Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات از اعلام خودمختاری در استان‌های جنوبی این کشور صرف نظر کرد. تاریخ انتشار: 11:07 - 08 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۱۸۳۱

خبرگزاری میزان – گروه موسوم به «شورای انتقالی جنوب یمن» که تحت حمایت امارات قرار دارد از اعلام خودمختاری در استان‎های جنوبی این کشور صرف نظر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«نزار هیثم»، سخنگوی شورای انتقالی جنوب یمن با انتشار پیامی اعلام کرد  که این گروه با هدف فراهم کردن زمینه برای اجرای توافق نامه ریاض، از اعلام خود مختاری صرف نظر کرده است.

درگیری‌ها میان نیرو‌های وابسته به «منصور هادی»، رییس جمهور مستعفی یمن، و شورای انتقالی جنوب از ماه آوریل و در پی اعلام خودمختاری نیرو‌های شورای انتقالی یمن در مناطق تحت کنترل خود، تشدید شد.

دور جدید درگیری‌ها در «سقطری» پس از آن صورت گرفت که نیرو‌های شورای انتقالی جنوب، اقدام به تقویت مواضع خود در شهر «حدیب»، کردند.

بیشتر بخوانید: اجرای توافقنامه ریاض در صورت قبول شرط دولت مستعفی یمن درگیری میان شبه نظامیان تحت حمایت امارات و عربستان در جنوب یمن

این اقدام با حمایت امارات و تلاش برای تسلط بر این شهر صورت گرفت.

ماه آگوست سال گذشته نیز شورای انتقالی جنوب یمن ضمن بیرون راندن نیرو‌های دولت مستعفی، کنترل عدن را در دست گرفت.

دور قبلی درگیری‌ها در جنوب یمن پس از آنکه ۲ طرف بر سر آتش بس و تشکیل دولت واحد به توافق رسیدند، پایان یافت اما درگیری‌ها از ماه آوریل و پس از اعلام خود مختاری شورای انتقالی جنوب بار دیگر ادامه یافت.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یمن تحولات یمن ائتلاف عربستان شورای انتقالی جنوب یمن اعلام خودمختاری حمایت امارات اعلام خود درگیری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۹۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه

در تماس حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه، آخرین تحولات منطقه مورد بررسی قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • هنیه وارد ترکیه شد
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه اردن با امیرعبداللهیان درباره تحولات منطقه
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و ترکیه در مورد آخرین تحولات منطقه
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه درباره تحولات اخیر منطقه
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه صنایع وابسته به پهپاد و موشک ایران/ وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در شورای امنیت توسط آمریکا/ روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک/ حمله اسرائیل به پایگاه‌های دفاع هوایی در جنوب سوریه
  • روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک
  • بررسی تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی در حاشیه دیدارها در نیویورک
  • عملیات وعده صادق، معادله جدیدی را در جهان رقم زد
  • موضع‌گیری نخست وزیر قطر درباره تحولات غزه