Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد پاکمهر، بر ضرورت رسیدگی به موضوع کاهش نرخ جمعیت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد و گفت: موضوع جمعیت در راستای سیاست‌های مقام معظم رهبری بارها در مجلس مورد بررسی قرار گرفته است چرا که رشد جمعیت روز به روز کمتر و فرزندآوری کاهش یافته و به زیر 1.6 رسیده است.

کاهش نرخ جمعیت زنگ خطری برای کشور در 30 سال آینده است

وی با بیان اینکه کاهش نرخ جمعیت زنگ خطری برای کشور در 30 سال آینده است، افزود: اگر روند کاهش جمعیت تداوم داشته باشد در سال‌های آینده با بحران کمبود نیروی کار جوان و کارآمد که موتور محرک اقتصاد و جامعه است، مواجه خواهیم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو طرحی در کمیسیون فرهنگی مجلس دهم برای بهبود وضعیت ازدواج، فرزندآوری و افزایش نرخ جمعیتی کشور تدوین شد اما به دلیل بارمالی زیاد برای دولت غیرقابل اجرا بود. از این رو معتقدیم بحث جمعیت نیازمند بررسی همه جانبه در سه بعد فرهنگی، اقتصادی و بهداشت دارد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مبحث افزایش نرخ جمعیت و فرزندآوری مقوله‌ای سه بعدی است. خانواده برای فرزندآوری بیشتر باید به لحاظ فرهنگی آماده شود، همچنین مسائل جانبی فرزندآوری همانند واکسیناسیون، مراقبت‌های بارداری و برنامه‌ریزی در خصصوص شاخص‌های بهداشتی نیازمند بررسی‌های کارشناسی در حوزه بهداشت درمان و تنظیم خانواده است. از طرفی دلیل اصلی کاهش تمایل خانوادها به فرزندآوری مشکلات اقتصادی و معیشتی است. یقینا اگر خانواده‌ای از آینده خود و فرزندش اطمینان داشته و حقوقش برای تامین امکانات کافی باشد، به جای یک فرزند، دو فرزند می‌خواهد.بخش زیادی از مشکلات حوزه جمعیت، طلاق، کاهش تمایل به ازدواج یا فرزندآوری به وضعیت اقتصادی خانواده‌ها مربوط شده و برای حل آن ابتدا باید اقتصاد را درمان کنیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: در جلسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برای بهبود وضعیت جمعیتی کشور پیشنهاداتی مطرح و مقرر شد برای بررسی بیشتر این موضوع کمیسیون مشترکی از سه کمیسیون اصلی و مرتبط فرهنگی، بهداشت و درمان و اقتصادی برای رسیدگی به طرح جمعیت و تعالی خانواده و بررسی تمامی ابعاد آن، تشکیل شود. این موضوع به زودی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و در صورت موافقت نمایندگان، کمیسیون مشترکی برای بررسی ویژه و تخصصی مسائل جمعتی تشکیل خواهد شد./

منبع: پارسینه

کلیدواژه: نرخ جمعیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷ میلیون نفر زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حاشیه سفر مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت گفت: در اجرای این برنامه پیشگیرانه، جمعیت زیر پوشش هر مراقب سلامت، از دو هزار و ۵۰۰ نفر به هزار و ۵۰۰ نفر رسیده و تأکید بر خود مراقبتی است.


حسین فرشیدی افزود: در روستا‌ها هم جمعیت کمتر از هزار نفر زیر پوشش بهورزان قرار دارد.


وی گفت: برنامه ملی سلامت خانواده در ۱۹۵ شهرستان کشور در حال اجرا است.


فرشیدی با اشاره به اینکه ۵۵ میلیون نفر در کشور در شهر‌های بیش از ۲۰ هزار ساکن هستند گفت: تا پایان دولت سیزدهم، همه زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده قرار می‌گیرند.


در برنامه سلامت خانواده برای هر فرد بر اساس شماره کارت ملی، پرونده الکترونیک سلامت تشکیل و همه اطلاعات مربوط به سلامت وی، قبل از تولد تا پس از مرگ، در آن ثبت می‌شود و تنها با استفاده از رمز عبور و حفظ حریم خصوصی، امکان دسترسی به این اطلاعات، به پزشک و اعضای تیم سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سراسر کشور ایجاد خواهد شد.


در این برنامه هر فرد می‌تواند پایگاه سلامت و پزشک خانواده خود را از بین پزشکانی که در نزدیکی محل زندگی یا کارش مستقر است، انتخاب کند.


در صورتی که «پزشک خانواده» بررسی‌های بیشتر برای ادامه روند تشخیص و درمان بیمار را نیاز بداند، بیمار را به پزشکان متخصص یا مشاوران مرتبط ارجاع می‌دهد.


حنان بلخی مدیر دفتر مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت امروز ۲۶ فروردین در سفر دور روزه خود به اصفهان، از تعدادی از مراکز بهداشتی اصفهان بازدید می‌کند.

دیگر خبرها

  • پورابراهیمی: ضرورت تشکیل جلسه فوق‌العاده برای بررسی مسائل ارزی/ قالیباف: این جلسه هفته آینده برگزار می‌شود
  • دیدگاه فرهنگی فرزندآوری باید در جامعه اصلاح شود
  • ازدواج‌های صوری برای دریفات وام ازدواج!
  • شکست کامل قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اصرار | نرخ فرزندآوری سال ١۴٠٢چطور شد؟
  • قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد
  • قانون فرزندآوری با آن همه بودجه و اعتبار و اصرار شکست خورد/ نرخ فرزندآوری سال ١۴٠٢، نصف سال ١٣٩۵
  • گزارش تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی در مجلس رسیدگی شود
  • بیش از ۲۷ میلیون نفر ، زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده
  • ۲۷ میلیون نفر زیر پوشش برنامه ملی سلامت خانواده
  • طرح پژوهشی «بررسی عوامل کاهش جمعیت در استان اردبیل و ارائه راهکار برای افزایش فرزند آوری»