Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@17:42:42 GMT

ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های اول تا سوم

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۷۷۰۱

ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های اول تا سوم

معاون مسکن و ساختمان از ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای دهک‌های یک تا سه، در طول دو سال در همکاری با سازمان بسیج مستضفعان خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود محمودزاده در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری وزارت راه و شهرسازی با سازمان بسیج مستضعفان در زمینه محرومیت زدایی در کشور که دیروز مردادماه در ساختمان دادمان برگزار شد، از تولید ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در کشور برای دهک‌های یک تا سه خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در قالب طرح‌های تولید مسکن، تفاهم نامه همکاری با سازمان بسیج مستضعفان به امضا رسیده است که یکی از محورهای این تفاهم نامه احداث مسکن برای محرومان و دهک‌های یک تا سه درآمدی است.

محمودزاده ادامه داد: با توجه به اینکه مسکن سهم عمده‌ای را در سبد خانوار به خود اختصاص داده است و در عین حال برای رفع دغدغه‌های وزارت راه و شهرسازی در زمینه تأمین مسکن اقشار یک تا سه که اقشار کم درآمدی به شمار می‌روند و توان تأمین مسکن موردنیاز خود را ندارند، این تفاهم‌نامه به امضا می‌رسد که یکی از محورهایش مسکن است.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: طرح اقدام ملی مسکن که بخشی از برنامه‌های سیاستگذاری شده برای آن به مرحله عملیاتی رسیده است ساخت مسکن را برای دهک‌های میان درآمدی؛ ۴ تا ۷ را در برنامه قرار داده است که عملاً دهک‌های یک تا سه را شامل نمی‌شود.

محمودزاده گفت: برای تأمین مسکن کم‌درآمدها تفاهم‌نامه های مشترکی را با تمامی دستگاه‌های حمایتی از جمله سازمان بسیج مستضعفان، سازمان بهزیستی، خیرین مسکن‌ساز، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و… به امضا رسیده است تا نقش بیشتری را برای این اقشار در تأمین مسکن ایفا شود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص تفاهم با سازمان بسیج مستضعفان مقرر شده تا ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار کم درآمد تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام (ره) طی دو سال احداث شود و در احداث این واحدهای مسکونی از توان مالی، فنی و مهندسی بسیج بهره گرفته خواهد شد. تلاش خواهیم کرد تا اقشار کم درآمدی با حداقل آورده در این طرح از خدمات دولت بهره مند شوند.

کد خبر 436104

منبع: ایمنا

کلیدواژه: واحد مسکونی دهك هاي پايين وزارت راه و شهرسازی معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی بسیج طرح اقدام ملی مسکن شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان بسیج مستضعفان ۲۰۰ هزار واحد مسکونی دهک های یک تا سه سازمان بسیج راه و شهرسازی برای دهک تأمین مسکن تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین مسکن مددجویان یزدی

شجاعان مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزد با اشاره به اینکه مساحت واحد‌های مسکونی کمیته امداد امام خمینی (ره) بین ۷۵ تا ۱۰۰ متر مربع است، گفت: برای ساخت این واحدها، خانواده‌ها مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه دریافت کرده اند و مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض به مددجویان برای ساخت واحد‌ها پرداخت شده و خود مددجویان هم بر اساس توانایی خود آورده می‌آورند.

وی افزود: در مجموع در استان باید ۲۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان ساخته شود تا دیگر مددجوی بدون مسکن در استان یزد نداشته باشیم.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان یزدگفت: برای تحقق این امر ۴۶۰ واحد مسکونی در حال احداث است که ۱۷۴ واحد از آن تحویل داده شده است و بقیه تا پایان سال تکمیل و تحویل داده می‌شود.

وی یادآور شد: نهضت ساخت و ساز مسکن در استان ادامه دارد تا همه مددجویان بتوانند دارای سرپناه شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۷۰ درصدی ساخت مسکن ملی مهرگان مشهد
  • ۹۷۰ واحد مسکونی در شاهرود به متقاضیان واگذار می‌شود
  • احداث ۶ هزار واحد مسکونی از ۸ هزار تعهد استان ایلام
  • تأمین مسکن مددجویان یزدی
  • لرستان جزو استان های برتر در ساخت مسکن برای مددجویان
  • واگذاری ۸۷۶ مسکن به مددجویان استان همدان
  • مسکن مددجویان کمیته امداد اردبیل افتتاح شد/تکمیل ۹۸واحد تا شهریور
  • افتتاح ۹۴۰ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد استان
  • واگذاری ۲۷۶ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد ایلام
  • ساخت ۱۷ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در فارس