Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار بندرآستارا با اشاره به ظرفیت‌های پارک جنگلی بی‌بی یانلو این شهر، گفت: این پارک برای جذب سرمایه گذار آماده است.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پارک جنگلی بی‌بی یانلو یکی از مناطق نمونه گردشگری آستارا با یک هزار و ۵۱۲ هکتار وسعت، جز جنگل‌های هیرکانی محسوب می‌شود، که در ضلع جنوب غربی و در فاصله پنج کیلومتری آستارا واقع شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پارک دارای جاذبه‌های طبیعی زیبا و خاصی است که علاوه بر تنوع فراوان رویشگاه‌های جنگلی و جانوری آن، وجود چندین دره با دامنه‌های پوشیده از جنگل و چندین قله به عنوان سیمای ویژه و بدیع و چشم‌انداز منحصر به فرد و جالب توجه‌ای ایجاد کرده، در هر زمانی از سال مسافران و گردشگران زیادی را به خود جلب کند.

شهردار آستارا اضافه کرد: پارک جنگلی بی بی یانلو دارای انواع گونه‌های جنگلی از قبیل بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی ون و بارانک است.

معیتی با اشاره به اینکه شهرداری در سال‌های گذشته در این پارک اقدامات عمرانی بسیار خوبی انجام داده است. افزود: این پارک در حال حاضر دارای امکاناتی همچون آب، برق و گاز، آلاچیق‌های خدماتی متحرک، پارک بازی کودکان، کافی شاپ، ۲۴ چشمه سرویس بهداشتی، آب خوری، نمازخانه، سکوهای بتنی برای نشستن و استراحت و محل مخصوص کباب پختن است.

وی با تاکید بر اینکه پارک جنگلی بی بی یانلو ظرفیت‌های بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و جذب گردشگر دارد، عنوان کرد: فضای این پارک برای راه اندازی پیست دوچرخه سواری، موتور سواری، آفرود، اسب سواری، پینت بال، سایت تیراندازی به اهداف پروازی، ساخت رستوران شیشه‌ای مدرن، ساخت کلبه‌های چوبی، باغ پرندگان و برگزاری تورهای جنگل نوردی بسیار مناسب است.

شهردار آستارا تصریح کرد: سرمایه گذار باید این موضوع را در نظر داشته باشد، که پارک جنگلی بی بی یانلو در منطقه جغرافیایی خاص و بی نظیری قرار دارد و برای اجرای طرح‌های مختلف از موقعیت بسیار خوبی برخوردار است، زیرا مسافران و گردشگران ورودی و خروجی از آستارا در غرب گیلان از سمت کشور جمهوری آذربایجان و استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی از مقابل این پارک عبور می‌کنند.

معیتی ادامه داد: با برگزاری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و نیز آئین‌های مناسبتی، بومی و محلی در طول سال می‌توان جاذبه‌های منحصر به فرد، پارک جنگلی بی بی یانلو را بهتر و شایسته‌تر به شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی معرفی و از ظرفیت‌های اقتصادی مناسب آن بهره برداری کرد.

وی با بیان اینکه، اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان بر اساس تفاهم نامه‌ای، مدیریت این پارک را در اختیار شهرداری آستارا قرار داده است، افزود: طرح‌های قابل اجرا در این پارک در قالب کتابچه‌ای به شهرداری ارائه شده و سرمایه گذار بخش خصوصی باید طبق این کتابچه، با رعایت مسائل زیستی محیطی طرح‌های خود اجرا کند.

به گزارش ایمنا، بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان قرار دارد و این شهر با داشتن جاذبه‌های متنوع طبیعی، اقتصادی و تاریخی یکی از ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران است.

کد خبر 436103

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهروند شهرهاي ايران گردشگری شهری شهرداری شهر مدیریت شهری حقوق شهروندی مشارکت شهروندان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پارک جنگلی بی بی یانلو سرمایه گذار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۶ نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا

عبدالعلی شعبانی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وصول گزارشات متعدد مبنی بر درگیری و ایجاد آزار و اذیت و اختلال در آرامش و نظم و امنیت عمومی در نقاط مختلف شهر آستارا توسط تعدادی از افراد با سابقه درگیری و شرارت در شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان آستارا تصریح کرد: در اجرای این مأموریت، بلافاصله مأموران برای بررسی موضوع به محل اعزام و در عرض کمتر از ۴ ساعت ۶ نفر از متهمان را که با ایجاد شرارت و درگیری موجب رعب و وحشت در بین مردم منطقه شده بودند، دستگیر کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی با اشاره به اینکه پلیس با به کارگیری تمام توان عملیاتی و انتظامی خود در تأمین نظم و امنیت شهروندان، اجازه سلب آسایش و آرامش مردم را به کسی نخواهد داد به مخلان نظم و امنیت عمومی هشدار داد: کسانی که بخواهند به هر نحوی موجب رعب و وحشت در بین مردم شوند قطعاً با برخورد قاطع پلیس مواجه خواهند شد.

کد خبر 6082710

دیگر خبرها

  • دستگیری ۶ نفر از مخلان نظم و امنیت در آستارا
  • اعلام فراخوان برای جذب سرمایه‌گذار منطقه چالابه
  • فعالیت در بورس چگونه به تولید کمک می‌کند؟
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • سیستم قضایی آماده شنیدن مشکلات واحدهای تولیدی است
  • آمادگی همکاری سازمان منطقه آزاد کیش با صداوسیما برای جذب سرمایه گذار
  • نشست هم‌اندیشی رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی برگزار شد
  • تلویزیون و سازمان‌های سینمایی آثار برتر رویداد استارت‌آپی فیلمنامه نویسی را تولید کنند
  • معرفی کسب‌وکارها در رویداد «معرکه» نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • نشاء مکانیزه برنج در آستارا