Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: یال جنوب شرقی قله دماوند به نام وقف در سامانه کاداستر سازمان ثبت اسناد تثبیت نشده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از قوه قضاییه، «سید صادق سعادتیان» با تاکید بر اینکه اینکه اراضی قله دماوند وقف نشده است، گفت: پلاک‌ ثبتی که این روزها در مورد آن سخن گفته می‌شود در منطقه ملار و با فاصله دورتری از اراضی دماوند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین از تشکیل کارگروهی متشکل از اداره منابع طبیعی و ثبت اسناد مازندران و با دعوت از سازمان اوقاف به منظور رسیدگی به این موضوع خبر داد و افزود: یال مربوط به منطقه یخ کر یا همان یال جنوب شرقی قله دماوند هم به نام وقف در سامانه کاداستر سازمان ثبت اسناد تثبیت نشده است.

معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: پیرو اقداماتی که برای املاک دولتی و تثبیت اراضی ملی در قله دماوند صورت گرفت، سازمان ثبت در تثبیت مالکیت اراضی دولتی با پلاک‌های ثبتی ۶۸ و ۶۹ مواجه شدند که در آن برای پلاک ۱۲۰ من محلی بذرافشان از اراضی ملار به عنوان وقف اقدام شده است.

سعادتیان از بررسی این موضوع در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خبر داد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دماوند کوه دماوند قوه قضاییه کاداستر سازمان ثبت اسناد قله دماوند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز عصر سه‌شنبه در نشست با مدیران کل ثبت اسناد و املاک، منابع طبیعی و محیط زیست استان بوشهر اظهار کرد: صدور اسناد مالکیت جزایر استان از موضوعات مهمی است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: تحقق کامل حدنگاری به طوری که تمامی اراضی و املاک در کشور سنددار شود، در سند تحول و تعالی قوه قضائیه نیز جایگاه ویژه‌ای دارد و اگر به معنای واقعی انجام شود نقش اساسی در کاهش جرایم و ورودی دستگاه قضائی خواهد داشت.

حفظ حاکمیت بر آبراه بین المللی

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان ضمن برشمردن اهمیت جزایر خلیج فارس افزود: جزایر خلیج فارس از نظر حاکمیت بر آبراه بین المللی دارای اهمیت ژئوپلیتیکی و استراتژیکی هستند.

مهرانگیز افزود: از طرف دیگر این جزایر اهمیت زیادی در حفظ محیط زیست، حیات گونه‌ها و زیستگاه‌های تغذیه‌ای و زندگی آنها بستگی دارد، که لازم است هرچه سریع‌تر اسناد حاکمیت این جزایر صادر گردد.

مالکیت همه جزایر استان بوشهر

وی تصریح کرد: در استان جزایر خارگ، خارگو، عباسک و برخی از جزایر دارای سند حدنگاری هستند و لازم است در کمترین زمان ممکن اداره کل منابع طبیعی مدارک و مستندات لازم را برای صدور اسناد مالکیت دیگر جزایر را به اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تحویل دهد.

رئیس شورای قضائی استان بوشهر با اشاره به آمادگی اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر برای نقشه برداری و صدور سند مالکیت این جزایر افزود: امیدواریم به زودی شاهد صدور اسناد حدنگاری و مالکیت همه جزایر استان بوشهر باشیم.

کد خبر 6086993

دیگر خبرها

  • صدور اسناد مالکیت جزایر استان بوشهر تسریع می‌شود
  • تثبیت مالکیت و حد نگاری املاک و اراضی ادامه‌دار باشد
  • صدور اولین سند اعیانی توسط سازمان ثبت
  • تحویل اسناد مالکیت حدنگاری ۵ تالاب و بزرگترین موقوفه کشور
  • اسناد مالکیت ۲۵ هزار هکتار حریم و بستر رودخانه در خوزستان صادر شد
  • از ظرفیت صدا و سیمابرای استفاده کشاورزان از سند مالکیت استفاده شود
  • تعین تکلیف و رفع تداخل بیش از  ۲۸۰ هزار از اراضی استان کرمان
  • بهره گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی در راستای اهداف سازمان ثبت اسناد و املاک
  • بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان جهاد دانشگاهی برای تسهیل در صدور اسناد
  • ۸۰ درصد از اراضی موقوفه تثبیت و مستند سازی شده است