Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-19@05:57:00 GMT

ممنوعیت ورود دسته‌جات به حرم‌های مطهر در ایام محرم

تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۴۱۵۲

ممنوعیت ورود دسته‌جات به حرم‌های مطهر در ایام محرم

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: ورود دسته‌جات به حرم‌های مطهر، استفاده از طبل و سنج و وسایل مشترک در دسته‌جات ممنوع است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد  اولین جلسه کارگروه مراسم عزاداری ایام محرم و صفرکه امروز ۷ مرداد برگزار شد، گفت: براساس مصوبات بیست‌و‌نهمین و سی‌امین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا، تکلیفی برای کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ذیل این ستاد، مبنی بر تدوین دستورالعمل ضوابط برگزاری مراسم سوگواری محرم امسال تعیین شد که با تشکیک مساعی همه دستگاه‌های مسئول در این حوزه دستورالعمل تدوین و در جلسه سی‌ام ستاد تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: براساس مصوبات این جلسه دستور العمل تهیه شده در کمیته‌های امنیتی،انتظامی و کمیته بهداشتی از طریق وزارت کشور برای اجرا ابلاغ می‌شود و همچنین به این دوکمیته اجازه داده شده تا در صورت نیاز  دستورالعمل ویژه را اصلاح کنند.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا افزود: بخش اول مربوط به قبل از فرارسیدن ماه محرم بوده که سه رکن اصلی هماهنگی، اقناع و اطلاع رسانی دارد و تمام اقداماتی که در این کارگروه برنامه ریزی و تصمیم گیری می شود، حول این سه محور خواهدبود. همچنین ضوابطی پیش بینی شده است که براساس این ضوابط مراسم باید برگزار شود. 

قاسمی خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی مراسم با اولویت برگزاری در فضاهای باز، برگزاری مراسم در فضای سربسته دارای شرایط مناسب بهداشتی و مدیریتی صرفاً با تایید ستاد استانی، کاهش ساعات برگزاری مراسم و اعمال محدودیت در روزهای برگزاری مراسم در مقایسه با سنوات گذشته، برگزاری تجمعات به‌صورت حداقلی، رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مراسم و لزوم  استفاده از ماسک، تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به خصوص در شهرهای نارنجی و قرمز و اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با نذورات است.

دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی انتظامی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: پیش بینی شیوه‌های جایگزین برای مناطق و شهرهایی که امکان برگزاری حضوری مراسم در آن وجود ندارد، مورد تصریح دستور العمل است.

وی بیان کرد: پنج تبصره در نظر گرفته شده است. این ۵مورد عبارت است از؛ مراسم دسته روی بدون نقل مکان از هیات‌ها و عدم تمرکز در اماکن خاص باشد. ورود دسته‌جات به حرم های مطهر ممنوع است. استفاده از طبل و سنج و وسایل مشترک در دسته جات ممنوع است. همچنین مراسم خاصی که در برخی شهرها و استانها برگزار می شود به دلیل نوع مراسمات و تجمع افراد امکان برگزاری ندارند.

قاسمی تاکید کرد: در پایان اولین جلسه کارگروه مراسم عزاداری محرم و صفر مقرر شد، به دلیل محدودیت زمانی و نیاز به تصمیم گیری و برنامه ریزی برای روزهای عزاداری ماه محرم، جلسات این کارگروه به‌صورت هفتگی برگزار شود.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا حسین قاسمی ماه محرم برگزاری مراسم دسته جات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۴۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قزوین گفت: در استان قزوین بیش از ۳۰ درصد جرایم مهم از جمله سرقت کاهش پیدا کرده است که مهمترین علت این توفیق مدیریت معتادین متجاهر بود - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عباس کاظمی ظهر امروز در اولین جلسه کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان قزوین در سال 1403، ضمن تاکید بر اهمیت حضور مدیران در کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان قزوین، اظهار داشت: تقویت کارگروه اجتماعی در سطوح مدیریت ارشد استان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مورد توجه قرار گرفته است؛ این کارگروه ذیل شورای برنامه‌ریزی استان قرار دارد و شورای برنامه‌ریزی استان دارای اهمیت است، چرا که منابع را هدایت می‌کند، بنابراین حضور مدیران در این جلسات مهم است.

وی تاکید کرد: در موضوعات کارگروه که دارای اهمیت ویژه‌ای است سلسله اقدامات عملیاتی باید صورت گیرد، باید ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم و با دستگاهی که در سال جاری همراهی قانونی را نداشته باشد برخورد می‌شود، لازم است همه دستگاه‌ها با توجه به وظایفی که قانون برای آن‌ها مقرر کرده است برای مقابله با معضلات اجتماعی از ظرفیت‌های خود استفاده کنند؛ عدم پیگیری و عدم پاسخگویی معضلی است که باید به صورت ویژه و جدی‌تر دنبال شود.

معاون استاندار افزود: قبل از پایان سال، سلسله جلساتی در حوزه برقراری امنیت و کاهش برخی از جرائم داشتیم و تصمیم‌هایی اتخاد شد که به واسطه آن در ایام تعطیلات با کاهش برخی از جرائم در قزوین روبه‌رو بودیم؛ در استان قزوین بیش از 30 درصد جرایم مهم از جمله سرقت کاهش پیدا کرده است که مهمترین علت این توفیق مدیریت معتادین متجاهر بود، مسئله سرقت یکی از مهمترین عوامل نارضایتی در کشور است که در استان قزوین با تدبیر درست میزان آن کاهش داشته است.

کاظمی با اشاره به محل در نظر گرفته شده برای ساخت کمپ ماده 16 تصریح کرد: در راستای ضمانت اجرایی تصمیمات، شهرداری تعهد دارد که 5 هکتار زمین به کمپ ماده‌16 اختصاص دهد، باید این مسئله رسیدگی شود و این کمپ را طبق موارد تعیین شده ایجاد کنیم، ایجاد اشتغال برای معتادین متجاهر توسط این کمپ سبب عدم بازگشت معتادین به جرائمی مانند سرقت می‌شود؛

معاون استاندار خاطرنشان کرد: طبق آمار منابع رسمی روند شد آسیب‌های اجتماعی در استان قزوین متوقف شده است، در بسیاری از مولفه‌ها در مقیاس آمارهای کشوری و در مقایسه با جمعیت استان قزوین وضعیت بهتری در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد که این روند باید با برنامه ریزی در سال جدید هم دنبال شود.

وی بیان کرد: یکی از مسائل دیگر در حوزه آسیب اجتماعی که باید مورد توجه قرار بگیرد رصد هوشمند است باید اطلاعات نسبت به آسیب‌های اجتماعی به طور دقیق و هوشمند احصا شود، بررسی‌های میدانی باید صورت بگیرد تا نگاه ما دقیق تر باشد و دچار انحراف نشویم.

کاظمی با اشاره به اقدام ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی، بیان کرد: ما از نعمت وجود ولایت فقیه و نعمت وجود نیروهای مسلح مقتدر و عزت آفرین برخوردار هستیم، آنچه که دیدیم و همه دنیا به ویژه اشرار عالم به سرکردگی آمریکا و انگلیس آن را تجربه کردند، بی‌نظیر بود و تحولات سیاسی را در حوزه بین الملل رقم زد که جا دارد از همه عوامل اقتدار آفرین به خصوص سپاه عزیز تشکر داشته باشیم.

وی افزود: این نقطه، نقطه عطفی است که در آینده در بسیاری از معادلات بین‌المللی خودش را نشان می‌دهد، اگر چه این عملیات تاثیر بزرگ خود را نشان داده، اما در آینده نیز تاثیرات آن را خواهیم دید، ما این عزت و سربلندی را مدیون شهدایی مانند شهید تهرانی مقدم و شهید سردار سلیمانی هستیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آغاز کوچ عشایر و ممنوعیت ورود دام به مناطق ییلاقی
  • برگزاری مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد
  • کاهش بیش از ۳۰ درصدی سرقت در ایام نوروز در قزوین
  • نشست ستاد برگزاری اجلاسیه شهدای شهرستان دنا
  • نگرانی عمیق محافل صهیونیست از ورود تمام عیار حزب‌الله به جنگ
  • مشارکت مردمی در کمیته‌های ستاد اربعین خراسان شمالی افزایش یابد
  • برگزاری ششمین نشست ستاد اجرایی بازی‌های پارالمپیک پاریس
  • ممنوعیت ورود سگ‌ به بوستان‌های تهران
  • ممنوعیت ورود سگ به بوستان‌های تهران
  • مراسم تشییع پدر شهیدان دهنوی در مشهد برگزار شد