Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در نامه‌ای به رییس سازمان برنامه و بودجه خواستار توجه به بازنشستگان غیرهیات علمی دانشگاهها و مراکز علمی و پژوهشی برای همسان‌سازی حقوقشان شد.

به گزارش ایسنا، در نامه حمیدرضا حاجی‌بابایی خطاب‌به محمدباقر نوبخت آمده است:

«با توجه به تصمیم دولت مبنی بر اجرایی نمودن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری ولشکری در حد ۹۰ درصد حقوق شاغلین و همتراز آنها از ابتدای مهرماه سال جاری، تعدادی از بازنشستگان غیرهیات علمی دانشگاهها و مراکز علمی پژوهشی وابسته به وزارت علوم در نظام پرداخت از دامنه شمول قانون خدمات کشوری مستثنی شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گروه از بازنشستگان تابع آیین نامه مربوط به خود با عنوان "آیین نامه اداری واستخدامی کارکنان غیرهیات علمی" دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهش و فناوری، وزارت علوم هستند. طی دو سال گذشته به دلیل شامل نشدن مفاد تصویب نامه هیات وزیران در مورد این گروه از بازنشستگان، از دریافت هرگونه افزایشی تحت عنوان همسان‌سازی حقوق بازنشستگان محروم شدند. برای رفع تضییع حق این گروه از بازنشستگان همزمان با تهیه و ابلاغ جداول مربوط به همسان‌سازی حقوق، از جمله امتیاز گروه‌های شغلی ۲۰ گانه موظفین و بازنشستگان، پرداخت کارکنان دولت مصوب ۱۳۷۰ و قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۱۳۸۹، جدول ویژه‌ای برای این گروه که از آیین نامه مختص خود این گروه، به دلیل هیات امنایی بودن دانشگاه‌ها تبعیت می‌کنند، تهیه و تنظیم شود تا در عمل امکان مقایسه عادلانه این عده با کارکنان شاغل و همتراز فراهم شود.»

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حمیدرضا حاجی بابایی همسان سازی حقوق غیرهیات علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۵۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه

رئیس دانشگاه فرهنگیان از آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی (پذیرش بدون کنکور) این دانشگاه از خرداد ماه خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، رجبعلی برزویی، رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به ابلاغ «آیین‌نامه جذب و پذیرش استعداد‌های برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان» توسط ریاست محترم جمهور، اظهار کرد: هدف از این اقدام مهم، کیفیت‌بخشی به نیروی انسانی آموزش‌وپرورش از طریق ارتقاء سطح ورودی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با تمرکز بر استعداد‌های برتر دانش‌آموزی است که طبق آن افراد دارای استعداد برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی اعم از دانش آموزان و طلاب، می‌توانند بدون شرکت در کنکور دانشگاه فرهنگیان با قرار گرفتن در فرآیند گزینش و احراز شایستگی‌های تخصصی و عمومی از طریق هیات جذب و گزینش، جذب این دانشگاه شده و معلم شوند.


برزویی تصریح کرد: راه‌یافتگان به المپیاد‌های ملی و دارندگان مدال‌های کشوری؛ برگزیدگان مسابقات رسمی و ملی قرآنی، فرهنگی-هنری و ورزشی؛ برگزیدگان جشنواره‌ها و رویداد‌های رقابتی معتبر بنیاد ملی نخبگان؛ جشنواره‌های فنی-مهارتی و المپیاد ملی مهارت و مسابقات رسمی سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان در سطح ملی، برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های معتبر ملی حوزوی؛ حافظان کل یا قسمتی از قرآن کریم و دارندگان رتبه زیر هزار کشوری در کنکور افراد مشخص شده در این آیین نامه هستند، که با رعایت دستورالعمل اجرایی که متعاقبا اعلام می‌شود از این مسیر، جذب دانشگاه فرهنگیان خواهند شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه فراخوان پس از تایید شیوه نامه در هیات جذب و پذیرش دانشجو معلمان دانشگاه به صورت رسمی از طریق پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه فرهنگیان به نشانی (WWW.CFU.AC.IR) اطلاع رسانی گسترده خواهد شد؛ تصریح کرد: تلاش می‌شود تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری این رویداد مهم نظام تعلیم و تربیت، تدوین و عملیاتی شود.

برزویی ادامه داد: در این آیین نامه مشوق‌هایی برای استعداد‌های برتر پس از جذب در دانشگاه فرهنگیان، نسبت به سایر دانشجویان پیش بینی شده است که تفصیل آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • آغاز اجرایی سازی آیین نامه پذیرش استعداد‌های برتر ملی دانشگاه فرهنگیان از خرداد ماه
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی
  • همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟
  • همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟