Web Analytics Made Easy - Statcounter

اکبری با بیان اینکه به روش واگذاری زمین توسط آستان قدس رضوی معترضیم، گفت: واگذاری زمین توسط آستان قدس رضوی به روش مزایده عین گرانی است و بهترین شکل واگذاری، قرعه‌کشی بین خانه‌اولی‌ها و جوانان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر اکبری در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: حباب قیمت مسکن از زمانی بیشتر شد که موضوع تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به آزاد مطرح شد و یک عده سودجو و دلالان نقش خود را در این قضیه بازی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره صمت سرخس بیان کرد: جلسه‌ای در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ۹۹ با عنوان شورای پیشگیری از وقوع جرم با بنگاه‌داران و با حضور دادستان سرخس برگزار شد که مصوباتی درباره مدیریت قیمت مسکن به همراه داشت.

وی اظهار کرد: مساحت طرح مصوب منطقه آزاد سرخس ۵۲۰۰ هکتار و در محدوده منطقه ویژه اقتصادی سرخس است و شهر سرخس را شامل نمی‌شود و قرار نیست با تبدیل منطقه ویژه به آزاد حبابی شکل بگیرد.

اکبری با بیان اینکه یکی از اشکالات قانونی در نرخ‌گذاری مسکن عدم ثبت معاملات در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور است، گفت: مشاوران املاک باید حتماً برای اجاره‌نامه‌ها و خرید و فروش مسکن از این سامانه کد رهگیری دریافت کنند.

رئیس اداره صمت سرخس افزود: اگر قرارداد اجاره و یا فروش در این سامانه ثبت شود تمامی مسائل قانونی آن مشخص است اما مشکل ما این است که مشاوران املاک معاملات را به جای ثبت در سامانه در دفاتر ثبت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه به نحوه واگذاری از سوی آستان قدس رضوی به صورت مزایده معترضیم، عنوان کرد: این نحوه واگذاری نیز موجب شده تا حباب قیمت مسکن بیشتر شود.

اکبری بهترین شکل واگذاری زمین از سوی آستان قدس رضوی را به صورت قرعه‌کشی عنوان کرد و افزود: عرضه زمین باید در سرخس افزایش پیدا کند و از طرفی شهرداری باید تراکم را نیز افزایش دهد؛ نوسازی بافت قدیم نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس اداره صمت سرخس با بیان اینکه واگذاری‌ها خارج از قاعده است، گفت: واگذاری زمین باید به نیازمندان مسکن به خصوص خانه اولی‌ها و جوانان انجام شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مسائلی که در شورای پیشگیری از وقوع جرم پیگیری کردیم ایجاد یک تقویم نامه برای قیمت مسکن بود که این تقویم نامه مثلاً حدود قیمت زمین در خیابان شهید حسینی را مشخص می‌کند.

اکبری عنوان کرد: متاسفانه کار به جایی رسیده که دلالان خانه‌ای که ارزش آن ۳۰۰ میلیون تومان است در یک لحظه به ۵۰۰ میلیون تومان می‌فروشند.

رئیس اداره صمت سرخس اظهار کرد: قیمت مسکن در سرخس قابلیت کنترل و نظارت را دارد و دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی نیز در حال کنترل و نظارت بازار مسکن هستند.

وی با بیان اینکه از آستان قدس رضوی خواستیم تا برنامه پیشنهادی خود را برای نحوه واگذاری زمین بدهد، گفت: مزایده عین گرانی است و مشخص است هر کس پول بیشتری داشته باشد برنده مزایده می‌شود.

اکبری با تاکید مجدد بر عرضه زمین به صورت قرعه‌کشی، بیان کرد: قرعه‌کشی نیز باید بین کسانی انجام شود که زمین و مسکن ندارند.

رئیس اداره صمت سرخس در پایان گفت: شناسایی افراد بدون مسکن باید توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شود و پیگیر ورود سرمایه‌گذار برای انبوه‌سازی و افزایش تراکم باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی واگذاری زمین قیمت مسکن قرعه کشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۴۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان

طباطبایی  در شصت و ششمین جلسه شورای مسکن استان سمنان، درباره ساماندهی بخش ناایمن مسکن مهر سمنان در قطعه‌های ۲۳ و ۲۴ این شهر، گفت: از ۳۳۶ واحد قطع‌های ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان، تاکنون ۲۵۳ واحد به راه و شهرسازی استان معرفی و ۲۳۷ واحد تخلیه شده است.

وی یادآور شد: عملیات ۲۱۴ واحد ویلایی جایگزین قطعات ۲۳ و ۲۴ مسکن مهر سمنان با میانگین پیشرفت فیزیکی ۱۶ درصد در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه قرارداد ساخت ۱۱۲ واحد باقی‌مانده قطعات ۲۳ و ۲۴ با پیمانکار منعقد شده است و به‌زودی عملیات ساخت آن آغاز می‌شود، گفت: مالکان در این قطعه‌ها همکاری لازم را برای پیشبرد هدفگذاری دولت داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • واگذاری زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش ناغان، به شرط تامین زمین
  • از گرانی پاکت کاغذی تا سطل آشغال‌هایی به نام رودخانه
  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • خریداران مسکن این هشدار را جدی بگیرند؛ این‌جا قیمت مسکن کاذب است
  • واگذاری ۳۰ هزار قطعه زمین روستایی در آذربایجان غربی
  • رونق قیمت‌گذاری کاذب در پلتفرم‌ها/ انسداد تا اصلاح آگهی‎‌های مسکن
  • هدفگذاری برای واگذاری ۲۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن طی سه ماه در سمنان
  • برگزاری مراسم قرعه‌کشی و واگذاری ۸۱ قطعه زمین در قالب قانون جوانی جمعیت
  • برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور