Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش ایرنا زائران و مجاوران از طریق نمایشگرهای پهن پیکر صحنهای مختلف حرم مطهر رضوی از این مراسم کسب فیض کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به عنوان سخنران این مراسم پس از عرض تسلیت شهادت امام محمد باقر (ع) گفت: امام باقر(ع) بنیان‌گذار نهضت فکری و فرهنگی در جهان اسلام بودند و روز شهادت آن امام همام فرصت مناسبی است تا شیعیان با مطالعه در سیره آن حضرت نسبت به شخصیت ایشان شناخت بیشتری پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله سید احمد علم الهدی افزود: شخصیت سیاسی ائمه معصومین(ع) نقش‌آفرینی‌های آنها درصحنه سیاسی جامعه و مقابله آنها در برابر حکام ظالم بنی‌امیه و بنی‌عباس بعد از سیدالشهدا(ع) تا زمان امام موسی بن جعفر(ع) مجهول واقع‌ شده است.

وی با اشاره به سیره سیاسی امام محمدباقر(ع) ادامه داد: این امام بزرگوار با استفاده از موقعیت زمانی خود دست به یک انقلاب فکری و فرهنگی در جامعه آن روز زدند و امام صادق(ع) تداوم بخش و تکمیل کننده این انقلاب بودند و لقب «باقر العلوم» یعنی شکافنده علم از طرف پیامبر اکرم(ص) به آن حضرت داده شده است.

امام جمعه مشهد گفت: امام محمدباقر(ع) در موقعیتی قرار داشتند که قدرت بنی‌امیه دچار ضعف شده و حکومت آنها رو به افول بود و در آن زمان همه شرایط برای یک انقلاب سیاسی فراهم‌شده بود به طوری که برادر باقرالعلوم(ع) یعنی زید بن علی نیز طی یک انقلاب سیاسی در مقابل بنی‌امیه قیام کرد.

علم الهدی افزود: مردم فکر می‌کردند که مساله حکومت‌داری و مدیریت کشور و سیاست‌مداری مساله‌ای جدای از امامت و رهبری جامعه و هدایت مردم به‌سوی معنویت و قرب الهی است و به زعم بسیاری از مردم آن زمان، مساله هدایت و ارشاد دینی و رهبری دینی جامعه یک مساله و اداره کشور و سیاست مملکت چیز دیگری بود.

وی با اشاره به ماجرای سقیفه بنی ساعده و غصب حق خلافت امیرالمؤمنین(ع) ادامه داد: در جریان سقیفه بنی ساعده تنها مساله غصب حق امیرالمؤمنین(ع) و انحراف ولایت نبود بلکه مساله‌ای که در آنجا پیش آمد، انحراف اساس رهبری پیغمبر(ص) و رهبری جامعه اسلامی بود.

برچسب‌ها امام باقر امام صادق مسجد گوهرشاد حرم امام رضا پیامبر اکرم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام باقر امام صادق مسجد گوهرشاد حرم امام رضا پیامبر اکرم امام باقر امام صادق مسجد گوهرشاد حرم امام رضا پیامبر اکرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۲۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش جهاد تبیین در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیای، در این همایش سومین سالگرد شهادت سرلشکر پاسدار شهید سید محمد حجازی جانشین سپاه قدس گرامی داشته شد، همچنین در این مراسم به مناسبت هفتمین روز در گذشت جانباز و فرمانده دوران دفاع مقدس حاج محمد کیانی برخی ابعاد شخصیتی وی بررسی شد.
سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی دیگر از محور‌های این همایش تبیینی بود عملیات بزرگ وعده صادق و حمله موشکی سپاه به سرزمین‌های رژیم جعلی اسرائیل یکی دیگر از محور‌های این همایش بود که برخی صاحب نظران دیدگاه‌های خود را درباره این حمله غرورآفرین ارائه کردند.
در بخش دیگری از این همایش واقعه حمله نظامی آمریکا در طبس و شکست این حمله بررسی شد.
سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور به عنوان میهمان ویژه این مراسم در سخنانی روح معنویت و همراهی مردم را عامل موفقیت در تمامی رویداد‌ها و فراز و نشیب انقلاب عنوان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • امام گفتند امروز، موضوع‌شناسی هم کار فقیه است!
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • برگزاری همایش جهاد تبیین در شهرکرد
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد
  • مراسم ترحیم مادر همسر متکی برگزار شد
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد شهادت سپهبد «قرنی» برگزار شد
  • مراسم عزاداری شهادت حضرت حمزه و حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در قم برگزار می‌شود
  • مراسم چهل و پنجمین سالگرد قیام مردم بلخاب افغانستان + فیلم
  • حجاب مقوم عاملیت زن مسلمان