Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه باید هرچه سریع‌تر مدیران نالایق جای خود را به مدیر برجسته و توانمند بدهند گفت: مدیران سیاسی نشان داده‌اند که با عصا حرکت می‌کنند و در شرایطی که به تعبیر مقام معظم رهبری باید جهش را تجربه کرد این‌ها نمی‌توانند نویدبخش جهش باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارآفتاب؛ ضمن انتقاد از عملکرد برخی مسئولین اجرایی در تحقق شعار سال گفت: اسم سال جهش است و جهش به معنای پیشرفت فوق‌العاده و چشمگیر است و پسوند آن تولید است یعنی محصول نهایی باید به‌صورت چشمگیری رشد داشته باشد نه در حد متعارف، لذا عمده بحث این است که ما به سراغ عرصه‌های تولید برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بنابراین به‌طور دقیق‌تر برای جهش تولید باید به پنج رکن تولید علمی و فناوری، خدمات، صنعت، کشاورزی و معدن توجه شود و ازآنجاکه استان مرکزی بخصوص در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن حرف‌هایی برای گفتن دارد و از طرفی این استان یک استان دانشمند خیز و نخبه پرور است جوانان خلاق و پویایی داریم.

برای توسعه صنعتی سند چشم‌انداز تعریف‌نشده است/ بعضی از افراد در جایگاه خودشان ننشسته‌اند

سلیمی تصریح کرد: متأسفانه کارگروه جهش تولید در استان مرکزی هنوز نتوانسته برای این پنج عرصه به‌صورت روشن سندی تنظیم کند که به‌صورت زمان‌بندی مشخص باشد، الآن بیش از ۴ ماه از سال گذشته است و نزدیک نیمه سال هستیم و در استان مشخص نیست مسئولین اجرایی بسته‌های مختلفی که برای این عرصه‌ها در نظر گرفته‌اند چیست و موضوع در حال ابهام است.

وی در ادامه افزود: برای توسعه صنعتی سند چشم‌انداز تعریف‌نشده است یعنی مشخص نیست در کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت چه اقداماتی باید صورت بگیرد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس بابیان اینکه متأسفانه در برخی از جلسات استراتژی تعریف می‌شود گفت: ما از این فضا گذاشته‌ایم و جهش تولید محصول نهایی است، نباید در بخش مقدمات و ایده‌های کلی بمانیم البته با ایده‌های خلاقانه مشکلی نداریم.

وی اظهار داشت: آقایان در مقام استراتژیست نظر می‌دهند درصورتی‌که سمتشان اجرایی است یعنی باید زمان‌بندی تعریف کنند ولی متأسفانه بعضی از افراد در جایگاه خودشان ننشسته‌اند و نمی‌دانند باید چه بکنند و صرفاً با روابط فامیلی و سیاسی به این مقام رسیده‌اند و افراد برنامه‌ریز و کارشناس متخصص نیستند.

مدیران نالایق هرچه سریع‌تر جای خود را به مدیر توانمند بدهند

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه باید هرچه سریع‌تر مدیران نالایق جای خود را به مدیر برجسته و توانمند بدهند گفت: مدیران سیاسی نشان داده‌اند که با عصا حرکت می‌کنند و در شرایطی که به تعبیر مقام معظم رهبری باید جهش را تجربه کرد این‌ها نمی‌توانند نویدبخش جهش باشند.

سلیمی تصریح کرد: در بخش‌های مختلف باید مدیران جهادی برای رفع مشکلات اقدام بکنند، در همین مورد هپکو می‌بینید که چقدر رفت‌وبرگشت صورت گرفته است آیا با این رفت‌وبرگشت‌ها می‌توانیم جهش را ببینیم؟ و یا در ایرالکو ببینید چند نفر از هیئت‌مدیره و مدیران افراد کارشناس‌اند و چند نفر آدم‌های سیاسی هستند.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی استان مستعدی است و ظرفیت دارد و اگر ما نتوانستیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم مشکل از مدیران است و به‌قول‌معروف که «اسلام به ذات خود ندارد عیبی، هر عیب که هست از مسلمانی ماست.»

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۸۹۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سعیدی: روش برخورد با دختران سرزمینم با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد

آفتاب‌‌نیوز :

معین الدین سعیدی، نماینده مردم چابهار در خصوص تفاوت فضای برخورد با نوع پوشش، قبل و بعد از انتخابات گفت: با گذشت یک ماه و نیم از انتخابات فکر می‌کردیم همه فارغ از پوشش حضور پیدا کنند، اما الآن چه اتفاقی افتاده است که همان افراد بد شده اند؟! البته قطعا می‌دانم دشمن حساب شده در حال برنامه‌ریزی است که به هر حال فلسفه حجاب را زیر سوال ببرد، در حالیکه فلسفه بسیار مترقی دینی است؛ لذا با کسانی که به طور حساب شده در زمین دشمن بازی می‌کنند باید برخورد شود، اما روش برخورد با دختران سرزمینم به شدت با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد. 

وی با بیان این که مگر رئیس جمهور نمی‌گفت من گشت ارشاد مدیران را راه‌اندازی می‌کنم؟! مدعی شد: همین چند شب گذشته یکی از مسئولان عالی سابق کشور مراسم دختر خود را در هتل اسپیناس پالاس برگزار کرد که در آنجا باید گشت ارشاد مدیران ورود پیدا می‌کرد. با این روش‌ها ما نمی‌توانیم مطلوب را حاصل کنیم. سیره امامین انقلاب و حاج قاسم سلیمانی نیز این چنین نبوده است و امروز هم دفتر مقام معظم رهبری نیز به این نوع رفتار‌ها تذکر جدی دادند.

سعیدی با اشاره به اینکه حجاب یک واجب شرعی است، گفت: من معتقد هستم حجاب یک واجب شرعی و سیاسی است، اما در کنار آن تقویت سفره‌های مردم یک واجب شرعی، سیاسی و تقویت ارزش پول ملی هم یک ضرورت شرعی است و اینکه اصلاح نظام بانکداری باید اتفاق بیافتد و این‌ها اولویت‌های مهم‌تر مردم هستند.

نماینده چابهار در پایان گفت: عده‌ای در ناراحت کردن مردم فوق تخصص دارند و عامدانه فضای عمومی را در جامعه از بین می‌برند و دوقطبی‌هایی را ایجاد می‌کنند که در شان مردم ایران نیست.

منبع: سایت جماران

دیگر خبرها

  • دولت یارانه حمل‌ونقل عمومی را افزایش دهد
  • صادرات ۹ میلیارد دلاری استان تهران
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳
  • مخبر: کشور در وضعیتی است که چشم انداز روشنی برای توسعه دارد
  • مخبر: چشم انداز روشنی برای توسعه کشور وجود دارد
  • سعیدی: روش برخورد با دختران سرزمینم با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد
  • اولتیماتم ‌‌استانداری به مدیران بی‌برنامه سیستان و بلوچستان
  • چشم‌انداز گلستان؛ دروازه اوراسیا
  • چشم انداز گلستان؛ دروازه اوراسیا