Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت مدیره خانه تئاتر در بیانیه‌ای تأکید کرد؛ چگونه می‌شود که دولت برای همه امور و مشاغل، خود را موظف به برنامه‌ریزی بداند اما از سرنوشت و‌ آینده‌ی کاری خانواده فرهیخته تئاتر غافل باشد؟

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا از خانه تئاتر، ششم مردادماه 1399، هیأت مدیره‌‌ و مدیرعامل خانه‌ تئاتر با قادر آشنا، مدیرکل هنرهای نمایشی جلسه‌ای فوق‌العاده برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیأت‌مدیره‌ خانه‌ تئاتر، در این جلسه‌ 3 ساعته، ضمن استماعِ گزارش درباره‌ گروه‌ها‌ی متضرر شده در اثر بیماری کرونا توسط اتابک نادری، مسئول بررسی شرایط و ضرر و زیان‌های گروه‌ها و سالن‌های تئاتر، بیانیه‌ خود را در مطالبه‌گری از اوضاعِ بسیار بدِ معیشتی جامعه‌ بزرگ تئاتر ایران بدین شرح صادر می‌کند:

بی‌شک خسارت‌های ناشی از شیوعِ ویروسِ کرونا مختصِ همگان بوده و جامعه تئاتر  خود را تافته‌ی جدا بافته از دیگران نمی‌داند. اما در شرایطی که تقریباً همه‌ی حِرَف و صنوف (با سختی‌ها و ناآرامی‌ها و با وجود سوداگرانی که در این شرایط بحرانی‌ و مرگبار دست از اختلاس و تضییع حقوقِ ملت برنمی‌دارند) به کار و فعالیت مشغول شده‌اند، سکوت و بی‌توجهی دولت‌مردان به تئاتر به‌هیچ وجه پذیرفتنی نیست. چگونه می‌شود که دولت برای همه‌ی امور و مشاغل، خود را مؤظف به برنامه‌ریزی بداند اما از سرنوشت و‌ آینده‌ی کاری خانواده‌ی فرهیخته‌ی تئاتر غافل باشد؟ 

خانه‌ی تئاتر، ضمن همیاری و همکاری با اداره کل هنرهای نمایشی و دیگر نهادها و سازمان‌هایی که بتوانند بخشی از مشکلات زیربنایی و ساختاریِ تئاترِ کشور‌ را برطرف کنند، از دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مطالبات به حق و مشروعِ هنرمندانِ تئاتر را خواستار است: 

۱- مسؤلان از نگاه صدقه‌دادن به هنرمندانِ والای تئاتر در سرتاسر ایران دست برداشته و با محترم شمردن حقِ شهروندی آنان جدا از هنرمند بودن، نسبت به تأمینِ معیشت آنان بودجه‌ی مکفی و در شأن را تخصیص دهند.

۲- با توجه به گزارشات وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر طولانی بودن دوران این بیماری، سندِ چشم‌اندازِ کاری هنرمندان را با تشکیل شوراهای راهبردی در تمام استان‌های کشور تنظیم، مکتوب و اعلام نماید.

 ۳- تعریف نظامِ  حمایتی روشن  از گروه‌هایی که در طول این شش‌ماه از اجرای آثارشان بازمانده، یا در حال آماده‌سازی بوده و یا در نوبت اجرا به‌ سر می‌بردند الزامی است. خانه تئاتر برای اجراهای آینده‌ی تئاتر در کشور، در کنار پروتکل‌های بهداشتی، خواستار اعلام روشن پروتکل‌های حمایتی است.

۴- تمام شاخه‌های اجرایی اعم از تئاتر بزرگسال، کودک و نوجوان، عروسکی، خیابانی، آزاد، دانشجویی در سرتاسر ایران باید به‌طور یکسان از امکانات و مزایای مدنی مانند: بیمه و حمایت‌های معنوی بهره‌مند شوند.

۵- با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و توجه جدی به حفظ سلامت کارکنانِ تئاترها، اجراکنندگان و تماشاگران، اجرای باشکوه نمایش‌ها چه به‌صورت زنده و‌ چه به‌صورت آنلاین در رأسِ سیاستگذاری کاری قرار گیرد و موانع نظارتی و پشتیبانی‌های‌ حقوقی، مادی و معنوی برای احقاق حقِ هنرمندان در فروش آنلاین باید به فوریت در نظر گرفته شود.

انتهای پیام /4143/

منبع: آنا

کلیدواژه: تئاتر خانه تئاتر هنرهای نمایشی هیئت مدیره خانه تئاتر ی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس

سخنگوی دولت با بیان اینکه لایحه برای تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار داخلی تقدیم مجلس کرد و لایحه ای هم برای تشکیل وزرات بازرگانی تقدیم مجلس کرده است، گفت: متاسفانه نگاه همکاران ما در مجلس شورای اسلامی این بود که این موضوع اولویت ندارد و به مدت شش ماه این لایحه از دستور کار خارج شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، امروز _چهارشنبه بیست و نهم فروردین_ در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران در مورد ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی اظهار کرد: نظارت مؤثر بر بازار، جلوگیری از افزایش قیمت‌ها و نظارت پذیر کردن بازار مستلزم تمرکز در حوزه نظارت بر بازار است ما بارها این را مطرح کردیم و نگاه دولت این بوده است.

وی افزود: تجربه نشان داده است که پراکندگی و پخش کردن حوزه نظارتی ذیل وزرات خانه‌های مختلف موجب افزایش ساختار و ناکارآمدی می‌شود؛ مثلاً بخشی از محصولات لبنی در حوزه دامی است و بخشی دیگری در حوزه بسته بندی، به صنعت مربوط می‌شود و بخشی هم در صنف به فروش می‌رسد که باید تفکیکی در این زمینه صورت گیرد.

بهادری جهرمی اضافه کرد: در خیلی از فروشگاه‌ها محصولاتی موجود است که بخشی ناظر به جهاد کشاورزی و بخش دیگر ناظر به حوزه صنعت معدن و تجارت است، اگر دو سری ناظر وجود داشته باشد هم کاسب و هم مردم اذیت می‌شوند و علاوه بر این هزینه نظارت هم افزایش پیدا می‌کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: دولت به منظور نظارت مؤثرتر بر بازار داخلی با طرحی که در دستور کار مجلس بود به صورت کتبی موافقت کرد و هم لایحه برای تشکیل سازمان بازرگانی و تنظیم بازار داخلی تقدیم مجلس کرد و لایحه‌ای هم برای تشکیل وزرات بازرگانی تقدیم مجلس کرده است، متأسفانه نگاه همکاران ما در مجلس شورای اسلامی این بود که این موضوع اولویت ندارد و به مدت شش ماه این لایحه از دستور کار خارج شده است.

وی اضافه کرد: نگاه دولت این است که بازار اولویت اول کشور است و ما مستمر مذاکراتی در این زمینه داشته و داریم و خواهش این است که زودتر در این حوزه تصمیم‌گیری شود کار امروز را به فردا واگذار نکنیم و امیدواریم در همین مجلس این موضوع در دستور کار قرار گیرد. امیدواریم ما بتوانیم با حوزه تمرکز در حوزه نظارت بر بازار دریک وزارتخانه قدرت نظارتی، دقت نظارتی و بهره‌وری را افزایش دهیم.

بهادری جهرمی در مورد کاهش حقوق گمرکی کالاهای اساسی گفت: امروز در هیأت دولت موافقت شد که حقوق گمرکی کالاهای اساسی، اقلام داروی، نهاده‌های دامی، مواد مصرفی پزشکی و مواد اولیه که برای تولید دارو و کالاهای اساسی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد (که هم مالیات بر ارزش افزوده که نرخ آن امسال ۱۰ درصد است و هم حقوق گمرکی که ۴ درصد است) با قانونی که به دولت اجازه داده یعنی یک درصد کاهش پیدا کند.

وی افزود: کاهش حقوق ورودی که مشابه آن در سود بازرگانی و تعرفه‌ها پیش بینی کردیم از ابتدای فروردین ماه اعمال می‌شود.

بهادری جهرمی تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده اقلام مذکور از ابتدای فروردین ماه معادل یک درصد محاسبه می‌شود این اقدام باعث می‌شود، تا بتوانیم به تثبیت قیمت‌ها در حوزه‌های مواد مصرفی و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم کمک کنیم و همزمان کمک کار تحقق رشد اقتصادی و حرکت به جهش اقتصادی باشیم.

کد خبر 745457

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • مجید مجیدی: به تئاتر مدیون هستیم / تاسف از شرایط امروز سینما
  • یاد مجید مجیدی از حضور در تئاتر/ وضعیت الان سینما جای تاسف دارد
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • حضور بیش از ۱۲۰ هنرمند در دومین جشنواره تئاتر خیابانی محلات
  • ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان در مازندران
  • هنر تئاتر با فرهنگ گفتگو شکل می‌گیرد
  • گلایه سخنگوی دولت از عدم بررسی لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس
  • هنرمندان؛ مشکلات خود را با استاندار در میان گذاشتند
  • تاکید استاندار مازندران بر رفع مشکلات و تسهیل فعالیت هنرمندان