Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان درباره آخرین آمار از دریافت کنندگان وام ازدواج، اظهار کرد: هفته ازدواج را طی کردیم و امیدوارم بتوانیم به جوانان برای انجام این امر مقدس کمک کنیم.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: سال‌های گذشته که هیچ خدمتی از طرف دولت‌ها صورت نمی‌گرفت، تشویق و کمکی به جوانان ارائه نمی‌شد، امر ازدواج در حال شکل گیری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در واقع واقعیت این است که دولت‌ها نباید کمکی کنند بلکه آن‌ها باید با تقویت زیرساخت‌ها شرایط ازدواج را تسهیل کنند.

تندگویان تصریح کرد: اگر ساختار‌های موجود در کشور از لحاظ اشتغال، مسکن و... درست باشد جوانان ما بدون هیچ مشکلی می‌توانند وارد زندگی مشترک شوند، اگر یک جوان شغل داشته باشد و بتواند با درآمد خود و کمک گرفتن از خانواده‌اش مسکن تهیه کند، بسیاری از مشکلات و موانع موجود بر سر راه ازدواج حذف می‌شود چرا که اکثر مشکلات موجود، همین بهم ریختگی ساختارهاست.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۶ موضوع تسهیل وام ازدواج را در دستور کار خود قرار دادیم، اضافه کرد: تا قبل از سال ۹۶، افراد برای دریافت وام ازدواج ۱ تا ۳ میلیون تومانی، سال‌ها در صف می‌مانند، اما از سال ۹۶ به بعد این موضوع از بین رفت و وام ازدواج به روز شد.

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان تاکید کرد: با به روز شدن وام ازدواج در کشور، هر جوانی که پرونده‌اش تکمیل باشد، تنها ۱ یا ۲ ماه در نوبت قرار می‌گیرد و در حال حاضر وام ازدواج به ۵۰ میلیون تومان رسیده است که بازپرداخت آن با سود ۴ درصد، ۷ ساله است.

تندگویان ادامه داد: طبق آماری که در دست داریم از ابتدای سال، ۴۰ درصد از متقاضیان وام ازدواج این وام را دریافت کردند و می‌توان گفت کسانی که از ابتدای سال درخواست وام داده بودند حتما تا پایان سال وام خود را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج به جوانان پرداخت کردیم، گفت: پیش بینی می‌کنیم امسال به ۵۰ هزار میلیارد تومان برسد.

 تخصیص وام اشتغال به جوانانی که طرح اقتصادی دارند 

معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان با اشاره به پرداخت وام اشتغال از سمت وزارت ورزش و جوانان، گفت: ما هم در کنار سایر نهاد‌ها و وزارت‌خانه‌ها، طرح‌هایی برای اشتغال در نظر داریم و تاکنون با مجموع ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار توانستیم ۷ هزار شغل برای جوانان ایجاد کنیم.

تندگویان بیان کرد: با استفاده از دو کارگزاری اعتبارات و وام اشتغال را به جوانان (افراد ۱۸ تا ۳۵ سال) پرداخت می‌کنیم که البته آن‌ها باید طرح‌های اقتصادی خود را مانند ایجاد تولیدی، صنوف و... را به ما ارئه دهند، همچنین سقف این وام‌ها ۱۵۰ میلیون تومان است و در بانک رسالت که یکی از کارگزاری‌های ماست برای هر نفر ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: بانک رسالت در زمینه توسعه اشتغال روستایی کار می‌کند و مواد اولیه را خودش به جوانان ارائه داده و خریدار محصول هم خودش است و به نظر من یکی از بهترین روش‌های توسعه است.

آخرین اقدامات صورت گرفته برای تهیه مسکن جوانان

تندگویان با اشاره به اقداماتی که برای تهیه مسکن جوانان صورت گرفته است، گفت: پرداخت ودیعه مسکن، وجود مسکن ارزان و ... از جمله طرح‌هایی است که توسط وزارت‌خانه‌های مختلف در حال انجام است و در تمام این موارد جوانان به ویژه افرادی که مزدوج هستند در اولویت قرار دارند.

بیشتر بخوانید

۲۰۰ میلیون تومان هزینه تشکیل زندگی در تهران/کرونا ماه های طلایی ازدواج را از بین برد
۵۰ میلیون تومان وام ازدواج چه دردی از جوانان درمان می‌کند؟
درخواست بیش از یک ضامن برای پرداخت وام ازدواج غیرقانونی است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وام ازدواج مبلغ وام ازدواج متقاضیان وام ازدواج معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان میلیون تومان وام ازدواج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد

شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به تعویض تاکسی‌های فرسوده با تاکسی‌های برقی، گفت: با توجه به سیاست‌های دولت و شهرداری تهران جهت نوسازی ناوگان تاکسیرانی شهر تهران با تاکسی برقی، همه مالکان تاکسی‌های فرسوده فعال در ذیل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران می‌توانند، نسبت به ثبت نام تاکسی‌های فرسوده جهت جایگزینی با تاکسی‌های برقی اقدام کنند.

وی افزود: در مرحله نخست ۱۰۰۰ دستگاه تاکسی برقی جک (مدل JAC E۵۰A) به متقاضیان واگذار خواهد شد و پس از تکمیل ظرفیت، بلافاصله نام نویسی از متقاضیان برای ۱۰۰۰ دستگاه خودروی برقی دیگر آغاز می‌شود.

به گفته مالکی، در این طرح تسهیلات ۳ میلیارد ریالی از سوی شهرداری تهران و همچنین تسهیلات ۶ میلیارد ریالی با کارمزد پایین از سوی خودروساز به رانندگان متقاضی اعطا می‌شود.

سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران تصریح کرد: شرایط واگذاری خودرو‌های برقی سایر خودروسازان هم در روز‌های آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

متقاضیان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان به نشانی taxi.tehran.ir و یا مراجعه حضوری به واحد ثبت نام خودرو‌های برقی در سازمان تاکسیرانی تهران به نشانی خیابان آزادی، نرسیده به میدان انقلاب اسلامی، نبش خیابان بهزاد ضمن آگاهی از شرایط تسهیلات اعطایی، اطلاعات فنی تاکسی‌های برقی و سازو کار اجرایی نوسازی، نسبت به ثبت نام در طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • افزایش تسهیلات ازدواج در هرمزگان
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • ثبت‌نام تاکسیران‌ها برای دریافت خودرو‌های برقی آغاز شد
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • وام بزرگ ۳۰۰ میلیون تومانی را از این بانک‌‎ها دریافت کنید