Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-03-28@15:29:11 GMT

آغاز مناسک حج با تدابیر ویژه کرونایی

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۷۸۱۳

زائران بیت الله الحرام، امروز، مصادف با هشتم ذی الحجه، با به تن کردن لباس احرام، مُحرِم شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عربستان امسال، نخستین بار اجازه نداده حجاج از خارج از این کشور به حج وارد شوند. امسال ۱۰ هزار نفر از داخل عربستان در مناسک حج شرکت می‌کنند این در حالی است که پارسال دو میلیون و پانصد هزار نفر حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری در حمل و نقل زائران، هتل‌ها و مناسک حج در دستور کار است. برای هر ۵۰ زائر یک سرپرست بهداشتی تعیین شده تا آموزش‌های لازم را ارائه دهد. در مراسم منا و عرفات زائران همه باید ماسک داشته باشند و یک متر و نیم فاصله اجتماعی را رعایت کنند. در رمی جمرات هم به هر زائر یک کیسه کوچک حامل سنگ‌ریزه‌های استریل داده می‌شود. برچسب ها: مکه ، حج ، کرونا

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مکه حج کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت منازل سازمانی ویژه مرزبانان استان خراسان رضوی

به گزارش قدس خراسان به نقل از مرزبانی خراسان رضوی، همزمان با ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام مراسم کلنگ زنی پروژه ۳۲ واحدی منازل سازمانی حضرت ولی عصر (عج) هنگ تایباد با حضور سردار مجید شجاع، فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی برگزار شد.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی بیان کرد: در راستای تحقق تدابیر سردار فرمانده کل انتظامی کشور جهت کمک به معیشت کارکنان فراجا بویژه مرزبانان این استان تعدادی منزل سازمانی در سطح این فرماندهی ساخته خواهد شد.

وی افزود: در نظر است ۷۲ باب واحد مسکونی در سال جاری جهت استفاده مرزبانان هنگ تایباد و خانواده گرانقدر آن‌ها ساخته شود که امروز آغاز ساخت پروژه ۳۲ واحدی که ساخت آن به پیمانکار بومی شهرستان واگذار شده، انجام شد. 

شجاع در ادامه به ساخت منازل سازمانی در شهرستان مرزی سرخس و شهر مشهد نیز اشاره و تصریح کرد: در حوزه شهرستان سرخس  و مشهد نیز برنامه ریزی خوبی انجام شده و ساخت چندین واحد سازمانی جهت استفاده همکاران سخت کوش و متعهد مرزبانی در دستور کار هست که انشالله بخشی از آن نیز در سال جاری ساخت آن آغاز خواهد شد.

فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی افزود: مرزبانان و خانواده محترم آن‌ها لایق بهترین‌ها هستند لذا تمام تلاشمان را بکار خواهیم گرفت تا بتوانیم به معیشت آن‌ها بویژه در حوزه منازل سازمانی تحقق بخشیم.

دیگر خبرها

  • میزبانی ۴۰ هزار خادم رضوی از عزاداران علوی در شب‌های قدر
  • ویژه برنامه نوروزی «کودک شو» امشب به پایان می‌رسد
  • کوچ بهاره عشایر سیستان امسال زودتر آغاز شد
  • آغاز برداشت گندم کشور از هرمزگان
  • آغاز ساخت منازل سازمانی ویژه مرزبانان استان خراسان رضوی
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان آغاز شد
  • آغاز ثبت نام نوبت دوم آزمون سراسری ، از امروز
  • الهلال آینده دروازه‌بانی عربستان را خرید
  • توجه ویژه به کالای ته‌لنجی و تعاونی مرزنشینان در استان بوشهر
  • صنایع‌دستی همواره در کنار مناسک دینی قرار داشته است