Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سعید محمد» روز سه شنبه در نشست خبری درباره اقدامات قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای احداث بیمارستان، گفت: با توجه به این که وضعیت تعداد تخت‌های بیمارستانی در وضعیت بحرانی به سر می‌برد، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در حوزه ساخت بیمارستان‌ها توافقنامه‌ای را با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ادامه داد: نرم جهانی به ازای هر هزار نفر ۳.۱ تخت بیمارستانی است اما در کشور ما به ازای هر هزار نفر ۱.۶ تخت بیمارستانی وجود دارد  که عملا نسبت به متوسط جهانی کمتر از نصف است این در حالی است که در کشورهای پیشرفته مثل ژاپن به ازای هر هزار نفر ۱۳ تخت بیمارستانی وجود دارد.

محمد یادآور شد: در ایران هم در استان‌های مختلف این عدد متفاوت است و عدم توازن در استان‌ها وجود دارد. شاید بتوان گفت از لحاظ درمانی یک بی‌عدالتی در سطح استان‌ها دیده می شود. وزارت بهداشت برای ترمیم این وضعیت قرارداد و تفاهمی را با قرارگاه امضا کرد که براساس آن قرار شده است که قرارگاه ۱۹ هزار تخت بیمارستانی را همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی احداث کند.

وی گفت: از این ۱۹ هزار تخت تا امروز ۷۲۰۰ تخت بیمارستانی تبدیل به قرارداد شده که یک هزار و ۵۰ تخت بیمارستانی تکمیل و تحویل شده است و حدود ۶۲۰۰ تخت بیمارستانی در حال احداث و اجرا است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا اضافه کرد: با توجه به این که دانشگاه‌های علوم پزشکی از منابع مالی محدودی برخوردار هستند، تفاهم کردیم بخشی از این نقدینگی در قالب تهاتر ملک و بخش دیگر هم به صورت نقدی پرداخت شود.

بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی پوست رازی به زودی افتتاح می‌شود

محمد با بیان این که ‌هزینه‌های احداث بیمارستان دائما رو به افزایش است، گفت: قرارگاه در شهرهای مختلف در حال انجام کار و تکمیل پروژه‌ها است که از مهمترین آنها بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی «پوست رازی» در ضلع شرقی بیمارستان فعلی در خیابان وحدت اسلامی است.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا افزود: همه امکانات، تجهیزات و اتاق‌های عمل بیمارستان تکمیل شده و مدتی هم مورد بهره برداری قرار گرفته است اما به‌شکل رسمی در آینده نزدیک توسط مقام‌های مسوول و وزیر بهداشت و درمان افتتاح می‌شود.

فاز دوم بیمارستان شهدای تجریش تا پایان سال تکمیل می‌شود

محمد ادامه داد: یکی دیگر از بیمارستان‌ها، بیمارستان ۷۵۰ تختخوابی شهدای تجریش تهران است که قرارگاه احداث فاز دوم آن را در دست احداث دارد که پیشرفت ۸۵ درصدی دارد و با توافقاتی که با وزارت بهداشت شده، قرار شده منابع مالی تسریع شود که تا پایان امسال این بیمارستان تکمیل و تحویل شود.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با بیان این که ۷۲۰۰ تختی که قرارگاه در حال احداث دارد، در ۹۰۰ هزار مترمربع بنا ساخته می‌شود، ‌گفت: با توجه به مشکلاتی که در اثر کرونا گریبانگیر کشور شده به دنبال تسریع در احداث بیمارستان‌ها هستیم. اخیرا هم جلساتی با آقای نمکی داشتیم که دستورات لازم را برای سرعت گرفتن ساخت و سازها دادند.

محمد از اعلام‌آمادگی قرارگاه برای ساخت بیمارستانهای سریع النصب به صورت پیش ساخته بتنی و بیمارستان دائم به صورت فلت خبر داد و گفت: این بیمارستان‌ها در جاهایی که دولت زمین را در اختیار قرار گاه بدهد احداث می شود و می‌توان ظرف مدت بسیار کوتاه با هزینه خیلی پایین این بیمارستان‌ها را که همه مشخصات بیمارستان دائمی را دارد، احداث کرد.

وی با بیان این که قرارگاه آمادگی ساخت بیمارستان درهر نقطه کشور را دارد، گفت: طبق برنامه ریزی قرارگاه بیمارستان‌های ۴۰۰ تختخوابی سریع نصب را در مدت ۲۰ روز می‌توانیم تکمیل و تحویل دهیم. البته این پیشنهاد روی میز وزارت بهداشت است که  اگر نیاز شد این کار را انجام می‌دهیم. به لطف خدا فعلا وضعیت به گونه ای نیست که از این پیشنهاد استفاده شود ولی در صورت نیاز، این توانمندی وجود دارد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا در پاسخ به این سوال که‌ این بیمارستان‌ها به صورت مشارکتی ساخته می‌شود، ‌گفت: هزینه‌های ساخت بیمارستان‌ها توسط وزارت بهداشت تامین می شود، اما با توجه به این که نقدینگی کم است، بخشی از آن به صورت نقد و بخشی به صورت املاک مازاد دانشگاه‌های علوم پزشکی در اختیار ما قرار می گیرد که قرارگاه با فروش آنها به صورت تهاتر ملکی بیمارستان‌ها را تکمیل می‌کند.

تجهیز داخل بیمارستان با خود وزارت بهداشت و درمان است

محمد درباره تکمیل تجهیزات داخلی بیمارستان‌ها گفت: ما صرفا خود سازه بیمارستان را تکمیل می‌کنیم یعنی سفت کاری، ‌نازک کاری‌ وتاسیسات که شامل هواسازها، تهویه،  ‌سرمایش و گرمایش، ‌آسانسورها است. در واقع به‌شکل فیزیکی بیمارستان را تکمیل می‌کنیم و تجهیز بیمارستان با خود وزارت بهداشت و درمان است.

روزانه ۵۳ هزار عدد ماسک تولید می‌کنیم
محمد درباره تولید اقلام مورد نیاز مقابله با کرونا اظهار داشت: ما در خیلی از استان‌ها برای اشتغال پایدار محرومان در روستاها کارگاه‌های خیاطی دایر کرده بودیم که همه آن کارگاه‌ها را برای تولید ماسک در اختیار گرفتیم که روزانه ۵۳ هزار ماسک و ۲ هزار کاور محافظتی در این کارگاه‌ها تولید می شود که البته هنوز هم ادامه دارد و تا هر زمان که نیاز باشد این کار توسط قرارگاه پیگیری و انجام خواهد شد.

مشارکت قرارگاه در طرح ملی مسکن

محمد درباره احداث مسکن طرح ملی هم گفت: در این زمینه اخیرا با وزارت راه و شهرسازی ارتباطی برقرار و از قرارگاه درخواست شد که در این حوزه کمک کند. در حال رایزنی با وزارت راه و شهرسازی هستیم که البته هنوز به جمع بندی نهایی در این زمینه نرسیدیم.

وی اضافه کرد:  قرار است در هر استان مجموعه‌ای به قرارگاه واگذار شود که بعد از قطعیت با وزارت راه و شهرسازی می‌توانیم عدد دقیق آن را اعلام کنیم.

محمد با بیان این که هنوز سهم قرارگاه در احداث مسکن طرح ملی مشخص نشده است، گفت: البته ما احتیاط کردیم که در حوزه‌های کاری مستقیم با مردم مرتبط نشویم چرا که در حوزه ساخت مسکن این که مردم بخواهند وام و تسهیلات دریافت کنند و قسط پرداخت کنند شاید به صلاح نباشد و باید حتما خود وزارت راه و شهرسازی متولی این امر شود و قرارگاه صرفا به عنوان پیمانکار کار را تکمیل کند.

فرمانده قرارگاه خاتم النبیا در خصوص پروژه آبرسانی به مسکن مهر در پردیس و اینکه گفته شده سرعت کار پایین آمده، گفت: تونل انتقال آب لار یکی از پروژه‌هایی است که برای تامین آب شرب شرق تهران و شهرک‌های اطراف تهران برنامه ریزی شده است.

وی افزود: در آنجا دو دستگاه حفر تونل زیرزمینی «TBM» داریم که ارزش هر دستگاه «تی بی ام» تقریبا حدود ۲۴ تا ۲۵ میلیون دلار است که فعالیت آن بدلیل عدم تامین مالی فعلا متوقف است. در حال پیگیری هستیم که وزارت نیرو بتواند منابع مالی آن را تامین کند تا این پروژه هم سرعت بگیرد.

محمد گفت: البته راه‌کارهایی از ظرفیت‌هایی که در بودجه سال ۹۹ لحاظ شده بود به وزارت نیرو پیشنهاد کردیم و به محض این که منابع مالی آن تامین شود پروژه سرعت می گیرد.

پروژه کنار گذرجنوبی تهران تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

فرمانده قرارگاه خاتم النبیا همچنین درخصوص پروژه کنار گذرجنوبی تهران گفت: این کنارگذر یک آزادراه بسیار مهم و استراتژیک به طول ۱۶۰ کیلومتر است که از آبیک قزوین ضلع جنوبی استان‌های البرز و تهران عبور کرده و به شهرک چرم‌شهر در آزاد راه قم - گرمسار متصل می‌شود.

وی افزود: این آزاد راه زمان سفر را برای ماشین آلات سبک ۲ ساعت و برای ماشین آلات سنگین یک ساعت و نیم کوتاه می کند و در صرفه جویی در سوخت هم تاثیر زیادی دارد.
به گفته محمد این پروژه یک پروژه پدافند غیرعامل در استان‌های تهران و البرز برای زمان بحران است که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. ضمن اینکه حجم ترافیک عبوری از استان‌های تهران و البرز را به‌شدت کاهش می‌دهد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء ادامه داد: این بزرگراه به نام آزادراه غدیر نامگذاری کردیم چرا که عید غدیرهم نزدیک است و برنامه ریزی شده است که تا پایان آبان امسال این پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد منابع مالی این پروژه توسط قرارگاه خاتم و ۳۰ درصد توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده است، گفت: ارزش این پروژه با نرخ امروز ۳۶۰۰ میلیارد تومان است که نقش بسزایی در حمل و نقل و ترافیک استان‌های تهران و البرز خواهد داشت.

بر اساس اظهارات محمد، این آزادراه ظرف ۵ سال تکمیل شده که رکورد خوبی در احداث آزادراه‌ها در کشور به شمار می‌رود.

محمد درباره آخرین وضعیت پروژه پالایشگاه آناهیتا کرمانشاه گفت: یک پروژه پتروپالایشی در آناهیتا تعریف شده است که قرارگاه سازندگی خاتم به عنوان طراح و سازنده این پروژه است. مراحل طراحی طرح در حال انجام است. تخصیص پروژه از وزارت نفت گرفته شده و مقدمات آماده است. 

وی افزود: زمین مورد نیاز این پروژه هم  تامین شده که به محض تکمیل طراحی‌ها، عملیات اجرایی آن آغاز و ظرف یک دوره چهارساله تکمیل خواهد شد.

فرمانده قرارگاه خاتم النبیاء یادآورشد: طوری برنامه ریزی کردیم که این پروژه به صورت فاز به فاز تکمیل شود. با توجه به این که هزینه‌های ساخت این پروژه سنگین است. با احداث هر فاز و به مدارآمدن آن درآمدهایی ایجاد می شود که می‌تواند در تکمیل فازهای بعدی کمک کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با بیان این که تلاش ما استفاده از امکانات و ظرفیتهای داخلی در احداث این پالایشگاه است گفت: طراحی بدست متخصصان ایرانی است و ساخت تجهیزات هم برنامه داریم که کاملا ایرانی باشد. تجربه این کار را در ستاره خلیج فارس و ۶ فاز پارس جنوبی داریم و با همان تجربه سعی می کنیم پتروپالایشگاه آناهیتا را به صورت یک پالایشگاه تمام ایرانی احداث کنیم.

محصولات پالایشگاه آناهیتا تحریم‌پذیر نیست

محمد با بیان این که این پالایشگاه نقش عمده‌ای در صادرات به کشورهای همسایه غربی ایران خواهد داشت، گفت: محصولات آن هم به گونه‌ای طراحی شده که تحریم پذیر نیست.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا یادآورشد: اصل موضوع این است که امروز که صادرات نفت خام با مشکل روبرو شده است می توانیم آن را به فرآوردهایی در سطح پایین دستی تبدیل کنیم که به هیچ وجه قابل تحریم نیست و خواهان بسیار زیادی در دنیا دارد حتی کشور بخش عمده‌ای از نیازهای خود را در این زمینه وارد می کند بنابراین امیدواریم با راه اندازی این پالایشگاه از خروج ارز از کشور جلوگیری کنیم.

به گفته وی، خوراک آناهیتا ۱۵۰ هزار بشکه نفت خام در روز است و نفت مورد نیاز هم از منطقه مخزن نفتی شمال دزفول توسط خط لوله تامین می شود.

وی همچنین در مورد طرح‌های انتقال آب از حوضه زاینده‌رود و کارون بزرگ که استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، کرمان و یزد را تحت تأثیر قرار می‌دهد گفت: بحث آبرسانی حوضه به حوضه بین استان‌ها یکی از بحث‌های خیلی پیچیده است.

محمد گفت: با توجه به اینکه ۸۰ درصد از بارش کشور در ۲۰ درصد از سطح کشور اتفاق می افتد، الزاما باید طرح های انتقال آب حوضه به حوضه در کشور انجام شود. اما این کار نیاز به پیوست‌های اجتماعی و زیست محیطی دارد و تا زمانی که بحث‌های زیست محیطی و اجتماعی لحاظ نشده باشد به هیچ وجه نباید این طرح‌ها شروع شود.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا افزود: وزارت نیرو به عنوان متولی اصلی تخصیص‌ آب در کشور داده که نسبت به این که انتقال آب‌های حوضه به حوضه انجام شود منتها این تخصیص‌ها مورد موافقت استان‌ها نبوده و الان شاهد یک عدم تفاهم بین استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، کرمان و یزد هستیم.

وی ادامه داد: به نظر می رسد که قبل از اجرایی شدن طرح‌های انتقال آب حتما باید یک اجماع بین نخبگان این استان‌ها اتفاق بیفتد چرا که بعضا به دلیل عدم توجیه کامل و اقناع ذهن مردم و بحث‌های اجتماعی مشکلات و معضلاتی اتفاق می‌افتد و مردم دچار نگرانی می‌شوند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: درخواست ما از وزارت نیرو این است که قبل از شروع هر کدام از این طرح‌ها اقناع فکری برای مردم استان‌ها انجام شود. در عین حال وزارت نیرو هم در کنار کار برای همه مردم سعی می کند که به بهترین نحو تخصیص آب اتفاق بیفتد.
در بحث انتقال بین حوضه ای آب باید پیوست‌های زیست محیطی و اجتماعی رعایت شود

وی یادآور شد: متاسفانه قبل از این که پیوست اجتماعی طرح‌ها رعایت شود،  عملیاتی شده و به همین دلیل معضلاتی را ایجاد می کند. ما به عنوان قرارگاه خاتم با توجه به این که چند طرح آب رسانی در دست داریم از وزارت نیرو درخواست کردیم قبل از شروع عملیات اجرایی طرحها، اقناع فکری اتفاق بیفتد.

محمد اضافه کرد: موضوعی که الان حاد است و مردم هم روی آن نظر دارند بحث انتقال آب از بهشت آباد به زاینده رود و از آن طرف از خرسان به یزد و کرمان است که حوضه آبریز کارون را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء گفت: قرارگاه اصرار دارد در بحث انتقال آب حوضه به حوضه به صورت کامل مباحث زیست محیطی و هم اقناع فکری در استانها اتفاق بیفتد تا مردم دغدغه نداشته باشند و بدانند که اگر آبی از آن منطقه برای استان دیگر خارج می شود متناسب با آن امتیازات آبی مناسبی مجددا به آنها داده می شود که مشکلی برای آنها ایجاد نشود.

راه‌آهن زاهدان- خاش امسال به بهره برداری می‌رسد

وی درباره پروژه راه آهن چابهار– زاهدان هم گفت: با توجه به این که تنها بندر اقیانوسی کشور بندر چابهار است که می‌تواند در بحث تحریم ها خیلی کمک کند و از طرف دیگر این پروژه جزیی از طرح بزرگ یک کمربند- یک جاده است که توسط چین در حال اجرا و انجام است.

محمد یادآور شد: از سالیان قبل احداث بندرشهید بهشتی را در چابهار شروع کرده بودیم که فاز یک آن تکمیل شده و امروز ظرفیت بسیار خوبی برای کشور ایجاد کرده است. با وجود  اینکه امکان باراندازی و بارگیری کالا و کانتینر در این بندر وجود دارد، راه‌های ارتباطی و دسترسی در آنجا وجود ندارد و به همین خاطر از ظرفیت بندر شهید بهشتی استفاده مناسبی نمی‌شود.

وی اضافه کرد: با اتصال چابهار به زاهدان و بعد از آن از زاهدان به سه راه یونسی و از سه راه یونسی به مشهد و به سمت سرخس این ارتباط وصل می شود و کشورهای آسیای میانه از این طرح بسیار استقبال می کنند چرا که کوتاه‌ترین فاصله تا آبهای آزاد همین مسیر خواهد شد. محمد گفت: رهبر معظم انقلاب که از سال‌ها قبل روی این مسیر تاکید می کردند با توجه به تاخیری که در احداث پروژه پیش آمده بود ایشان مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار از ذخیره ارزی را به راه آهن۷۳۰ کیلومتری چابهار – زاهدان اختصاص دادند تقریبا از چندماه قبل این منابع عملیاتی شد.

وی با اشاره به فعالیت قرارگاه در قالب هشت کارگاه در این پروژه مهم ریلی گفت: افزود:  بیش از ۱۵۰۰ دستگاه ماشین آلات و بیش از ۳ هزار نفر نیروی انسانی در کارگاه فعال هستند و کار با سرعت خوبی کار در حال انجام است که طبق برنامه‌ریزی از زاهدان - خاش امسال به بهره برداری خواهد رسید.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا گفت: همچنین بر اساس برنامه ریزیها مقرر شده از ابتدای سال آینده از چابهار تا ایرانشهر به بهره برداری برسد و بعد هم از ایرانشهر تا خاش تکمیل خواهد شد البته باید از همین الان باید بخش زاهدان به سرخس هم برنامه ریزی و عملیاتی شود.

کاهش بدهی دولت از ۳۰۰ میلیارد به ۸۰ میلیارد تومان

محمد در عین حال گفت: در حال حاضر در محور زاهدان به کرمان راه آهن موجود است اما برای کوتاه کردن احداث مسیر زاهدان به سه راه یونسی جزو الزامات است که در دستور کار وزارت راه و شهرسازی هم قرار دارد.

وی با بیان اینکه در پروژه زاهدان – چابهار در حال حاضر منابع خوبی اختصاص یافته است، ‌گفت: قبلا ۳۰۰ میلیارد تومان در این پروژه طلب داشتیم که الان این رقم تقریبا به ۸۰ میلیارد تومان رسیده است. البته پروژه، پروژه سنگینی است که باید ماهی ۳۰۰ میلیارد تومان وارد پروژه شود که هم سازمان برنامه و بودجه و هم راه و شهرسازی به دنبال تحقق این امر هستند.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا گفت: در این پروژه ریل را از ذوب آهن اصفهان تامین کردیم. صد هزارتن به ذوب آهن اصفهان سفارش دادیم. تمامی اتصال‌ها و پای بندها ایرانی است و در واقع یک پروژه کاملا ایرانی انجام می شود./ایرنا

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا وزارت راه و شهرسازی ساخت بیمارستان تخت بیمارستانی بهره برداری میلیارد تومان بیمارستان ها وزارت بهداشت حوضه به حوضه اتفاق بیفتد برنامه ریزی محمد درباره زیست محیطی وزارت نیرو منابع مالی انتقال آب خواهد شد تا پایان استان ها هزار نفر راه آهن طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فاز نخست طرح بیمارستان مهاباد به ۶۲ درصد رسید

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه پیشرفت فاز نخست طرح بیمارستان به ۶۲ درصد رسیده، گفت: تاکنون هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال برای ساخت این بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی هزینه شده و مشکلی در تامین اعتبار آن برای ادامه طرح وجود ندارد.

وی اضافه کرد: طی ماه‌های اخیر پیمانکار با تمام توان و به صورت ۲ شیفت فعال بوده و امیدواریم این روند تا زمانی که شرایط آب و هوایی برای اجرای طرح مساعد است، روند ساخت با بیشترین سرعت و تا پایان فصل عمران ادامه یابد.

عباسی یادآور شد: طرح بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی مهاباد در زمینی به مساحت ۸ هکتار و زیربنای ۳.۵ هکتار در ۶ طبقه در بلوار خلبان شهید خالد حیدری احداث می‌شود و شامل بخش‌های زایمان، بستری عمومی، درمانگاه و بخش‌های پشتیبانی خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی کارکنان وظیفه/ آموزش مهارتی بیش از ۱ میلیون سرباز وظیفه طی ۶ سال اخیر 
  • رشد ۵/۵ برابری تولید گندم در استان
  • لزوم استفاده از ظرفیت قرارگاه خاتم‌الانبیا در حل مشکلات بندرعباس
  • افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد
  • خرید بتن آماده در تهران | با مقاوم‌ترین بتن پروژه‌های خود را اجرا کنید
  • پیشرفت فاز نخست طرح بیمارستان مهاباد به ۶۲ درصد رسید
  • ۱۳ روستای نایین از آب شرب پایدار بهره‌مند می‌شوند
  • نشست بررسی نحوه خروج اتباع غیر مجاز
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی همزمان در سه نقطه شهرستان اردل
  • راه‌اندازی قرارگاه‌های جهادی در مناطق حاشیه‌ای لرستان