Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@20:07:16 GMT

فرماندهی و دعوت سربازان به کارهای معنوی

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۶۸۷۰

فرماندهی و دعوت سربازان به کارهای معنوی

شهید ناصر همامی از هیچ خدمتی به مردم دریغ نمی‌کرد، تحمل شرایط سخت در جبهه را داشت؛ با آغاز درگیری‌ها در کردستان و حملات رژیم بعثی عراق علیه ایران به این منطقه رفت و به عنوان فرمانده عملیات حضور داشت.

به گزارش مشرق، آرامستان تاریخی تخت فولاد محل دفن بسیاری از علما و دانشمندان ایرانی است، در نزدیکی آرامستان تخت فولاد گلستان شهدا قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گلستان محل دفن افرادی همچون شهیدان حسین خرازی، احمد کاظمی، محمود شهبازی، اکبر آقابابایی، غلامرضا یزدانی، عبدالله میثمی، عطاءالله اشرفی اصفهانی و بسیاری دیگر از شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم و مدافع وطن است. این آرامگاه در ۸ بهمن ۱۳۲۸ و با دفن سید ابوالحسن شمس‌آبادی شکل گرفت.

در این گزارش شهید ناصر همامی از شهدای دوران دفاع مقدس را معرفی خواهیم کرد.

شهید ناصر همامی فرزند احمد در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ۱۳۳۷ شمسی در اصفهان به دنیا آمد. وی هفتمین فرزند خانواده بود و از کودکی به پدر و مادر و تنها خواهرش علاقه بسیار داشت. اگر چه پدر او از لحاظ اقتصادی شرایط خوبی نداشت ولی تحت حمایت برادرانش تحصیل کرد. تحصیلاتش را در مدرسه ابتدایی پرورش و دوره متوسطه را در دبیرستان صائب با موفقیت و نمرات عالی به اتمام رسانید. ناصر در کنار تحصیل به تدریس خصوصی به هم‌کلاسی‌های خود می‌پرداخت. از نوجوانی به فعالیت مذهبی علاقه بسیار داشت و در جشن نیمه شعبان و جلسات قرائت قرآن فعالیت می‌کرد.

مروری بر زندگی شهید همامی

ناصر از دوره دبیرستان به مطالعه کتب دینی و علمی علاقه مند بود. پس از اخذ دیپلم به دانشکده افسری رفت و فنون نظامی را به شیوه علمی آموزش دید تا در حراست از مرزهای کشورش جانفشانی کند. پس از اتمام دوره دانشکده افسری به شیراز منتقل شد و مدت ۹ ماه به همراه مادر و خواهرش در آنجا ماند و سپس به اصفهان آمد.

وی در مهر ۱۳۵۵ شمسی با دختری به نام فاطمه نصوحیان ازدواج کرد که ثمره این ازدواج دو فرزند پسر بود. در دوران حوادث انقلاب اسلامی در تهران بود و از نزدیک شاهد فساد رژیم پهلوی بود. از این رو به همراه مردم با انقلاب اسلامی همراه شد و پس از فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر فرار نظامی‌ها از پادگان در سال ۱۳۵۷ شمسی وی نیز به همراه عده‌ای از سربازان تحت امر وی از پادگان فرار کرد و به اصفهان آمد.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی به محل خدمتش در تهران بازگشت و در ساختن مسجد محل فعالیت داشت و عضو شورای اسلامی محل خود بود و از هیچ خدمتی به مردم دریغ نمی‌کرد. با شروع درگیری‌ها در کردستان و حملات رژیم بعثی عراق علیه ایران به این منطقه رفت و به عنوان فرمانده عملیات حضور فعال داشت.

وی تحمل شرایط سخت در جبهه را داشت؛ به گونه‌ای که برادرش بیان می‌کند یک بار ۴۰ روز محاصره بودند و گاهی در شیارها می‌گشتند تا آب جمع شده را در لابه لای سنگها بخورند.

سیره اخلاق شهید

ناصر بسیار مهربان و خوش‌اخلاق بود و هیچگاه عصبانی نمی‌شد و به همین سبب افراد مجذوب او می‌شدند. وی با سربازان نشست و برخاست می‌کرد و گاهی با آنان غذا می‌خورد و پیوسته به آنان توجه داشت.

وی به صله رحم و دیدار از والدین و برادران و خویشاوندان تأکید و توجه داشت. بسیار متواضع و به والدین خود احترام زیاد می‌کرد. به نماز و فعالیت مذهبی علاقمند بود و با مسجد محل همکاری گسترده‌ای داشت. به عبادت و روزه مستحبی اهمیت بسیار می‌داد.

از وصایای اخلاقی شهید

به نماز سفارش زیادی می‌کرد و به ویژه بر نماز جماعت تأکید می‌کرد و از سربازان می‌خواست که دنبال کارهای ناشایست نروند و به پدر و مادر خویش احترام بگذارند.

سرانجام پس از ماه ها حضور در جبهه‌ها در منطقه پیرانشهر در تاریخ ۲۰ شهریور ۱۳۶۱ شمسی در حالی که فرماندهی یکی از گردان های ارتش را به عهده داشت، بر اثر برخورد خودرو با مین به شهادت رسید.

پیکر پاک این شهید به اصفهان منتقل و در گلستان شهدای اصفهان قطعه رمضان، ردیف۵، شماره ۴۵ به خاک سپرده شد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت قرارداد ایران و چین شهید دفاع مقدس شهید ناصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۶۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت سپاه استان از مردم شریف البرزجهت حضور باشکوه در مراسمات شهیدالقدس بهروز واحدی

به گزارش جام جم آنلاین البرز،روابط عمومی سپاه استان البرز طی بیانیه‌ای از مردم شریف استان البرز جهت حضور در مراسم وداع با پیکر شهید، اقامه نماز و تشییع دعوت به عمل آورد.

بسم رب الشهدا و الصدقین

وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ

هرگز گمان مبر کسانی که در راه خدا کشته شدند، مردگانند! بلکه آنان زنده‌اند، و نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

«سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۶۹»

در جبهه جنگ، چون طوفانیم
در راه خدا به عهد خود می‌مانیم
بهروز اگر که رفت، بهروزیم
ما ملت یا حسین و عاشوراییم.
چون روزی ما شهادت است، بسم الله
بهروز بود روزی ما، بسم الله
در واحد راه کربلا، بهروزیم
آزادی راه قدس، بگو بسم الله


سپاه استان البرز ضمن تبریک و تسلیت بابت به شهادت رسیدن شهید القدس بهروز واحدی توسط دشمن سیه دل و ناجوانمرد صهیونیستی، از مردم شهید پرور و انقلابی ایران اسلامی و به ویژه مردم شریف استان البرز جهت وداع با پیکر این شهید والامقام
همزمان با چهارشنبه هشتم فروردین راس ساعت ۱۵ در خیابان وحدت اسلامی تهران (ضلع جنوبی پارک شهر) دعوت به عمل می‌آورد.

همچنین مردم شریف استان البرز همزمان با پنجشنبه نهم فروردین ماه از ساعت ۱۹:۱۵ می‌توانند از مقابل حوزه ۱۱۷ شهید صدوقی (بلوار هفت تیر نبش خیابان فردوسی) و سپس در مسجد صاحب الزمان علیه السلام در مراسم وداع با پیکر این شهید والامقام مقام در کرج حضور پیدا کنند.

در ضمن مراسم اقامه نماز و تشییع پیکر شهید بهروز واحدی همزمان با دهم فروردین ماه پس از نماز جمعه در مصلای بزرگ امام خمینی کرج برگزار می‌شود و پیکر مطهر ر شهید در امامزاده حسن علیه السلام تدفین خواهد شد.

حضور باشکوه مردم شهید پرور استان البرز باعث آرامش روح آن شهید بزرگوار و تسلای خاطر خانواده آن شهید والامقام و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و رژیم جعلی صهیونیستی خواهد بود.

روابط عمومی سپاه استان البرز

دیگر خبرها

  • گشت پلیس اصفهان دستبند طلای یک میلیاردی را به صاحب آن بازگرداند
  • دعوت رئیس‌جمهور ترکمنستان از شرکت‌های ایرانی برای فعالیت بیشتر در این کشور
  • اجرای طرح تئاتر درمانی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط مرکز مشاوره پلیس اصفهان
  • مأمور پلیس اصفهان دستبند ۱۰۰ میلیون تومانی را به صاحبش بازگرداند
  • دعوت سپاه استان از مردم شریف البرزجهت حضور باشکوه در مراسمات شهیدالقدس بهروز واحدی
  • دعوت سپاه البرز از مردم برای حضور در مراسم شهیدالقدس
  • ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی نیروهای انقلاب/ مشکلات مردم مدبرانه از نمایندگان مطالبه شود
  • افتتاح مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان اصفهان
  • استقبال از پیکر شهید نجاتی نیا در ستاد فرماندهی مرزبانی استان گلستان +فیلم
  • استقبال از پیکر شهید نجاتی نیا در ستاد فرماندهی مرزبانی استان گلستان