Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم ملکان در مجلس گفت: تنها آرزوی من بعد از اتمام چهار سال نمایندگی مجلس این است که با روی باز اعلام کنم که حتی یک بیکار هم نداریم و همه در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای شغل هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، سیدعلی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس  با حضور در دفتر خبرگزاری فارس در آذربایجان شرقی در تبریز، ضمن پاسخگویی به سئوالات خبرنگاران این مجموعه، از بخش‌های مختلف کار خبرگزاری آشنا و بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدعلی موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: ملکان جمعیتی با روحیه بالا و دارای پشتکاری قوی دارد و هر روستایی که برای بازدید رفته‌ام، مورد لطف و عنایت آنها قرار گرفتم که این یک پشتوانه و انگیزه قوی برای نماینده است.

 

انتظار مردم برای ساخت کارخانه ذوب آهن ملکان ۱۵ ساله است

وی با بیان اینکه متاسفانه بیکاری در ملکان غوغا می‌کند، توضیح داد: ملکان دارای ظرفیت‌های مختلف ایجاد اشتغال است که نمونه آن را می‌توان در کارخانه ذوب آهن این منطقه دید که بیش از ۱۵ سال است که به اتمام نرسیده است.

نماینده مردم ملکان در مجلس افزود: قطعا با راه‌اندازی هر بخش کارخانه ذوب‌آهن برای ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد. 

وی ادامه داد: امسال سال جهش در حوزه اقتصاد تولید است بنابراین الزامی است که  تمام مسئولان با برنامه ریزی اقتصادی  برای افتتاح کارخانه  ذوب آهن ملکان اهتمام بورزند تا بتوان پروژه های نیمه تمام از جمله کارخانه ذوب آهن را  به بهره برداری برسانیم.

نماینده مردم ملکان در مجلس تصریح کرد: با افتتاح مجموعه های اقتصادی نیمه تمام در  کشور از جمله کارخانه ذوب آهن  ملکان صنایع پایین دستی نیز به نحو شایانی فعال می‌شود زیرا صنایع تبدیلی در حوزه اقتصادی نقش بالقوه ای  در جهش تولید دارند.

 

جذب سرمایه‌گذار واحدهای تولیدی نیمه تعطیل را فعال می‌کند

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از کارخانجات و واحدهای تولیدی تعطیل شده یا با تمام ظرفیت فعالیت نمی‌کنند که در صورت جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع کسب و کار می‌توان بسیاری از مشکلات موجود از قبیل گرانی را رفع کرد.

عضوکمیسیون صنایع ومعادن مجلس یادآور شد: با استفاده ظرفیت‌های  استانی در  حوزه اقتصاد نه تنها می توان برای بسیاری از  افراد بومی اشتغال گزینی کرد بلکه می توان شرایط اقتصادی مردم را نیز  بهبود بخشید.

 

شعار ندهیم عمل کنیم

وی با تاکید بر دوری از شعارهای کاذب، گفت: نباید فقط شعار دهیم بلکه باید در عمل نشان داد که مرد عمل هستیم به طوری که چندین طرح اشتغال‌زایی که بزرگترین دغدغه من است را ارائه کردم و منتظر نتیجه هستم. 

موسوی متذکر شد: ملکان شهری با برندهای خوب است که از جمله آنها می‌توان به انگور مرغوب و زمین‌های حاصلخیز و ظرفیت‌های صنعتی اشاره کرد که اگر فقط تمرکز روی آنها بگذاریم، می‌توان بر مشکلات فائق آمد. 

هنوز هم مستاجر هستم

وی با اشاره بر اینکه من خود از قشر مستضعف هستم و درد آنها را به خوبی درک می‌کنم، گفت: شاید یک نماینده مجلس و استاد دانشگاه باشم ولی هنوز مستاجر هستم زیرا من یک معلم بوده و به چشم خود مشکلات یک دانشجو اعم از تامین شهریه، هزینه رفت و آمد و ازدواج و اشتغال آنها را می‌بینم. 

این نماینده مجلس در خصوص هزینه‌های تبلیغاتی خود گفت: هزینه‌های تبلیغاتی من شفاف است و در داخل خانواده تامین شده و یک ریال از دیگران نگرفته‌ایم. 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تنها آرزوی من بعد از اتمام ۴ سال نمایندگی مجلس این است که با روی باز اعلام کنم که حتی یک بیکار هم نداریم و همه در نظام جمهوری اسلامی ایران دارای شغل هستند. 

ملکان پایانه مسافربری ندارد

موسوی در پاسخ به سوالی مبنی بر نبود یک پایانه مسافربری در ملکان گفت: این یک مشکل برای شهرستان ملکان بود ولی اخیرا فرمانداری مکانی را برای احداث ترمینال در اختیار گذاشته است که عملیات احداث آن در اسرع وقت آغاز خواهد شد. 

وی ابراز داشت: برای ایجاد اشتغال، مجوز احداث و راه‌اندازی چندین کارخانه را گرفته‌ام تا بلکه ملکان را به قطب صنعت تبدیل کنیم و افراد زیادی برای کسب روزی حلال در آنجا مشغول بشوند و دیگر به اسم‌های دیگر از جمله محل قاچاق و غیره شناخته نشود. 

 مدیران باید برنامه داشته باشند

نماینده مردم ملکان در مجلس با بیان اینکه به همه مدیران و مسوولان شهرستان ملکان اعلام کردم که حتما برنامه ارائه کنند، گفت: من نماینده و وکیل مردم هستم و تنها نگاه منطقه‌ای ندارم بلکه دغدغه ملی دارم. 

موسوی در رابطه با تمرکزدایی در شهرستان ملکان گفت: مقرر شده تا هر هفته، چندین مشکل اولویت‌دار روستاهای ملکان احصاء شود و سپس در روز جمعه به همراه مسوول مرتبط به روستاها می‌رویم تا حل مشکلات بررسی شود. 

وی خبر خوشی هم داد و گفت: در تلاش برای ارائه طرحی جامع برای حمایت از خبرنگاران در مسائل بیمه، معیشت، مسکن و تضمین شغلی هستیم. 

در این شرایط جنگ اقتصادی سفرا نباید  تنها سیاسی باشند

وی خاطرنشان کرد: وقتی آقای ظریف به مجلس آمد به او گفتم که باید سفرای خود را به سمت مسائل اقتصادی سوق دهند زیرا در این شرایط جنگ اقتصادی نباید سفرا فقط سیاسی باشند. 

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت:  سفرا باید برای تحقق شعار سال، دیپلماسی اقتصادی را در محل خدمت خود پیگیری کنند اما در حال حاضر آنان اقدام خاصی در این راستا انجام نمی‌دهند.

 وی با بیان اینکه جهش تولید یکی از فاکتورهای اصلی برای حل مشکلات کشور است و امنیت اقتصادی و سیاسی را به دنبال دارد، اظهار داشت: یکی از راهکارهای تحقق شعار سال این است که دیپلماسی اقتصادی از سوی سفرای ایران در خارج از کشور پیگیری شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس با بیان اینکه جهش تولید یکی از فاکتورهای اصلی برای حل مشکلات کشور است و امنیت اقتصادی و سیاسی را به دنبال دارد، اظهار داشت: یکی از راهکارهای تحقق شعار سال این است که دیپلماسی اقتصادی از سوی سفرای ایران در خارج از کشور پیگیری شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: سفرا باید برای تحقق شعار سال، دیپلماسی اقتصادی را در محل خدمت خود پیگیری کنند اما در حال حاضر آنان اقدام خاصی در این راستا انجام نمی‌دهند.

طرح 2 فوریتی حمایت معیشتی از خانواده‌های نیازمند

نماینده مردم ملکان در مجلس از تدوین طرحی دوفوریتی برای حمایت از خانواده های نیازمند خبر داد.

سیدعلی موسوی، از تدوین طرح دو فوریتی برای حمایت معیشتی از خانواده‌های نیازمند خبر داد و اظهار داشت: این طرح به منظور حمایت معیشتی از خانوارهای نیازمند تهیه شده و جامعه هدف آن 5 دهک پایین جامعه است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجموعه نیازهای خانواده‌های نیازمند در طرح مذکور احصا و راهکارهای تامین آن نیز پیش بینی شده است، افزود: در طرح دو فوریتی حمایت معیشتی از 5 دهک پایین جامعه، بسته‌ی جامعی برای تامین کالاهای اساسی شامل برنج، روغن، گوشت، مرغ و تخم مرغ در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه کمک معیشتی در حوزه انرژی شامل هزینه آب، برق و گاز یکی دیگر از محورهای طرح دو فوریتی مذکور است، اظهار کرد: از آنجایی که برخی از داروها گران بوده و خانواده‌های نیازمند توانایی خرید آن‌ها را ندارند، منابعی برای تامین این داروها نیز پیش بینی شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم پرداخت ودیعه مسکن را محور دیگر این طرح توصیف کرد و اظهار کرد: منابع مورد نیاز برای اجرای طرح دوفوریتی حمایت معیشتی از خانواده‌های نیازمند پیش بینی شده تا ایراد اصل 75 به آن وارد نشود از سوی دیگر می‌توان از ظرفیت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مستضعفان با اذن رهبری و دریافت مالیات از 5 دهک بالای جامعه نیز برای اجرای این طرح استفاده کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: این طرح هفته آینده با قید دو فوریت در مجلس مطرح خواهد شد و امید است بتواند گره گشای بخشی از مشکلات مردم به خصوص اقشار آسیب پذیر باشد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد جواد ظریف مجلس جمهوری اسلامی ایران تبریز ملکان سید علی موسوی نماینده مردم ملکان در مجلس خبرگزاری فارس فارس تبریز سفرا مستاجر بیکار اشتغال شهرستان ملکان روستا دانشجو شهریه ازدواج ترمینال کارخانه اقتصاد نماینده مردم ملکان در مجلس خانواده های نیازمند عضو کمیسیون صنایع دیپلماسی اقتصادی کارخانه ذوب آهن حمایت معیشتی تحقق شعار سال طرح دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است

سید شمس الدین حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس به جماران گفت: به جای تغییر باید دنبال بهبود بود و بهبود نیز با جابه‌جایی افراد اتفاق نمی‌افتد بلکه با بهبود سیاست و روش‌ها مقدم بر تغییرات افراد است.

حسینی گفت: روز گذشته جلسه‌ای با قالیباف رئیس مجلس و کمیسیون‌های اقتصادی، چون جهش تولید، برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در خصوص بهبود روش‌ها داشتیم. البته ما تصمیم نمی‌گیریم بلکه در چارچوب نظارتی کار را دنبال کنیم. ما در آستانه انتقال مجلس یازدهم به دوازدهم هستیم رویکرد صحیح این است که بهبود سیاست‌ها را پیش بگیریم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز تاثیرگذار است، یا نه، گفت: بله، اتفاقات در حوزه بین‌الملل در قیمت ارز بسیار تاثیرگذار است.

دیگر خبرها

  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • دیپلماسی فعال انرژی بسترساز بهبود شرایط اقتصادی است/ صدور خدمات فنی و مهندسی به دیگر کشور‌ها اهمیت دارد
  • نظر دولت در مورد روز تعطیلی جدید/ معاون رئیسی: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد
  • ببینید | توهین دولت سیزدهم به مردم به روایت نماینده اصولگرای مجلس
  • دیپلماسی اقتصادی، برگ برنده همسایگی
  • دیپلماسی می‌تواند مشکل کرسنت و شکایت گازی ترکمنستان از ایران را حل کند
  • گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم
  • اظهارات جدید رئیسی درباره میز مذاکره و دیپلماسی
  • نماینده مجلس : مردم از چپاول‌های درشت مانند چای دبش نتیجه می‌گیرند که اموال آنان بلاصاحب است
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است