Web Analytics Made Easy - Statcounter

​بنی عقیل گفت: ۱۷۰ نفر از بیماران بهبود یافته کرونایی برای اهدای پلاسما مراجعه کردند و از این میزان ۱۱۴ واحد پلاسما دریافت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «سید صادق بنی عقیل» صبح امروز (چهارشنبه 8 مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: استان گلستان شرایط خوبی در بین استان های کشور دارد و استاندارد ما این است که هفت روز ذخیره خون و فرآورده های خونی داشته باشیم تا اگر بحرانی در استان اتفاق افتاد این آمادگی در استان وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل انتقال خون گلستان ادامه داد: در تیر امسال 3.7 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش خون گیری داشتیم.

 

بنی عقیل یادآور شد: در تیرماه میزان اهدای خون از سوی بار اولی ها هفت درصد و مشارکت بانوان در اهدای خون یک درصد رشد داشته است.

 

وی بیان کرد: در طول چهار ماهه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته 1.1 درصد کاهش خون گیری داشتیم و در طول این چهار ماه 1.7 درصد اهدای خون از سوی بانوان افزایش یافته است.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان متذکر شد: سال گذشته در چهار ماهه نخست ابتدای سال 98 درصد درخواست مراکز درمانی استان را پوشش دادیم و امسال 94 درصد از درخواست های مراکز درمانی به خون و فرآورده های خونی را پاسخ دادیم.

 

بنی عقیل بیان کرد: مراجعات ما برای پلاکت فرزیس که برای بیماران رادیوتراپی و پرتودرمانی و غیره استفاده می شود 300 درصد در چهار ماهه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

 

وی متذکر شد: در طول چهار ماه ابتدای سال با توجه به شرایط اقتصادی و کرونا کمبودی در هیچ بیمارستانی برای خون و فرآورده های خونی نداشتیم.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان به استفاده از پلاسما بهبودیافتگان کرونایی برای درمان کووید 19 اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به میزان بیماران کرونایی در استان شرایط ما به گونه ای است که همراهان بیمار کرونایی خود باید اهدا کننده بهبود یافته از کرونا معرفی کنند.

 

بنی عقیل یادآور شد: ۱۷۰ نفر مراجعه کنند از سوی بیماران بهبود یافته کرونایی برای اهدای پلاسما داشتیم و از این میزان ۱۱۴ واحد پلاسما دریافت شد.  

 

وی ابراز داشت: در حال حاضر در مرکز استان شرایط تامین پلاسما از اهدا کنندگان خون وجود دارد و تامین اتوبوس سیار خون گیری می تواند در سطح استان شرایط ذخایر خونی را بهبود ببخشد.

 

مدیرکل انتقال خون گلستان یادآور شد: برای خرید دو دستگاه اتوبوس سیار به منظور خون گیری در سطح شهرستان های استان مکاتبه ای با مسئولان استان داشتیم ولی در حال حاضر این مطالبه بر روی کاغذ باقی مانده است و خرید این اتوبوس های سیار برای انتقال خون مشکلات استان را برای ده ها سال برطرف می کند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: اهدای پلاسمای خون پلاسمای خون بهبودیافتگان کرونا مدیرکل انتقال خون استان گلستان پلاسمای خون اهدای خون به نیازمندان پلاسما اهدای خون مدیرکل انتقال خون گلستان یادآور شد سال گذشته خون گیری بنی عقیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۸۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت پنجمین اهدای عضو در استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رئیس مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: اعضای پیکر محمد امین افخمی ۲۷ ساله که به علت ضربه به سر دچار مرگ مغزی شده بود، به بیماران نیازمند اهدا شد.

دکتر محمد پورشمسی افزود: کبد و یکی از کلیه‌ها در بیمارستان شهید صدوقی یزد و کلیه دیگر این ایثارگر در بیمارستان ابوعلی سینای شیراز به بیماران نیازمند پیوند شد.

دیگر خبرها

  • سیل جلوی قطار را گرفت؛ انتقال مسافران با اتوبوس
  • سیل جلوی قطار تهران - گرگان را گرفت | انتقال مسافران در راه مانده با اتوبوس
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • ژاپن برق خورشیدی را از فضا تامین می‌کند
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • ضرورت مصرف مکمل‌ها در زمان‌های مشخص برای بهبود جذب آن‌
  • مراجعه بیش از یک هزار ایلامی به پایگاه انتقال خون