Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، با کتابفروشی‌های عضو طرح «بهارانه کتاب۹۹» در شهر تهران تسویه حساب شد.

طرح بهارانه کتاب ۹۹

در طرح فصلی بهارانه کتاب ۹۹، ۳۰۴ هزار و ۲۵۵ نسخه کتاب، به مبلغ ۱۱۷میلیارد و ۴۸۸میلیون و ۷۱۰هزار و ۵۷۴ریال توسط ۱۰۸ هزار و ۲۵۸نفر خریداری شد.

۶۸۵ کتاب‌فروشی از سراسر کشور، در بهارانه کتاب ۹۹ فعالیت داشتند که از این تعداد، ۱۴۹ کتاب‌فروشی در شهرستان‌ها و ۵۳۶ کتاب‌فروشی در مراکز استان‌ها در این طرح شرکت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بین ۳۱ استان‌ شرکت‌کننده در طرح بهارانه کتاب۹۹، استان تهران با ۱۰۹ کتاب‌فروشی در صدر قرار دارد و پس از آن، استان اصفهان با ۸۰ کتاب‌فروشی، خراسان رضوی با ۷۰ کتاب‌فروشی در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. همچنین قم  با ۵۷ کتابفروشی، ‌فارس با ۴۵ کتابفروشی و کردستان با ۳۸ کتابفروشی در این طرح شرکت کرده‌اند.

در این طرح، استان تهران توانست با ۴۶هزار و ۶۵۱ نسخه کتاب در صدر پرفروش‌ترین استان بر اساس کتاب قرار بگیرد و استان خراسان رضوی با فروش ۳۴ هزار و ۶۲۶  نسخه کتاب رتبه دوم پرفروش‌ترین استان‌ها براساس تعداد  کتاب را به خود اختصاص داد. همچنین، استان اصفهان با فروش ۳۳ هزار و ۴۱۹نسخه کتاب، رتبه سوم طرح بهارانه کتاب۹۹ در این بخش را از آن خود کرد. همچنین، استان‌های تهران، اصفهان و خراسان رضوی پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش در سیزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ها شناخته شدند.
طرح بهارانه کتاب ۹۹ با شعار بهار کتاب همزمان با بهار دل ها از ۲۰ اردیبهشت همزمان با ولادت امام حسن مجتبی(ع) آغاز و  تا ۳۰ اردیبهشت ماه در سراسر کشور اجرا شد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال ۱۳۹۴ برای هدفمندکردن یارانه نشر طرح های فصلی فروش کتاب را آغاز کرد؛ در این طرح ها کتابفروشی ها می توانند روی فروش کتاب به خریداران تخفیف بدهند و مبلغ تخفیف داده شده را از وزارت خانه دریافت کنند. در این طرح ها که با نام طرح های فروش فصلی مشهور شده اند، کتابفروشی هایی که شرایط لازم را داشته باشند، پس از ثبت نام، می توانند کتاب های خود را که با شرایط تعیین شده مطابقت داشته باشند به خریداران بفروشند. یازدهمین دوره طرح فصلی فروش کتاب تابستان و دوازدهمین دوره پاییز ۹۸ برگزار شد. 

درباره اجرای طرح تابستانه کتاب۹۹ به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسسه خانه کتاب ایران کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسسه خانه کتاب ایران کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موسسه خانه کتاب ایران کتاب طرح بهارانه کتاب بهارانه کتاب ۹۹ بهارانه کتاب۹۹ کتاب فروشی کتابفروشی ها استان ها طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۶۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رأی پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد/ محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری‌ آنا،علی القاصی، رئیس کل دادگستری استان تهران از صدور رای پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» از سوی دادگاه خبر داد و گفت: پس از انجام بررسی‌های تخصصی و رسیدگی‌های قضایی، دادگاه در خصوص پرونده کثیرالشاکی موسوم به «کینگ‌مانی» مبادرت به صدور رای کرد.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: بر اساس رای صادره، سه نفر از اشخاص حقیقی و یک شخص حقوقی متهم در این پرونده به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای از طریق ایجاد رمزارز جعلی به نام «کینگ‌مانی» و توزیع آن در بین مردم، محکومیت یافتند که از این تعداد، سه نفر از اشخاص حقیقی به حبس‌های طویل‌المدت محکوم شدند و شرکت «بادران گستران» به ممنوعیت از فعالیت شغلی با استفاده از هر گونه رمزارز به مدت دو سال محکوم شد.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین متهمان یاد شده، به پرداخت معادل یورویی مطالبات شکات با احتساب ارزش ریالی ارز مذکور در زمان اجرای حکم محکوم شدند.

القاصی در پایان با اشاره به قطعیت رای دادگاه نسبت به متهمان یاد شده عنوان کرد: پرونده در خصوص سایر اتهامات، متهمان و شکات مفتوح به رسیدگی است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش از ۱۵ اردیبهشت در سنندج
  • نیما در کتابفروشی‌های پاکستان
  • آلپین فروشی نیست
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی در بازار
  • محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز
  • ۹۶ درصد مطالبات چایکاران پرداخت شد
  • رأی پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد/ محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز
  • رای پرونده کثیرالشاکی «کینگ‌مانی» صادر شد/ محکومیت متهمان به پرداخت مطالبات شکات به نرخ روز
  • پرداخت ۱۹۵میلیارد تومان به بیمارستان‌های دولتی دانشگاهی کهگیلویه و بویراحمد
  • خاموشی یک کتابفروشی دیگر/ شهر کتاب بهشتی تعطیل شد