Web Analytics Made Easy - Statcounter

سالاری با اشاره به تخلفات پروژه بلوار طالقانی گفت: طی نامه های متعدد به شهرداری و جلسه با خود سرمایه گذار این موضوع را منتقل کردیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی سالاری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد در مصاحبه با خبرنگار یزد رسا در خصوص پروژه ساختمان پزشکان بلوار طالقانی یزد و تخلفاتی که منجر به تعطیلی آن شد گفت: این پروژه از نظر قانونی باید دارای ناظر ذیصلاح معرفی شده از طرف نظام مهندسی و همچنین مجری ذیصلاح باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لذا در شروع پروژه یکی از دفاتر حقوقی ما که از نظر نظام مهندسی صلاحیت دارد به عنوان ناظر این پرژه انتخاب شد. اما متاسفانه بعد از مدت کوتاهی سرمایه گذار و  مالک حاضر به همکاری  با ناظر نشدند و در نتیجه ناظر مجبور به استعفا شده و دیگر مسئولیتی نسبت به این پروژه بر عهده ندارد.

وی افزود: در حال حاضر  تقریبا  بخش عمده ای از این پروژه  بدون حضور ناظر اجرا شده است. طی نامه های متعدد به شهرداری و جلسات متعددی که با خود سرمایه گذار اصلی این پروژه داشتیم این موضوع را منتقل کردیم که از نظر ما این پروژه فاقد نظارت است و طبق قانون تخلف محسوب می شود. 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد ابراز داشت: این موضوع را طی نامه ای به شهرداری اعلام و همچنین در جلساتی که با رئیس شورای شهر داشتیم  این موضوع را منتقل کردیم. همچنین طی دو جلسه که با مالک یا همان شریک شهرداری داشتیم این موضوع را به خود شریک هم تفهیم کردیم که این ساختمان نیاز به ناظر دارد و ما آمادگی داریم همکاری و کمک های لازم را  انجام دهیم، ولی متاسفانه خیلی به این موضوع توجه نشد.

این مقام مسئول بیان کرد: متاسفانه این پروژه فاقد مجری ذیصلاح نیز می باشد. از لحاظ محتوایی نیز گروه نظارت عالی راه و شهرسازی چند نوبت از پروژه بازدید کردند و  مشکلات فنی در کیفیت ساخت را منتقل کردند. البته با توجه به این که پروژه فاقد ناظر است از اجرا یا عدم اجرای این موارد اطلاعی دردست نیست. با این وجود تذکرات کتبی نسبت به کیفیت ساخت از ناحیه نظارت عالی در خصوص این پروژه داده شده است.

سالاری گفت: تعطیل شدن این پروژه عمرانی را تایید نمی کنیم به دلیل این که به سرمایه گذاری در استان، به عوامل اجرایی و تیم های فنی که در گیر این پروژه هستند در این اوضاع و احوال رکود و مشکلات اقتصادی آسیب میزند. لذا توصیه نمی کنیم که این پروژه متوقف یا تعطیل شود. چرا که اگر تعطیلی این پروژه طولانی شود بازگشت آن ها زمان بر و هزینه بر است و با توجه به تورمی که در بازار هست پروژه از حیز انتفاع می افتد.

وی تصریح کرد: ما اعلام امادگی کردیم که به عنوان یک سازمان تخصصی و حرفه ای آمادگی داریم که مسائل شهرسازی، فنی و بهداشتی این پروژه را بررسی کنیم و سپس راهکاری در اختیار شهرداری و دادستانی قرار بدهیم تا مسئولین تصمیم گیر بتوانند به استناد آن پروژه را مجددا راه اندازی کنند. 

وی افزود: از این طریق پروژه به می تواند به کار خود از نظر فنی و کارگاهی ادامه دهد و  همزمان به اتهامات متوجه برخی افراد در این پروژه توسط مراجع مربوطه رسیدگی شود.

گفتنی است پیش از این رئیس و اعضای شورای شهر یزد با بیان اینکه این پروژه در دوره شورای قبل انجام شده از تخلفات صورت گرفته در آن اظهار بی اطلاعی کرده بودند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نظام مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۸۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان از افزوده‌شدن یک مسیر اتوبوس به مسیرهای درون‌شهری برای تأمین رفاه شهروندان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی شهرداری، محمدباقر سلطانی با اشاره به بازدید محسن تویسرکانی شهردار کرمان، از مرکز نابینایان «نگاه آفتاب مهر» واقع در بلوار هزار و وعده وی برای حل مشکل ایاب و ذهاب نابینایان به این مرکز، اظهار کرد: مسیر اتوبوس بلوار هزار در شهرک شهید مطهری به مسیرهای حمل‌ونقل عمومی شهر اضافه شد.

وی به ضرورت توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌منظور جلب رضایت شهروندان و صرفه‌جویی در مصرف سوخت، اشاره کرد و افزود: اهالی شهرک شهید مطهری و بلوار هزار، درخواست‌هایی مبنی بر ایجاد مسیر اتوبوس درون‌شهری به سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری ارسال کردند که پس از بررسی‌های به‌عمل‌آمده و تأمین اتوبوس‌های مورد نیاز و برنامه‌ریزی لازم، توانستیم این مسیر را تحت پوشش قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری کرمان تصریح کرد: درخواست‌های دیگری از برخی محله‌ها رسیده که در حال بررسی آن‌ها هستیم و پس از کارشناسی و با توجه به امکانات و مقدورات سازمان، برای راه‌اندازی مسیر اتوبوس برای ساکنان این محله‌ها اقدام خواهد شد.

کد خبر 746074

دیگر خبرها

  • افزودن خط جدید به مسیرهای اتوبوس در کرمان
  • «موزه دین و زندگی» در بلوار پیامبر اعظم (ص) ایجاد می‌شود
  • کلنگ دو تقاطع غیرهمسطح در شیراز به زمین زده شد
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه پاسداران علیه رژیم صهیونیستی
  • کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی ۲ تقاطع غیرهمسطح در شرق شیراز
  • سال ۱۴۰۳ سال شکوفایی پروژه‌های محرومیت‌زدایی خواهد بود
  • مرگ دردناک جوان ۲۴ ساله در آب های اطراف مسجد سلیمان / جسد از آب بیرون کشیده شد
  • تحقیق و تفحص از اجرای پروژه بلوار مرحوم ابوترابی
  • تخصیص ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای پروژه‌‎های زودبازده مشهد
  • ضریب دادن به پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری یک ضرورت است