Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، پایگاه خبری شبکه الجزیره به نقل از منبعی که آن را دولتی خواند، بندهای نسخه جدید توافق ریاض میان شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی یمن را فاش کرد.

پایگاه خبری شبکه الجزیره، امروز (سه‌شنبه)، به نقل از یک «منبع دولتی» بندهای نسخه جدید توافق ریاض میان «المجلس الانتقالی الجنوبی» (شورای انتقالی جنوب) و دولت مستعفی یمن را فاش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الجزیره ظهر امروز گزارش داده بود که عربستان سعودی با تحویل نسخه جدیدی از توافق ریاض به رئیس‌جمهور مستعفی یمن و نیروهای متحد امارات، طرفین درگیر در جنوب یمن را به امضای هر چه زودتر این توافق تشویق کرده است.

طبق گزارش این منبع، در نسخه جدید توافق ریاض تأکید شده است که شورای انتقالی باید انصراف خود از خودمختاری را پیش از آغاز هر گونه تدابیر سیاسی اعلام کند.

این منبع در ادامه گفت در نسخه جدید توافق، بر تعیین استاندار و مدیر امنیت عدن و همچنین آغاز روند خروج نیروها و تحویل سلاح با نظارت سعودی تأکید شده است.

منبع یادشده همچنین گفت در این توافق اشاره شده است که نخست‌وزیری برای رایزنی با تشکیلات مختلف درخصوص تشکیل دولت طی ۳۰ روز مأمور خواهد شد.

این منبع در ادامه گفت که در پیشنهاد جدید، بر عدم اعلام تشکیل دولت تا زمان اتمام اجرای تمام بندهای نظامی در عدن تأکید شده است.

این منبع همچنین گفت که در پیشنهاد جدید، بر عدم اعلام تشکیل دولت تا زمان بازگشت اوضاع در سقطری به حالت طبیعی تأکید شده است.

طبق گفته این منبع، در نسخه جدیدی که عربستان سعودی آن را اعلام کرده است، سهم شورای انتقالی چهار وزارتخانه اعلام شده است.

این منبع در پایان گفت که مابقی وزراتخانه‌های غیرحاکمیتی میان بقیه تشکیلات سیاسی توزیع خواهد شد.

روز گذشته نیز روزنامه «العربی الجدید» در این خصوص نوشت، رایزنی‌ها میان دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» و شورای انتقالی جنوب، متحد امارات که طی چندین هفته بدون نتیجه بود، هفته جاری «پیشرفتی بی‌سابقه» داشته است.

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: توافق ریاض نسخه جدید جنوب یمن شورای انتقالی تأکید شده مستعفی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۳۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: خبرآنلاین

tags # عربستان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • کنترل توپ های تماشایی ریاض محرز / فیلم
  • بلینکن بزودی در عربستان؛ تداوم تلاش آمریکا برای رویای عادی سازی روابط اسرائیل با ریاض
  • (ویدئو) تصاویری پر بازدید از صحرای بزرگ عربستان با عنوان «حومه آخرالزمانی ریاض»
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • توافق 4 کشور منطقه برای "راه توسعه" / اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق / مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • ازسرگیری تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن
  • راه اندازی خطوط اتوبوسرانی شمال به جنوب و شرق به غرب در کرمانشاه
  • قابلیت رصد آپنه‌خواب در نسخه جدید اپل‌واچ
  • اپل واچ جدید با قابلیت رصد آپنه خواب عرضه می شود