Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت:‌ با توجه به رکود، تعطیلی و نیمه‌فعال بودن برخی واحدهای تولیدی و صنعتی ۵۸ درصد از ظرفیت اشتغال‌زایی در شهرک‌های صنعتی قزوین مغفول مانده و فعال نشده است. - اخبار استانها -

حمیدرضا خانپور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه به‌صورت بالقوه ظرفیت ایجاد 52 هزار شغل در شهرک‌های صنعتی استان وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به رکود، تعطیلی و نیمه‌فعال بودن برخی واحدهای تولیدی و صنعتی 58 درصد از ظرفیت اشتغال‌زایی در شهرک‌های صنعتی قزوین فعال نشده و در حال حاضر 22 هزار نفر نیروی کار در این شهرک‌ها مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اگر بقیه واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل ما فعال شوند و طرح‌های دیگری که داریم به مرحله اجرا برسند، زمینه جذب 30 هزار نیروی کار جدید به شهرک‌های صنعتی قزوین فراهم می‌شود که اگر این اتفاق بیفتد، شاهد به وقوع پیوستن یک انقلاب اقتصادی در استان قزوین خواهیم بود.

خانپور با ذکر اینکه برخی واحدهای تولیدی ما فقط با 10 درصد ظرفیت واقعی کار می‌کنند، ادامه داد: بنابراین مهمترین برنامه در سال جهش تولید که با رفع موانع تولید و تسهیلگری این واحدها را دوباره فعال کنیم و ظرفیت تولید این واحدها را به 80 درصد ظرفیت اسمی آنها برسانیم.

جلوی بورس‌بازی زمین در شهرک‌های صنعتی استان قزوین گرفته می‌شود70 درصد از تعهدات واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی قزوین انجام شدهزینه بالای تامین زیرساخت در شهرک‌های صنعتی قزوین / ماده 81 اجرا نمی‌شود

مشکلات اصلی واحدهای تولیدی راکد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان در ادامه به مشکلات اصلی و مهم واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌راکد اشاره کرد و گفت: برخی واحدهای ما با بحران تسهیلات بانکی دست و پنجه نرم می‌کنند و بعضی از آنها توسط بانک‌ها تملک شده‌اند که با تاکید مقام معظم رهبری اینها باید ساماندهی شده و از تملک بانک‌ها خارج شوند.

خانپور با بیان اینکه بعضی از واحدهای تولیدی راکد ما برای احیا شدن به سرمایه در گردش احتیاج دارند، اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات مهم برخی واحدهای تولیدی استان قزوین فرسوده بودن و به‌روز نبودن دستگاه‌ها و تجهیزات تولید آنهاست که این ماشین‌آلات تولید باید هر چه سریع‌تر بهسازی و نوسازی شوند.

وی با اشاره به مشکلات مدیریتی در برخی واحدهای تولیدی یادشده تصریح کرد: در برخی از واحدهای تولیدی ما که به شکل شراکتی اداره می‌شوند، اختلاف‌هایی بین شرکا وجود دارد که منجر به رکود و تعطیلی این واحدها شده است.

انتهای پیام/ش

R7541/P/S6,63/CT1 واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین تولید ملی بحران بیکاری و اشتغال بیشتر بخوانید... ۷۰ درصد از تعهدات واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی قزوین انجام شد هزینه بالای تامین زیرساخت در شهرک‌های صنعتی قزوین / ماده ۸۱ اجرا نمی‌شود ۱۱۰۰ هکتار به مساحت شهرک‌های صنعتی استان قزوین افزوده می‌شود قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... ۷۰ درصد از تعهدات واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی قزوین انجام شد هزینه بالای تامین زیرساخت در شهرک‌های صنعتی قزوین / ماده ۸۱ اجرا نمی‌شود ۱۱۰۰ هکتار به مساحت شهرک‌های صنعتی استان قزوین افزوده می‌شود واژه های کاربردی مرتبط استانداری قزوین تولید ملی بحران بیکاری و اشتغال پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ چگونه از خطر ابتلا به کووید-۱۹ در امان بمانیم+ پاسخ متخصص بیماری‌های عفونی ۲ نوبخت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از اول مهر ماه اجرایی می‌شود / واریز پاداش بازنشستگان قبل از اتمام ماه آینده ۳ گزارش ویدئویی | چرا جوانان ازدواج نمی‌کنند؟ ۴ گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از آتش‌سوزی تانکرهای حمل سوخت در کرمانشاه به همراه جزئیات و علت حادثه +‌ فیلم ۵ کل اراضی قله دماوند به نام دولت سنددار شد / یک سانتی متر از اراضی این منطقه وقف نیست ۶ وعده رئیس‌جمهور برای توسعه پتروشیمی خراسان منتفی شد/ تیم‌داری صنایع ‌معنایی ندارد+ فیلم ۷ پرداخت ۸۲ درصد از مطالبات چایکاران/ تولید چای خشک امسال ۱۵ درصد افزایش یافت ۸ قطب صنعتی ایران محروم از صنایع تبدیلی کشاورزی/ وقتی محصولات کشاورزی استان مرکزی دور‌ریز می‌شود+ فیلم مهمترین اخبار استانها وعده رئیس‌جمهور برای توسعه پتروشیمی خراسان منتفی شد/ تیم‌داری صنایع ‌معنایی ندارد+ فیلم کل اراضی قله دماوند به نام دولت سنددار شد / یک سانتی متر از اراضی این منطقه وقف نیست عمل قلب باز کودک ۲۶ روزه در مشهد با موفقیت انجام شد ‌مصلحی در گفت‌وگو با تسنیم: توطئه‌های دشمن هیچ‌گاه به نتیجه نمی‌رسد / «امنیت پایدار» در کشور برقرار است مهمترین اخبار تسنیم دومین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه|حملات گسترده موشکی و پهپادی علیه اهداف در خلیج‌فارس/ شلیک موشک‌های بالستیک از عمق زمین گزارش| چرا آمار کرونا در کشور افزایش یافت؟/ از دوراهی سلامت و معیشت تا کلاف سردرگم ماسک و طرح ترافیک عدنان منصور : پاسخ حزب‌الله قطعی است/ دوران بزن در رو برای اسرائیل پایان یافته است آداب و اعمال شب و روز عرفه روحانی: چارچوب اقتصاد کشور به خوبی اداره شده است/وفور وجود دارد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استانداری قزوین تولید ملی بحران بیکاری و اشتغال استانداری قزوین تولید ملی بحران بیکاری و اشتغال شهرک های صنعتی استان قزوین شهرک های صنعتی قزوین زمین در شهرک های صنعتی برخی واحدهای تولیدی واحدهای تولیدی راکد انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۹۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد

به گزارش خبرنگار مهر، صبح روز سه شنبه یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی شکوهیه قم طعمه حریق شد که با حضور به موقع عوامل آتش نشانی این حریق مهار شد.

۵ واحد خودرویی با ۱۹ آتش نشان از شهر قم و ۵ واحد با ۲۰ نفر از آتش نشانان مستقر در شهرک در عملیات اطفا حریق مشارکت داشتند و مانع از تسری و گسترش حریق به دیگر واحدهای تولیدی شدند.

عملیات اطفا حریق در این واحد تولیدی به صورت کامل انجام پذیرفته و عوامل آتش نشانی در حل لکه گیری هستند.

علت حادثه و میزان خسارت وارده این حریق اعلام نشده است.

این حادثه هیچ مصدومی نه از کارگران این واحد صنعتی و نه از عوامل آتش نشانی به دنبال نداشته است.

کد خبر 6086069

دیگر خبرها

  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • یک واحد تولیدی راکد بعد از ۱۰ سال در دشتستان احیا شد
  • ارائه تسهیلات ۹۰ درصدی در گمرک قزوین
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • ابتکار جدید یک هسته فناور در سوددهی واحدهای صنعتی
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم اطفا شد
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند