Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@14:02:03 GMT

افزایش ظرفیت تولید ماسک زنجان طی ۱۰ روز آتی

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۸۷۹۹۸

افزایش ظرفیت تولید ماسک زنجان طی ۱۰ روز آتی

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: تا ۱۰ روز آینده تولیدات و اقدامات موثری در خصوص افزایش توان تولید ماسک در این استان انجام خواهد شد که حتی نیاز کشور را به این کالا رفع خواهد کرد.

فتح‌الله حقیقی شامگاه دیروز (۷ مردادماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس، با اشاره به سفر اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان زنجان، اظهار کرد: رهاورد این سفر ۴۲۵ میلیارد تومان بودجه بود که می‌تواند گره‌های بزرگی از پروژه‌های مختلف این استان را باز کند که یکی از این پروژه‌های مهم، طرح توسعه بیمارستان ولی‌عصر (عج) زنجان است که مهرماه امسال بهره‌برداری خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد مردم استان از ماسک استفاده می‌کنند ولی برخی از افراد بدون توجه به شرایط استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا همچنان از ماسک استفاده نمی‌کنند و با جسارت آن را اعلام می‌کنند که این کار نارضایتی را بین مردم بهوجود می‌آورد، افزود: استفاده از ماسک در همه ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان باید به صورت جدی نظارت و پیگیری شود.

این مسئول با بیان اینکه تعداد بیماران کرونایی بدحال کاهش پیدا نکرده ولی تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز سرپایی طی چند روز گذشته کاهش پیدا کرده است‌، تصریح کرد: افرادی که سبب ابتلای سایر افراد به بیماری کرونا می‌شوند، در نزد خداوند مسئول هستند که در این راستا باید قانونی برای افراد بی‌تفاوت نسبت به استفاده از ماسک تدوین شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه باید از فرصت‌سوزی‌ها جلوگیری کرد تا اقدامات به موقع انجام شود، ادامه داد: باید یک سایت جامع برای تعاملات و اطلاع‌رسانی بیشتر با همیاران سلامت تشکیل شده و در جلسات آینده، پروتکل‌های بهداشتی در این رابطه تهیه شود تا بر اساس آن اقدامات لازم صورت گیرد.

حقیقی با بیان اینکه پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری مراسم محرم در حال آماده‌سازی بوده و نحوه برگزاری این مراسم اعلام خواهد شد، اظهار کرد: مراسم عرفه نیز باید در فضای باز که توسط معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان تایید شده است و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برگزار شود.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در خصوص افزایش ظرفیت تولید ماسک در استان تا ۱۰ روز آینده تولیدات و اقدامات ویژه‌ای در اینخصوص انجام خواهد گرفت که نیاز استان و حتی کشور را برطرف خواهد کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی نسبت به جلسات گذشته ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته، شمار دستگاه‌های اجرایی استان که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند به ۱۰ دستگاه رسیده که این روند باید همچنان ادامه پیدا کند.این مسئول با بیان اینکه با توجه به تداوم شیوع ویروس کرونا در ماه‌های آتی باید به عموم مردم دوخت ماسک در منزل آموزش داده شود، تصریح کرد: ماسک به قیمت نیم‌بها و یا رایگان به گروه‌های محروم استان داده خواهد شد که در کنار آن آمادگی برای عرضه مواد اولیه نیز وجود خواهد داشت.

حقیقی با بیان اینکه بانک‌های خصوصی استان در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشکالاتی دارند که باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن رفع شود، اظهار کرد: قابل ذکر است بیشتر بانک‌های دولتی استان پروتکل‌های بهداشتی کرونایی را نسبت به هفته‌های گذشته بهتر عمل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه هتل‌ها، داروخانه‌ها، نانوایی‌ها و پایانه مسافربری درون‌شهری نسبت به گذشته در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی عملکرد خوبی داشته‌اند اما پایانه مسافربری برون‌شهری وضعیت نامناسبی دارد، خاطرنشان کرد: باید امور بازرسی استاندار و مرکز بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان در خصوص ثبت بازدیدهای میدانی و میزان پروتکل‌های بهداشتی گروه‌های تحت پوشش خود، با یکدیگر همکاری داشته باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان فتح الله حقیقی پروتکل های بهداشتی خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۷۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، از طریق کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان سالیانه ۱۰ هزار تن گوشت مرغ روانه بازار می‌شود.

فرماندار و اکیپ‌های نظارتی به منظور بررسی شرایط تهیه و توزیع گوشت مرغ و شرایط بهداشتی آن شب گذشته بازدیدی از کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان به عمل آوردند.

گوشت مرغ یک از مواد خوراکی ست که با توجه به مصرف زیاد آن توسط خانوار لزوم رعایت نکات بهداشتی و سلامت آن بسیار حائذ اهمیت است به همین دلیل انجام نظارت‌های دقیق از اهمیت خاصی برخوردار است.

فرماندار شهرستان بانه در بازدید خود از کشتارگاه صنعتی طیور این شهرستان و با اشاره به تولید سالیانه ۱۰ هزار تن گوشت مرغ در شهرستان گفت: شهرستان بانه یکی از قطب‌های تولید گوشت مرغ در استان کردستان است و خوشبختانه علاوه بر تامین نیاز شهرستان بخشی از تولید به استان‌ها و شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود.

درویشی در ادامه با مثبت عنوان کردن رعایت نکات بهداشتی با توجه به ارزیابی کارشناسان بهداشتی گفت: امید است این روند ادامه دار باشد تا بتوان محصولی سالم تحویل همشهریان داده شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان
  • افتتاح نخستین طرح پیشران اقتصادی کشور با سرمایه‌گذاری «ومعادن»
  • اسلامی: تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران افزایش خواهد یافت
  • افزایش تولید رادیو داروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • افزایش ۲۰۳۶ مگاواتی ظرفیت تولید برق در سال ۱۴۰۲
  • خراسان رضوی یکی از استان‌های برتر کشور در تولید تخم مرغ است
  • افزایش۱۴ درصدی تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی
  • تولید گوشت‌مرغ در خراسان رضوی ۱۴ درصد افزایش یافت
  • (ویدئو) لحظه سرقت از پارکینگ و انباری یک مجتمع مسکونی در زنجان در کمال خونسردی و بدون ماسک!