Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، با بهره‌برداری از این طرح، زمینه اشتغال مستقیم یک هزار نفر فراهم خواهد شد که گامی مهم در جهت اشتغالزایی و رفع محرومیت از این منطقه کمتربرخوردار خواهد بود.
به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس، شرکت کربنات و سدیم کاوه که فعالیت آزمایشی خود را از حدود ۶ ماه قبل آغاز کرده بود، فردا با ظرفیت تولید سالانه ۳۲۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۶۷ میلیارد تومان و در زمینی به مساخت ۲۸۰ هکتار به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ظفر افشون، چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: میزان سرمایه‌گذاری ریالی این طرح ۷۰۰ میلیارد تومان و میزان سرمایه‌گذاری ارزی آن نیز ۵۰ میلیون یورو است که ۲۸ میلیون یورو تسهیلات ارزی و ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات ریالی از محل منابع داخلی بانک صنعت و معدن پرداخت شده است.
وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از ماشین آلات به کار رفته در این کارخانه از داخل و بخشی هم از کشور چین تامین شده و محصولات تولیدی آن نیز در صنایع شیشه‌سازی و شوینده مورد استفاده قرار می‌گیرد.
او اظهار داشت: با وجود اینکه طی ماه‌های اخیر تاکنون، شیوع ویروس کرونا به عاملی بازدارنده برای اجرا و پیشبرد طرح‎های عمرانی تبدیل شده اما ظرف همین مدت توانستیم در استان طرح‌هایی همچون فولاد پاسارگاد کوار و آلومینیم جنوب را به سرانجام رسانده و افتتاح کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس افزود: این طرح که عملیات اجرایی آن از سال ۸۷ آغاز شده قابلیت توسعه نیز دارد که زمینه توسعه آن را با افتتاح سد هایقر که منبع اصلی تامین کننده آب مورد نیاز این کارخانه است فراهم خواهیم کرد.
شهرستان فیروزآباد در فاصله ۹۳کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.

برچسب‌ها افتتاح طرح شیراز حسن روحانی فیروزآباد کارآمدی دولت فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: افتتاح طرح شیراز حسن روحانی فیروزآباد کارآمدی دولت فارس افتتاح طرح شیراز حسن روحانی فیروزآباد کارآمدی دولت فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تاریخ علم مملو از رویدادهای مهمی است که نوآوری‌ها، کشف‌ها و حتی زادروزها و درگذشت‌های دانشمندان و مخترعان تاثیرگذار جهان را در برمی‌گیرد. در این تقویم علم، وقایع مهم مصادف با امروز 6 اردیبهشت برابر 25 آوریل را ورق می‌زنیم.

***

اولین مورد مشکوک به ایدز

۲۵ آوریل ۱۹۵۹ میلادی برابر با ۶ اردیبهشت ۱۳۳۸ خورشیدی، بیمار ۲۵ ساله‌ای به نام دیوید کار، شاگرد چاپچانه‌، با علائم غیرعادی ازجمله ضایعات پوستی مایل به ارغوانی، خستگی و کاهش وزن وارد بیمارستان سلطنتی منچستر در انگلستان شد. او چهار ماه و نیم بعد به دلایلی که هنوز مشخص نشده بود درگذشت. نمونه‌های بافت حفظ‌شده او در سال ۱۹۹۰ مورد بررسی قرار گرفت. جرالد کوربیت، مدیر ویروس‌شناسی بالینی همان بیمارستان، در نامه‌ای به تاریخ ۷ جولای ۱۹۹۰ به نشریه تخصصی لانست، پیشنهاد کرد که فرد می‌تواند اولین مورد شناخته‌شده ایدز باشد. سال ۱۹۹۵، نشریه تخصصی نیچر گزارش داد که نتایج غیرعادی بودند و اچ‌آی‌وی احتمالی شناسایی‌شده از «سویه نسبتا مدرن» است و درنتیجه نمونه های دی‌ان‌ای ارائه‌شده درواقع از یک بیمار مبتلا به ایدز در دهه ۱۹۹۰ تهیه شده است. پس‌از آزمایش مجدد بافت‌های دیوید کار، در او هیچ نشانه‌ای از ویروس پیدا نشد. به‌این‌ترتیب، در شماره ۲۰ ژانویه ۱۹۹۶ نشریه لانست، ادعای قبلی پس گرفته شد.

راکتور آزمایشی سدیم

۲۵ آوریل ۱۹۵۷ میلادی برابر با ۶ اردیبهشت ۱۳۳۶ خورشیدی، راکتور آزمایشی سدیم (SRE) شکافت هسته‌ای خودپایه را با ۳۵۰ درجه فارنهایت سدیم در هسته آغاز کرد و ۱۲ نوامبر ۱۹۵۷ برای اولین‌بار برق را به مورپارک، کالیفرنیا ارائه کرد. این نیروگاه در ۲۱ می ۱۹۵۸به توان کامل رسید. طراحی آن در ژوئن ۱۹۵۴ و حفاری سایت در مارس ۱۹۵۵ آغاز شد و ساخت‌و‌ساز در فوریه ۱۹۵۷ به پایان رسید. راکتور که از سدیم به‌عنوان خنک‌کننده استفاده می‌کرد، در کوه‌های سانتا سوزانا، در حدود ۳۰ مایلی شمال‌غربی لس‌آنجلس قرار داشت. تصمیم برای غیرفعال‌کردن آزمایش راکتور سدیم در پاییز ۱۹۶۶ اتخاذ و فعالیت‌های غیرفعال‌سازی تا ژوئن ۱۹۶۸ به پایان رسید. انحلال، تخریب و رفع آلودگی در سال ۱۹۸۳ تکمیل شد.

کانال سوئز

۲۵ آوریل ۱۸۵۹ میلادی برابر با ۶ اردیبهشت ۱۲۳۸ خورشیدی، مراسم کلنگ‌زنی برای احداث کانال سوئز در مصر برگزار شد. اولین ضربه کلنگ را مهندس فرانسوی این پروژه، فردیناند ویکومت د لسپس در بندر سعید (پورت‌سعید) وارد کرد. او پروژه اتصال دریای مدیترانه و دریای سرخ را آغاز و بر آن نظارت کرد. این کانال ۱۰۰ مایلی از تنگه سوئز عبور و مسیر حمل‌و‌نقل مستقیم را برای تجارت بین اروپا و آسیا فراهم می‌کند. با موافقت فرماندار عثمانی مصر، سال ۱۸۵۶ شرکت کانال سوئز با حق احداث و بهره‌برداری از این آبراه به‌مدت ۹۹ سال تشکیل شد. حفاری با دست و با کار اجباری آغاز شد. پیشرفت با لایروبی‌های مکانیکی اروپایی و بیل‌های بخار بهبود یافت، اما به‌دلیل اختلافات کاری و همه‌گیری وبا ادامه کار به تعویق افتاد و درنتیجه، چهار سال دیرتر از آنچه در ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، مراسم افتتاحیه در ۱۷ نوامبر ۱۸۶۹ برگزار شد.

ثبت اختراع کیسه پلاستیکی دسته‌دار

۲۵ آوریل ۱۹۶۵ میلادی برابر با ۶ اردیبهشت ۱۳۴۴ خورشیدی، حق ثبت اختراع ایالات‌متحده برای طراحی کیسه پلاستیکی دسته‌دار برای مخترع سوئدی استن گوستاو تولین صادر شد که سپس او این حق اختراع را به شرکت «سِلوپلاست» واگذار کرد. طرح، کیسه پلاستیکی یک‌بار مصرف ویژه حمل مواد غذایی مصرف بود که امروزه به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرد و به معضل بزرگی در افزایش زباله‌های پلاستیکی و آلودگی محیط‌زیست تبدیل شده است. این کیسه از مواد پلاستیکی قابل جوش لوله‌ای بدون درز (مانند پلی‌اتیلن) ساخته می‌شود. برای ساخت کیسه، درزهای عرضی جوش داده می‌شود، یک قطعه سوراخ می‌شود تا قسمت بالای دسته‌ها را تشکیل دهد و در درزهای عرضی از هم جدا می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۶ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • خشت‌گذاری مدرسه ۶ کلاسه در محله فیروزآباد اشکذر
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح می شود
  • شهرک‌های صنعتی فیروزآباد روی ریل توسعه
  • بانک ذخایر دریایی ایران افتتاح شد
  • تفاوت پلی کربنات با پلکسی چیست؟‌ کدام‌یک ارزش خرید بیشتری دارد؟
  • افتتاح بانک ذخایر دریایی ایران توسط مرکز ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران
  • افتتاح مدرسه خیرساز به همت خیر شیرازی
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم