Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه تولید پوشاک نوشت:قاچاق پوشاک به جهت ماهیت استوک پوشاک مورد قاچاق هیچ ارتباطی به میزان نرخ ارز ندارد و قاچاق پوشاک در هر شرایطی مقرون بصرفه بوده و هیچ یک از کشورها توانایی رقابت با پوشاک استوک که قیمت آن زیر قیمت مواد اولیه است را ندارند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با ارسال نامه ای به مویدی رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواستار مقابله جدی با قاچاق پوشاک به کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اعتقاد تولیدکنندگان پوشاک، "قاچاق پوشاک به جهت ماهیت استوک پوشاک مورد قاچاق هیچ ارتباطی به میزان نرخ ارز ندارد و قاچاق پوشاک در هر شرایطی مقرون بصرفه بوده و هیچ یک از کشورها توانایی رقابت با پوشاک استوک که قیمت آن زیر قیمت مواد اولیه است را ندارند. لذا باید فعالیت سریع تیم های سازماندهی شده در استان های مختلف جهت برخورد با برندهای محرز پوشاک قاچاق از سر گرفته شود".

در متن این نامه آمده است: 

صنعت پوشاک یکی از صنایع مهم و دارای مزیت رقابتی صادراتی و اشتغالزای کشور است. هزینه پایین ایجاد اشتغال دائم نسبت به سایر صنایع و رسته های صنفی، وابستگی اندک به تکنولوژی بالا، ایجاد امکان اشتغال غیر متمرکز و ارزش افزوده بالا، ویژگی هاییست که می تواند این صنعت را بعنوان یکی از ارکان جهش تولید مطرح نماید.

متاسفانه طی سالیان اخیر این صنعت با قاچاق و واردات بی رویه روبرو بوده که با تلاش حضرتعالی و سایر همکاران محترم در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مبارزه ای سازمان یافته در برابر رویه های سازمان یافته قاچاق و واردات بی رویه پایه ریزی شد که منجر به طرح گام به گام مقابله با قاچاق و در مرحله اول مقابله با برندهای محرز پوشاک قاچاق گردید.

این طرح با هدف استقرار تدریجی برخورد از دی ماه 97 با همت دستگاه های دولتی و بخش خصوص آغاز شد که ثمرات مشهود زیر را به همراه داشت:

با محدودیت عرضه برندهای محرز پوشاک قاچاقافزایش ریسک و هزینه قاچاق پوشاکرونق تولید داخل (25 درصد)افزایش اشتغال در واحدهای تولیدی پوشاکرشد قابل توجه برندهای پوشاک ایرانیاختصاص بسیاری از سکوهای  فروش معتبر به برندهای پوشاک ایرانیمحدود شدن قابل توجه جولان قاچاقچیان در سطح عرضه و عمده فروشی

اگر چه اجرای طرح از بهمن ماه 97 تا بهمن ماه 98 همواره با فراز و فرودهایی روبرو بود اما استمرار آن طی این مدت کوتاه علت اصلی توفیقات فوق الذکر بود که متاسفانه هم اکنون نزدیک به شش ماه است که طرح مزبور کاملا متوقف شده است.

نیک مستحضرید که ساختار اجرایی کشور همواره با اجرای طرح های ناتمام شهره شده و اتفاقا باندهای سازمان یافته قاچاق همواره منتظر چنین لحظاتی برای توسعه فعالیت های مجرمانه و خیانتکارانه خود بوده اند. تبعاتی که توقف این طرح به دنبال خواهد داشت به شرح زیر است:

از بین رفتن ساختارهای ایجاد شده در دستگاه های متولی جهت برخورد که مسلما را اندازی مجدد این سازمان و ساختار مشکل خواهد بود.بازگشت مجدد، انبوه و سریع باندهای سازمان یافته قاچاق پوشاک  با توجه به رکود جهانی ایجاد شده به جهت کرونا و دپوی انبوه محصولات استوک در سراسر جهانخارج شدن ارز از کشور با توجه به محدودیت های شدید ارزیتضعیف ساختارهای زنجیره تولید صنایع نساجی وپوشاکبیکاری گسترده شاغلین زنجیره تامین صنایع نساجی و پوشاک

متاسفانه دلایل تعطیلی برخورد و عدم برخورد با متخلفین طرحی که استمرار و استقرار تدریجی آن از ابتدا در برنامه ریزی های ستاد بوده، نامشخص و توجیه پذیر بنظر نمی رسد و در شرایطی که کشور همواره مورد هجمه قاچاق جهت تضعیف بنیان های تولید در شرایط جنگ نابرابر اقتصادی است، این موضوع ضربات سنگینی را به بدنه تولید کشور وارد خواهد کرد. لازم بذکر است همانطور که بارها عنوان شده قاچاق پوشاک به جهت ماهیت استوک پوشاک مورد قاچاق هیچ ارتباطی به میزان نرخ ارز ندارد و قاچاق پوشاک در هر شرایطی مقرون بصرفه بوده و هیچ یک از کشورها توانایی رقابت با پوشاک استوک که قیمت آن زیر قیمت مواد اولیه است را ندارند.

لذا خواهشمند است ضمن از سرگیری سریع تیم های سازماندهی شده در استان های مختلف جهت برخورد با برندهای محرز پوشاک قاچاق، گزارش مرحله اول بطور کامل و شفاف در اختیار رسانه ها، بخش خصوص و مردم قرار گیرد، همچنین خواهشمند است ساختار ایجاد شده جهت هماهنگی های مربوطه که به خوبی تحت عنوان کارگروه ساماندهی پوشاک کیف و کفش با محوریت مبارزه با قاچاق این کالاها ایجاد شده بود مجددا احیا و با توجه به حضور سازمان های متولی و نمایندگان بخش خصوصی در این کارگروه به نحوی سنگ بنای برنامه ریزی های استراتژیک و بلند مدت برای صنایع پوشاک، کیف و کفش بنیان گذاشته شود.

 انتهای پیام/

R1012125/P/S1415,7,78/CT1 واژه های کاربردی مرتبط ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز قاچاق پوشاک قاچاق کالا قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز قاچاق پوشاک قاچاق کالا پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز ۹۹/۰۵/۰۷|آخرین قیمت‌ها از بازار طلا و ارز/ سکه کاهشی شد ۲ هواشناسی ایران ۹۹/۵/۷| هشدار وقوع سیلاب ناگهانی در ۱۷ استان ۳ قیمت دلار و قیمت یورو در صرافی‌های بانکی امروز ۹۹/۰۵/۰۷|قیمت ارز در صرافی‌ها ثابت ماند/ دلار ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان ۴ بی‌نیازی به فروش سهام عدالت در پی صدور کارت اعتباری برای مشمولان ۵ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۰۷|ادامه روندی صعودی طلا با افت ارزش دلار ۶ «عیار ۱۵»|پیش‌بینی افزایش ۱۰۰درصدی صادرات ایران به عربستان و بحرین/ صادرات ۱۰۰میلیارد دلاری محقق می‌شود؟ ۷ بخشنامه جدید بانک مرکزی/ سقف پرداخت وجه نقد در بانک‌ها کم شد ۸ ثبت‌نام ۱.۴میلیون نفر برای وام ودیعه مسکن/ سابقه سکونت ۵ساله جزو شروط ثبت‌نام نیست مهمترین اخبار اقتصادی بلاتکلیفی جلسات ستاد راهبری جهش تولید در سازمان برنامه و بودجه/ سکان حمایت از تولید در دولت رها شد؟ آل اسحاق: بخش اعظم "ارز گم شده صادراتی" دست دولتی هاست وقتی خودروهای رنو پلاک نمی‌شوند ثبت‌نام ۱.۴میلیون نفر برای وام ودیعه مسکن/ سابقه سکونت ۵ساله جزو شروط ثبت‌نام نیست مهمترین اخبار تسنیم سرلشکر سلامی: توسعه تسلیحات ما منطبق بر شناخت واقعی از نقاط ضعف و قوت دشمن است نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم گزارش تسنیم|شلیک «فاتح» از پرتابگرهای متفاوت/ آیا سپاه از موشک جدید استفاده کرده است؟ پیغام ملتمسانه رژیم صهیونیستی به حزب الله؛ فرار رو به جلو و هراس حقیقی از مقاومت پیشنهاد قرارگاه خاتم برای ساخت بیمارستان‌های سریع‌النصب/ جزئیات ساخت پالایشگاه ایرانی آناهیتا درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز قاچاق پوشاک قاچاق کالا ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز قاچاق پوشاک قاچاق کالا برندهای محرز پوشاک قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق قاچاق پوشاک هیچ ارتباطی نرخ ارز ندارد سازمان یافته پوشاک استوک قاچاق کالا ایجاد شده قیمت ارز ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار مهریز زیر ذره بین بازرسان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در راستای نظارت بر وضعیت بازار، رصد قیمت ها، رعایت موارد بهداشتی، مبارزه با گران فروشی، کم فروشی، گشت مشترک واحد‌های صنفی مهریز با حضور سرپرست فرمانداری، رئیس صنعت، معدن و تجارت، سرپرست جهاد کشاورزی، رئیس اتاق اصناف، رئیس دامپزشکی، کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان و اماکن عمومی مهریز برگزار شد.
 سرپرست فرمانداری مهریز در این گشت بر ضرورت نظارت دقیق بر بازار و رصد قیمت‌ها به صورت مستمر تأکید کرد و هدف از این گشت‌های مشترک را، بررسی وضعیت و رصد قیمت‌های کالا‌های اساسی و برخورد با تخلفات احتمالی و بررسی وضعیت تامین و توزیع کالا‌های تنظیم بازار در فروشگاه‌ها دانست.
مصدق، از کسبه مهریز درخواست کرد نسبت به نرخ گذاری اجناس و رعایت موارد بهداشتی دقت لازم را داشته باشند و با اماکنی که در بازدید‌های بعدی مجددا دارای تخلف باشند به طور قاطع برخورد و به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.
به گفته وی، سامانه ۲۶۰۰ اتاق اصناف مهریز و سامانه ۱۲۴ شهرستان به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت گزارش‌های مردمی در مورد هرگونه تخلف صنفی است.

دیگر خبرها

  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • افزایش عرضه پوشاک مستعمل تاناکورایی در مشهد
  • پوشاک مستعمل در مشهد آزادانه به فروش می‌رسد
  • قیمت تخم‌مرغ کاهش یافت
  • زیان ۳۵ درصدی پوشاک قاچاق به تولیدکنندگان در بازار شب عید
  • کشف محموله پوشاک قاچاق در اندیمشک
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • بازار مهریز زیر ذره بین بازرسان
  • برخورد با مراکز فعال در زمینه قاچاق کالا‌های خارجی