Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-25@05:44:22 GMT

برگزاری نخستین هکتون مجازی در حوزه‌ کووید-۱۹

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۰۵۲۷

برگزاری نخستین هکتون مجازی در حوزه‌ کووید-۱۹

مرکز تحقیقات و توسعه‌ی زیست‌ فناوری دانشگاه با هدف ارائه سریع راه حل های عملی برای رفع معضلات ناشی از بحران کووید 19 نخستین هکتون خود را در حوزه ی کووید 19 ، ۲۲ تا ۲۴ مرداد ۹۹ به صورت مجازی برگزار می کند.

به گزارش عصر ایران؛ مرکز تحقیقات و توسعه‌ی زیست‌ فناوری دانشگاه تربیت مدرس با تلاش هسته‌ی پژوهشی مهندسی زیستی (BERC) و با همکاری انجمن علمی دانشجویی بیوتکنولوژی دانشگاه تهران، انجمن بیوتکنولوژی ایران – شاخه‌ی دانشجویی و انجمن علمی دانشجویی بیوتکنولوژی دانشگاه الزهرا، نخستین هکتون خود را در حوزه‌ی کووید- ۱۹ ، در بازه زمانی 48 ساعته و با حضور تیم های چند رشته ای برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویداد به منظور ارائه راه حل های نوآورانه، عملی و هوشمندانه برای هدف قرار دادن بحران کووید 19 و پاسخ به اصلی ترین مشکلات و دیده نشده ترین نیازهایی که در حین شیوع کووید 19 ایجاد شده است، برگزار می شود.

بنا بر اعلام برگزارکنندگان هکتون، این رویداد مجازی است و تیم های ۵ نفره در قالب نرم افزار تلگرام و bigbluebutton کار می کنند. رقابت از ساعت ۱۴ روز چهارشنبه ۲۲ مرداد آغاز می شود و ساعت ۱۴ روز جمعه۲۴ مرداد پایان می پذیرد. در پایان این رقابت ۴۸ ساعته، تیم های برنده علاوه بر دریافت جوایز نقدی، برای عملی سازی راه حل های ارائه شده خود مورد حمایت مستقیم قرار می گیرند.

علاقمندان شرکت در این رویداد (افراد بالای سن ۱۳ سال با هر سطح تجربه، تحصیلات، حرفه) برای ثبت نام تا ۲۰ مردادماه فرصت دارند به نشانی اینترنتی rdcb.modares.ac.ir مراجعه نمایند.

گفتنی است هکتون (Hackathon) یک رویداد فناوری اطلاعات است که در آن شرکت‌کننده‌ها در قالب تیم‌های مختلف برای حل مشکلات روز جهان راه‌حل‌های نوین و اقتصادی ارائه می‌دهند. فرآیند اجرایی هکتون به دو فاز کلی تقسیم می‌شود؛ فاز نخست، اجرای رویداد سه روزه‌ی هکتون می‌باشد و فاز دوم، بازه‌ی زمانی چندهفته‌ای پس از رویداد است که طی آن ارتباط بین تیم‌های شرکت‌کننده و شتاب‌دهنده‌ها و سازمان‌ها در این حوزه در راستای پرورش ایده‌ها و پیشبرد پروژه شکل می‌گیرد.

لینک کوتاه: asriran.com/0036UJ

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کووید 19 نوآوری راه حل کووید 19

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران

معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران با اشاره به برنامه های این دانشگاه همزمان با ۹۰ سالگی این دانشگاه از برگزاری ۹۰ رویداد خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، مهدی شهبازی معاون فرهنگی دانشگاه تهران در نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دانشگاه تهران امسال جشن 90 سالگی خود را در حالی برگزار می‌کند که سنت دانشگاهی به دانشگاه تهران واگذار شد و شورایعالی انقلاب فرهنگی درخواست دانشگاه تهران را در این زمینه مصوب کرد.

وی  با اشاره به اینکه دانشگاه تهران به عنوان نماد آموزش عالی کشور وظیفه پیدا کرد که این سنت دانشگاهی را پیگیری کند و جشن 90 سالگی این دانشگاه نیز هم با همین رویکرد برگزار می شود، تصریح کرد: همزمان با 90 سالگی دانشگاه تهران در خردادماه 90 رویداد در دانشگاه تهران برگزار می‌شود که اولین رویداد از این فعالیتها نمایشگاه کار است.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران هدف از برگزاری این نمایشگاه را ارتباط بیشتر دانشجویان با صنعت و شبکه سازی به عنوان شعار نمایشگاه دانست و ادامه داد: دانشگاه تهران است با برگزاری اردوهای مهارت محور بحث مهارت آموزی دانشجویان را به شدت دنبال می‌کند. نمایشگاه کار این چرخه را تکمیل می‌کند. سال قبل نیز استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گرفت و امسال نیز امید است با توجه به حضور صنایع و سازمان های مختلف، دانشجویان بتوانند ارتباط مورد نظر خود را بگیرند.

وی تاکید کرد: در ترم جاری استقبال خوبی از درس یادگیری تجربی شد و نمایشگاه پیش رو نمایشگاهی است که ظرفیت‌ها را برای ذی‌نفعان امر پررنگ‌تر خواهد کرد، نماینده شرکت‌ها و صنایع در این نمایشگاه نیازهای خود را اعلام می‌کنند تا دانشجویان جذب بازار کار شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • ارائه ۵۰ بسته سیاستی بسیج اساتید برای حل مشکلات کشور
  • ره‌آورد فناورانه حمل‌ونقل شهری همزمان با رویداد حمل‌ونقل دانش‌بنیان در اصفهان
  • برگزاری رویداد ریورس پیچ صنعت حمل و نقل
  • برگزاری نخستین رویداد استارت‌آپی سال در صنعت نساجی اصفهان
  • برگزاری دومین رویداد ایده‌پردازی و استعدادیابی «بیوتلنت»
  • نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی دراقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
  • برگزاری نخستین رویدادتربیت مربی هوش مصنوعی، درزاهدان