Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیکی با اشاره به مناقصه ۵۰ میلیارد تومانی شرکت گاز، برای گاز رسانی به روستاهای محور بندان و نوار مرزی، گفت: با اجرای این پروژه تا سال ۱۴۰۰ تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند «مجید بیکی» (۷ مرداد) در جلسه شورای اداری شهرستان نهبندان، ضمن تسلیت شهادت امام محمد باقر علیه السلام اظهار کرد: اعتبارات تمک دارایی شهرستان نهبندان در سال جاری ۳۱ میلیارد تومان بود که توزیع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه از ۱۰۰ درصد اعتباری که در سطح استان توزیع می شود، ۸.۶ درصد اعتباری است که به نسبت شهرستانی و براساس جمعیت و محرومیت نهبندان، دریافت می شود، گفت: شهرستان نهبندان به دلیل وسعت و پراکندگی از جمله شهرستان هایی است که در این نوع توزیع اعتبارات، متضرر می شود.

 

بیکی افزود: وسعت و پراکندگی جمعیت برای خدمات رسانی نیاز به اعتبارات بیشتری دارد، لذا با اعتبارات محدود تزریقی، همه خواسته ها در بخش های بهداشت، درمان، راه، آب و دیگر زیرساخت ها را نمی توان فراهم کرد.


وی نظارت بر هزینه کرد اعتبارات توسط دستگاه اجرایی و ناظرین را مهم تلقی کرد و گفت: با توجه به مشکلات متعدد در سطح شهرستان نهبندان، اولین اولویت ما در بحش هزینه کرد اعتبارات، موضوع آب و آبرسانی به روستاها است؛ اما دامنه این مشکلات به حدی است که با کل اعتبارات شهرستان تنها می توان یک سوم مشکلات آبرسانی و تنش های آبی را  حل کرد.


فرماندار نهبندان با اشاره به پرداخت تسهیلات کرونا به مشاغل آسبب دیده، گفت: این موضوع باید از طریق رسانه ها به مجموعه های صنفی اطلاع داده شود تا این قشر آسیب دیده بتوانند از این تسهیلات استفاده کنند.


بیکی گفت: در سال گذشته، از ساخت ۱۰ هزار مسکن روستایی در استان، سهم شهرستان احداث یک هزار و ۶۰۰ واحد بود، امسال در بحث مسکن شهری تفاهم نامه ایجاد پنج هزار مسکن شهری در سطح استان وارد فاز اجرایی شده است، لذا افراد و متقاضیان می توانند در طرح جدید مسکن شهری که ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه و ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض دارد، با داشتن شرایط لازم اقدام کنند. 


وی با بیان اینکه هیچ مشکلی در تامین زمین جدید نداریم، گفت: در طرج جدید احداث مسکن، افرادی که دارای زمین بوده و قبل از این شرایط احداث مسکن را نداشته اند، می توانند اقدام کنند.

 

۲۸۰ خانوار عشایری و مرزی از آب شرب برخوردار می شوند

فرماندار نهبندان تصریح کرد: در بحث آبرسانی معضلات زیادی داریم ولی پروژه آبرسانی به مناطق عشایری با هزینه کرد اعتبار هفت میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومانی در فاز اول و تزریق ۱۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر در فاز دوم در حال انجام است که با اجرای کامل این پروژه جمعیت ۲۸۰ خانواری مرزی از نعمت آب برخوردار خواهند شد.


بیکی با بیان اینکه روستاهای آتشکده علیا، سفلی و دهو در سفر وزیر نیرو به استان به شکبه آبرسانی متصل شدند، گفت: در بحث احداث باند دوم، تمام قطعات مسیر نهنبدان تا سربیشه و سربیشه تا بیرجند تعیین تکلیف و پیمان کار مشخص شده است؛ در حوزه راه ها شاهد افزایش ۱۲ برابری اعتبارات در نهبندان بوده ایم.


وی تصریح کرد: یکی از تفاهم نامه هایی که در سفر مدیر شستا به استان اتفاق افتاد، احیای مصوبه و تعهد قبلی احداث نیروگاه ۲۵ مگاواتی بادی در نهبندان بود، که با اجرای این پروژه، مشکلات زیرساختی بخش صنعت نیز رفع خواهد شد.


فرماندار نهبندان گفت: برای تکمیل زیرساخت های شهرک صنعتی و دو طرح صنعتی، بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار ملی، استانی و شهرستانی پیش بینی شده که قرار است ترزیق شود، لذا احداث نیروگاه های بادی برای تامین برق مورد نیاز نیر کمکی به صنعت شهرستان است.


بیکی با اشاره به مناقصه ۵۰ میلیارد تومانی شرکت گاز، برای گاز رسانی به روستاهای محور بندان و نوار مرزی، ادامه داد: با اجرای این پروژه تا پایان، تقریبا تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار شهرستان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.


وی گفت: یکی از دغدغه ها، آسیب های اجتماعی است که در نیمه دوم سال ۹۸ تاکنون، قریب به یک میلیارد تومان اعتبار برای کاهش آسیب های اجتماعی تزریق شده است. 


فرماندار نهبندان از شهروندان شهر نهبندان خواست در راستای گازکشی منازل اقدام کنند، چرا که تخصیص سوخت مایع انجام نخواهد شد.


بیکی گفت: بازسازی راه های روستایی یکی از دغدغه های جدی نهبندان است و اختصاص قیر رایگان به نهبندان کمکی زیادی می کند تا روکش های اصلی و روستایی نوسازی شود، چراکه مردم گلایه های زیادی دارند.


وی بیان کرد: برای تکمیل خوابگاه بحرالعلوم نهبندان یک میلیارد تومان توسط سازمان نوسازی و تجهیز مدارس کشور با پیگیری نماینده مجلس پیش بینی شده و یک میلیارد تومان را هم یک خیر تقبل کرده است.

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: شهرستان نهبندان فرماندار نهبندان بیرجند خراسان جنوبی فرماندار نهبندان شهرستان نهبندان میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۶۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در مراسم افتتاح پروژه‌های برق منطقه‌ای استان سمنان در شهرستان میامی گفت: از مجموع این روستاهای متصل به اینترنت پرسرعت، چهار روستا در دولت سیزدهم از این خدمت بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: یکی از دلایل اتصال دیرهنگام روستاها به شبکه ملی ارتباطات و برخورداری از اینترنت پرسرعت، نبود زیرساخت مناسب مانند برق است.

وی خاطرنشان کرد: در سال جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توسعه زیرساخت‌های انرژی و ارتباطی هستیم تا مردم بتوانند بدون محدودیت در جهش تولید مشارکت داشته باشند.

برگزاری نشست با موضوع تبیین دستاوردهای نظام و اقدامات دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان سمنان از دیگر برنامه‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شهرستان میامی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • بیش از هفت هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • هفت هزار و ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار کشور اینترنت پرسرعت دارند
  • ثبت بیشترین بارندگی در ایستگاه آتشکده نهبندان با ۴۳ میلی متر
  • سیلاب راه ارتباطی ۳۷ روستای ریگان را مسدود کرد
  • سهم بالای خانوار از هزینه‌های سلامت، مانع تحقق سیاست‌گذاری‌ها
  • ۷۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای کردستان هزینه شد
  • مسدودی راه ارتباطی ۷ روستای ریگان/ مدارس شرق استان کرمان تعطیل شد
  • برخورداری روستا‌های بالای ۵۰ خانوار از راه روستایی