Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، دیدار خسرو قمری و محمود کلهری شهردار منطقه روز سه شنبه برگزار شد نیز بر استفاده از دوچرخه در حمل و نقل شهری تاکید شد.

کلهری با اشاره به اینکه در نواحی این منطقه نیز شهرداران را مکلف به استفاده از دوچرخه داشته که در سرکشی های میدانی از این وسیله استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه این نشست فرصت مغتنمی است که به این امر ورودی جدی داشته باشیم خاطر نشان کرد: استفاده از دوچرخه به عنوان یکی از وسایل حمل و نقل عمومی بسیار مهم است چرا که دوچرخه هم در حوزه سلامت و هم در مباحث شهری مثل کاهش ترافیک، کاهش آلودگی ها و کاهش هزینه ها موثر است و وقتی وسیله ای این همه مزایا دارد ضروری است که زیر ساختهای لازم برای استفاده از آن فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار منطقه ۱۷ با تاکید براینکه باید به بستری برای استفاده از وسیله دوچرخه تبدیل شود تاکید کرد: ما از تمامی ظرفیت ها برای توسعه دوچرخه سواری در منطقه استفاده کردیم، برای مثال دوچرخه هایی را تحویل آموزش و پرورش دادیم تا در مدارس به جای استفاده از سرویس ها با دوچرخه مسیر خانه تا مدرسه طی کنند.

وی ادامه داد: اقداماتی در راستای ترویج دوچرخه سواری در منطقه صورت گرفته است که می توان به مسیرهای امن و اختصاصی و در اختیار گذاشتن بخشی از مسیر حرکت خودروها و معابر به مسیر ویژه تردد دوچرخه اشاره کرد.

به گفته کلهری بخشی از برنامه ما این است که از ضرورت استفاده از خودرو کم کرده و مسیرهایی از تردد خودرو را تا حد امکان به دوچرخه اختصاص دهیم.

شهردار منطقه ۱۷ با استقبال از برگزاری مسابقات، همایش ها و اردوهای دوچرخه سواری در منطقه ۱۷ اظهار کرد: هدف ما این است که دوچرخه سواری را در ایران، تهران و منطقه ۱۷ نهادینه کنیم که در این زمینه باید فرهنگ سازی  انجام و بسترها فراهم شود تا با برگزاری همایش، مسابقات و مسائل این چنینی موافقیم و آماده امضای هر گونه تفاهم نامه با فدراسیون دوچرخه سواری در این راستا هستیم.

همچنین رئیس فدراسیون دوچرخه سواری به استفاده از ظرفیت های منطقه ۱۷ برای برگزاری مسابقات، همایش ها و اردوهای تیم های ملی دوچرخه سواری اشاره و بر امضای یک تفاهم نامه بین طرفین تاکید کرد.

قمری با اشاره به دو مشکل مهم در مورد دوچرخه سواری در ایران گفت: زیر ساخت و فرهنگ دوچرخه سواری در خانواده ها از مشکلات این ورزش در کشور برشمرد که نیاز است به این موضوع بیشتر پرداخته شود.

وی با اشاره به شرایط اقلیمی ویژه منطقه ۱۷ برای استفاده از دوچرخه خاطرنشان کرد: جمعیت بالا، تراکم زیاد و وضعیت مالی متوسط این منطقه بستر خوبی برای ترویج دوچرخه سواری است و جدا از این که به لحاظ وظیفه سازمانی باید در این راستا قدم برداریم از لحاظ وجدانی نیز باید به این منطقه کمک کنیم واگر بتوانیم هر شهروندی را به سمت دوچرخه سواری بکشانیم اقدام بزرگی رخ داده است.

قمری با بیان اینکه این فدراسیون آمادگی دارد تا درکنار شهرداری تهران به توسعه ورزش  همگانی کمک کند، به برگزاری مسابقات و همایش ها در منطقه ۱۷ اشاره کرد و افزود: می توان با در نظر گرفتن مسیری ۱۰ کیلومتری با کمترین ترافیک و بیشترین جمعیت و رعایت مسائل پزشکی، بهداشتی، ایمنی و ترافیکی، مسابقات دوچرخه سواری را برگزار و مردم را به سمت استفاده از این وسیله هدایت کرد.

وی از لزوم برگزاری همایش های ویژه دوچرخه سواری درمنطقه خبر داد و تاکید کرد: نباید شعارگونه رفتار کنیم بلکه باید با برگزاری همایش و دعوت از ورزشکاران ملی، بعد فرهنگ سازی دوچرخه سورای اقدامات موثری انجام دهیم.

به گفته قمری همچنین منطقه ۱۷ می تواند با توجه به دسترسی های اتوبانی به محل مناسبی برای میزبانی اردوهای تیم های ملی نیز تبدیل شود.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در پایان از امضای تفاهم نامه با شهرداری منطقه ۱۷ تهران استقبال کرد و گفت: برای این اتفاق لحظه شماری می کنیم و آمادگی هر گونه همکاری با شهرداری برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری در تهران و منطقه ۱۷ هستیم.

برچسب‌ها فدراسیون دوچرخه سواری شهرداری تهران دوچرخه سواری کوهستان خسرو قمری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون دوچرخه سواری شهرداری تهران دوچرخه سواری کوهستان خسرو قمری فدراسیون دوچرخه سواری شهرداری تهران دوچرخه سواری کوهستان خسرو قمری فدراسیون دوچرخه سواری استفاده از دوچرخه برگزاری مسابقات دوچرخه سواری همایش ها منطقه ۱۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل شهردار اردبیل گفت: طولانی‌ترین دوچرخه سواری هوایی روی آب کشور در ۴ لاین به طول ۱۵۰ متر توسط بخش خصوصی طی چندماه آینده در مجموعه گردشگری و تفریحی دریاچه شورابیل راه اندازی می‌شود.
محمود صفری: بیان اینکه توسعه مجموعه گردشگری و تفریحی به عنوان تنها دریاچه طبیعی داخل شهر کشور در برنامه‌های کاری شهرداری قرار دارد، افزود: لاین دوچرخه هوایی، جنب اسکله قایقرانی دریاچه شورابیل و با ارتفاع ۸ متری روی آب توسط بخش خصوصی راه اندازی می‌شود که در حال حاضر این طرح در مرحله اخذ مجوز از اداره کل استاندارد است.
شهردار اردبیل ادامه داد: عملیات عمرانی ایجاد لاین دوچرخه هوایی به زودی آغاز و تلاش می‌کنیم این طرح را ظرف مدت چندماه آتی تحویل شهروندان دهیم.
صفری با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مجموعه گردشگی و تفریحی شورابیل اضافه کرد: این مجموعه با توجه به موقعیتش دارای ظرفیت‌های بسیاری جهت سرمایه‌گذاری است و شهرداری ازهرگونه طرح و ایده سرمایه‌گذاران استقبال و حمایت می‌کند.

دیگر خبرها

  • طولانی‌‎ترین دوچرخه هوایی روی آب کشور در شورابیل راه‌اندازی می‌شود
  • همایش دوچرخه سواری در شهر خور
  • ضرورت احیای دوچرخه سواری در تهران
  • قهرمان مشهور تور دو فرانس از بیمارستان مرخص شد
  • احیای دوچرخه‌سواری در پایتخت
  • پاریس ۲۰۲۶؛ به سوی یک شبکه کامل دوچرخه‌سواری
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی
  • مسابقات جام صفوی اردبیل بستر توسعه گردشگری ورزشی است
  • چرا شهرداران این سه شهر موفق هستند؟
  • هیات دوچرخه سواری البرز پیست ندارد/ ضرورت نگاه ویژه به این رشته