Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد حمایت خارجی از خلیفه حفتر در لیبی بزرگترین مانع صلح در این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در همایشی تحت عنوان "استراتژی دفاعی و آخرین تحولات در منطقه" گفت: هدف اصلی ترکیه در لیبی ایجاد راه‌حل سیاسی فراگیری است که ضامن وحدت، استقلال و حاکمیت لیبی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: برخی کشورها مثل امارات، مصر، روسیه، فرانسه و عربستان مدعی حمایت از حل سیاسی در لیبی هستند درحالی که ارتش "ملی" لیبی به رهبری خلیفه حفتر را با سلاح و تجهیزات نظامی مجهز می‌کنند. حمایت خارجی از حفتر بزرگترین مانع در برابر صلح و ثبات در لیبی است.

آکار گفت: ترکیه با تمام طرف‌های حامی حل سیاسی لیبی همکاری کرده و به حمایت از دولت لیبی ادامه می‌دهد. به رغم برخورد مثبت دولت لیبی با نتایج نشست برلین و دیگر طرح‌های صلح، حفتر هر بار از این طرح‌ها فرار می‌کند.

آکار گفت: ترکیه مرزهایی به طول ۱۸۰۰ کیلومتر در شرق دریای مدیترانه دارد. طرح‌هایی که میخواهند ترکیه را از معادله انرژی در دریای مدیترانه خارج کنند شکست می‌خورند. ما ایمان داریم که ثبات و صلح در منطقه از طریق مذاکره ممکن است. ترکیه به وحدت اراضی همسایگانش از جمله سوریه "احترام" می‌گذارد!

وی تأکید کرد: ترکیه مشکلی با کردها یا هیچ قومیت دیگری ندارد. همانطور که داعش نماینده مسلمانان نیست پ.ک.ک نماینده کردها نیست. کردها برادران ما هستند و مبارزه ما تنها علیه پ.ک.ک و بقیه گروه‌های تروریستی است.

آکار گفت: "ما به تلاش برای برقراری «صلح» دائم در سوریه ادامه می‌دهیم. ما به یک سوریه دموکراتیک دارای نظام سیاسی متحد نیاز داریم. ترکیه در چارچوب حق دفاع از خود در برابر هرگونه پاسخ خواهد داد."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه ليبي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام هشدار بی‌سابقه ایران به اسرائیل از طریق مصر

منابع خبری گزارش دادند که ایران پیام‌های جدیدی به آمریکا و رژیم صهیونیستی از طریق ترکیه و مصر ارسال کرده است.

به گزارش ایسنا، برخی منابع دیپلماتیک ایرانی امروز-دوشنبه-در اظهاراتی اعلام کردند که تهران بعد از پاسخ نظامی به رژیم صهیونیسینی از طریق ترکیه پیام جدیدی به واشنگتن ارسال کرده است.
این منابع  در گفت‌وگو با الجزیره تاکید کردند: تهران از طریق قاهره نیز پیام هشدار مهم و بی‌سابقه به اسرائیل ارسال کرد.
منابع دیپلماتیک ایرانی خاطرنشان کردند که مضمون پیام ایران پاسخ به هرگونه ماجراجویی جدید رژیم صهیونیستی است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز با بیان اینکه  حمله به برخی از مقرهای نظامی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی در راستای اعمال حق ذاتی ایران برای دفاع از خود در راستای دفاع مشروع  صورت گرفت ، گفت: ایران در این زمینه مسئولانه عمل کرد و پیش از اقدام نظامی، هشدارهای لازم را به روش‌های دیپلماتیک داده بود.

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران نیز گفته بود: در پیامی که به دوستانمان در کشورهای منطقه دادیم، از ۷۲ ساعت قبل از عملیات اطلاع دادیم که پاسخ ایران در قالب دفاع مشروع قطعی و مسلم است، بنابراین ما امنیت همسایگان و منطقه را امنیت جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

او افزود: به برادران و دوستان‌مان در منطقه که ایالات متحده آمریکا در آن کشورها دارای پایگاه نظامی است، اعلام کردیم که هدف ما در دفاع مشروع صرفا تنبیه رژیم اسرائیل است و ما به دنبال هدف قرار دادن افراد و پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیستم. ما تاکید کردیم که هرگز از توسعه تنش در منطقه استقبال نکرده‌ایم. هشدار دادیم اگر ایالات متحده از فضا یا سرزمین کشورهای مورد نظر برای دفاع و حمایت جانبدارانه از تل‌آویو استفاده کند، به ناچار پایگاه نظامی آمریکا در آن کشور مورد هدف قرار خواهد گرفت.

خبرگزاری رویترز در این باره گزارش داد: وزارت امور خارجه ترکیه گفت که پیش از وقوع این حمله، با واشنگتن و تهران گفت‌وگو کرده و به عنوان میانجی پیام‌هایی را به منظور اطمینان یافتن از این که واکنش‌ها متناسب باشد، منتقل کرده بود.

یک منبع دیپلماتیک ترکیه‌ای در این باره گفت: ایران گفت که واکنش آن پاسخ به حمله اسراییل به سفارت آن در دمشق است و فراتر از آن نخواهد بود. ما از احتمالات مطلع بودیم و اتفاقاتی که افتاد برایمان تعجب‌آور نبود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلیل دفاع آوینی از فیلم «عروس»/«مریم مقدس» بازار ترکیه را فتح کرد
  • هنیه به ترکیه می‌رود
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • هنیه به ترکیه می‌رود/ برنامه دیدار با اردوغان
  • شهدای هنر و رسانه مانع تحریف وقایع جنگ تحمیلی شدند
  • نوسان در تولید مانع صادرات پایدار مرغ شده است
  • ببینید | روایت رفیق دوست از درخواست موشکی ایران از سوریه و لیبی؛ نقش آیت‌الله هاشمی چه بود؟
  • انعقاد بزرگترین قرارداد برای ساخت ماهواره با دانش‌بنیان‌ها
  • پیام هشدار بی‌سابقه ایران به اسرائیل از طریق مصر
  • قاضی آمریکایی شکایت‌ها علیه «حفتر» را رد کرد