Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-29@11:31:57 GMT

اهتزاز پرچم حمایت از قدس برفراز مساجد تهران

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۳۶۶۳

اهتزاز پرچم حمایت از قدس برفراز مساجد تهران

سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص «نهضت تعاون و احسان»، «مناسبت های پیش رو» و «روز جهانی مسجد» به ائمه جماعات مساجد نامه نوشت و از اهتزاز پرچم حمایت از قدس برفراز مساجد تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، سرپرست مرکز رسیدگی به امور مساجد در خصوص «نهضت تعاون و احسان»، «مناسبت های پیش رو» و «روز جهانی مسجد» به ائمه جماعت مساجد نامه نوشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است:

باسمه تعالی

محضر مبارک ائمه محترم جماعات مساجد استان تهران (دامت ­افاضاتهم)

سلام علیکم و رحمه الله

با احترام و عرض ادب، در آستانه اعیاد بزرگ قربان و غدیر و با اغتنام فرصت تبریک دهه امامت و ولایت، حسب وظیفه، لازم دانستم با توجه به شرایط سخت و بی ­سابقه‌ای که به ­واسطه شیوع ویروس کرونا، در تمامی شئون زندگی بشر تأثیر گذاشته است، مصدع اوقات شریف شوم، تا ضمن تجدید ارادت، استدعا نمایم که با همفکری و هم­‌افزایی و تقویت انسجام شبکه نورانی مساجد، برای به ­میدان آوردن تمام ظرفیت خانه‌های خدا و مردم، به­ عنوان یگانه پشتیبان محله ­محور هموطنان شریفمان، خادم کوچکتان را یاری نمایید.

لبیک جانانه ائمه محترم جماعات، کارگزاران و تشکل­‌های مسجدی به فرمان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی)، در جریان رزمایش مواسات، بدون تردید سهم شایسته­‌ای در جلب اطمینان معظم‌­له نسبت به آمادگی و توان بالای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و نیروهای جهادی، برای ورود به میدان آزمایشی تعیین­ کننده و گسترده، به عظمت و اهمیت «نهضت تعاون و احسان» داشته است.

درخشش فعالان مسجدی در این مقطع خطیر، نشان داد که این پایگاه خدانهاد و قدسی، برای ایفای نقش محوری در هر شرایطی، منعطف و کارآمد است و اگر در برهه‌ای به سنگر دفاع از ارزش‌­های انقلابی نوپا در برابر منافقین کوردل و متعاقب آن، به پایگاه سازماندهی و اعزام مدافعان حریم اسلام ناب، یا حرم اهل بیت عصمت و طهارت(سلام ­الله ­علیهم­ اجمعین) مبدل می‌شود، حتی در زمان تعطیلی ظاهری، امکان اقامه نمازجماعت داشته باشد یا با هوشیاری مؤمنانه، محرومیت موقت نمازگزاران از این فیض رقم بخورد، باز هم در عرصه‌های اخلاق و معنویت جامعه، معیشت اقشار آسیب ­پذیر، بهداشت و سلامت عمومی، خدمات اجتماعی و بصیرت­‌افزایی سیاسی، چشم‌ه­ای فیاض و بی‌بدیل است.

سروران بزرگوار و ارجمند! دهه امامت و ولایت، دهه­ اول ماه محرم و دهه­ آخر ماه صفر، سه قله مناسبتی و بستر مناسبی برای جریان یافتن اقدامات و اجرای طرح‌هایی هستند که به واسطه ابتکارها و تجربه­‌های موفق احصاء شده در میدان، با لحاظ دستورالعمل­‌های بهداشتی و صیانتی در برابر بیماری کووید۱۹، در عرصه معنویت، معیشت و سلامت عمومی تدوین شده و از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی، در قالب بسته برنامه‌های پیشنهادی تقدیم حضورتان خواهد شد.

اما در این مجال، لازم به ذکر است؛ بغض فروخورده مردم انقلابی و جوانان پرشور و شعوری که فرصت راهپیمایی روز قدس امسال را برای ابراز خشم و انزجار نسبت به دولت تروریست آمریکا و رژیم کودک‌کش صهیونیستی از دست دادند، در موقف «روز جهانی مسجد» که با روز اول ماه محرم مقارن شده است، می‌­تواند جنبشی بین­‌المللی و موج رسانه‌­ای را رقم بزند که صدای آن در اقصی نقاط جهان طنین ­انداز شود و پیشتازی مساجد را در یادآوری نقاط مشترک فکری و ایدئولوژیک مسلمانان و امت واحده متجلی نماید.

حال که از منظر ولی امرمان، این روز انقلابی باید به­ کانون مقابله امت اسلام با رژیم صهیونیستی مبدل شود و احساسات پاک و برانگیخته آزادگان از آتش زدن مسجدالاقصی، از پشتوانه تصمیم جمعی کشورهای مسلمان در سازمان کنفرانس اسلامی برخوردار است و به نوعی روز قدس ثانی تلقی می‌­گردد، و با عنایت به گستاخی سگ زنجیری آمریکا که به واسطه سازش برخی دولت‌­های خائن کشورهای مسلمان و شکل‌­گیری سراب معامله قرن، غیرت جوانمردان را نشانه گرفته است و در شرایطی که امکان برگزاری گردهمایی سالانه ائمه محترم جماعات و سایر برنامه‌های میدانی مرسوم، به دلیل ملاحظات بهداشتی فراهم نیست، علاوه بر ورود تبیینی، تحلیلی، شورآفرین و بصیرت ‌افزای شما مشاعل هدایت در خصوص فلسفه نامگذاری این روز و روشنگری ابعاد توطئه صهیونیست­‌های پلید و برنامه‌­های پیشنهادی که در همین رابطه متعاقباً تقدیم خواهد شد، ۲۲۸ مسجد استان تهران به نشانه ماه‌های باقیمانده از حداکثر عمر نکبت­ بار و ۳۰۰ ماهه صهیونیست‌ها که در سال ۱۳۸۴ از سوی ولی امر مسلمین جهان پیش ­بینی شد، پرچم نمادین حمایت از آزادی مسجدالأقصی و نفی معامله شیطانی قرن را در روز ۳۱ مرداد بر فراز گنبد و گلدسته خود به اهتزاز در خواهند آورد و فریاد مستضعفان عالم و انتظار آزادگان را برای انتقام و نابودی استکبار جهانی در روز موعود، طنین­ انداز خواهند نمود. انتقام محتومی که عمقی تا پانزده قرن قبل و گستره­ای از واقعه عاشورا تا شهادت بزرگ سردار سلیمانی خواهد داشت و قبله اول مسلمانان را به آغوش امت واحده بازخواهد گرداند. اطلاعات تکمیلی در این رابطه، از سوی معاونت فرهنگی – اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد اعلام خواهد شد.

توفیق روزافزون شما سروران فاضل و فرهیخته را در بهره ­مندی از برکات ایام و لیالی پیش­رو و خدمت خالصانه به بیوت الرحمن و عبادالله، از درگاه پروردگار متعال مسئلت می‌نمایم.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت قرارداد ایران و چین مساجد تهران انقلاب اسلامی ولایت قدس اشغالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۳۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان به اهتزاز درآمد

 آیین اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، صبح پنج‌شنبه ۹ فروردین ماه و در آستانه روز جمهوری اسلامی ایران (۱۲ فروردین ماه) با حضور جمعی از مسئولان و شهروندان در دبیرستان پسرانه شاهد ناحیه دو برگزار شد. 

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدمهدی فداکار استاندار کرمان، سردار معروفی معاون هماهنگ کننده سازمان بسیج مستضعفین، حجت‌الاسلام علیمرادی نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان نظامی و انتظامی، جمعی از مدیران کل و کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان و بسیجیان در این آیین حضور داشتند. 

حاضران همچنین با در دست داشتن پلاکارد‌هایی در حمایت از فلسطین اشغالی و با سر دادن شعار‌های مرگ بر آمریکا، مرگ بر صهیونیست، اسرائیل، کودک‌کش و جلاد است، فلسطین عامل اتحاد است، رهایی فلسطین همیشه در فکر ما است، نابودی اسرائیل زیباترین ذکر ما است، دست خدا بر سر ما است، خامنه‌ای رهبر ما است و ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده، جنایات رژیم صهیونیستی و قتل عام مردم مظلوم غزه را محکوم کردند. 

سردار حسین معروفی، معاون سازمان بسیج مستضعفین در سخنان خود به فلسفه ۱۲ فروردین پرداخت و گفت: احکام الهی ذیل حکومت اسلامی جاری می‌شوند و امام خمینی (ره) به تبعیت از مکتب وحی در سال ۱۳۴۲، شروع نهضت و قیام حکومت اسلامی را رقم زدند و ۱۵ سال به صورت نرم کار عمیق فرهنگی کردند. 

وی ۱۲ فروردین را تکمیل کننده نهضت و انقلاب امام راحل دانست و افزود: ۱۲ فرودین، غدیر ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی و بزرگ ترین جشن و افتخار ما است. 

سردار معروفی تصریح کرد: اصل موضوع ۱۲ فروردین، تبیین اقدام علنی مهم و جاوید ملت بزرگ ایران با تبعیت از امام راحل است که آری به نظام جمهوری اسلامی گفتند. 

وی گفت: دعوای حقیقی منطقه بر سر اندیشه ما؛ یعنی پیامبر اسلام (ص)، اهل‌بیت (ع) و عاشورا است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اهتزاز پرچم مزین به نام علی ولی الله در بندرعباس
  • اهتزاز پرچم عزا در حرم مطهر رضوی
  • اهتزاز پرچم عزای علوی بر فراز گنبد رضوی
  • دیدار روحانیون و ائمه جماعات با نماینده ولی فقیه در ورامین
  • آیین اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان + تصویر
  • روحانیون و ائمه جماعات ورامین با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه دیدار کردند
  • پرچم جمهوری اسلامی ایران در کرمان به اهتزاز درآمد
  • پذیرایی از مومنان در ماه میهمانی خدا
  • اجرای طرح ساماندهی مساجد و بکارگیری ائمه جماعات در محلات
  • شور و حال محفل امام حسنی‌ها و اهتزاز پرچم ایران و فلسطین