Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@08:57:25 GMT

کسری بودجه عربستان به بیش از 29 میلیارد دلار رسید

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۰۷۷۹

کسری بودجه عربستان به بیش از 29 میلیارد دلار رسید

وزارت دارایی عربستان اعلام کرد با کاهش درآمدهای ریاض به علت کاهش قیمت نفت، این کشور در سه ماهه دوم امسال با کسری 29.12 میلیارد دلاری مواجه شده است.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل فارس، گزارش وزارت دارایی عربستان نشان داد با کاهش درآمدهای ریاض به علت کاهش قیمت نفت، این کشور در سه ماهه دوم امسال با کسری 109.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

2 میلیارد ریالی (29.12 میلیارد دلاری) مواجه شده است.

بحران کرونا، به بخش های غیرنفتی بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان در سال جاری صدمه زده و این خسارت بر تاثیرات کاهش تاریخی قیمت نفت بر اقتصاد عربستان افزوده است.

درآمدهای نفتی عربستان در سه ماهه دوم امسال نسبت مدت مشابه به سال گذشته 45 درصد کاهش یافته و به 25.5 میلیارد دلار رسیده است. مجموع درآمدهای نفتی و غیر نفتی 49 درصد کاهش یافته و به نزدیک 36 میلیارد دلار رسیده است.

بر اساس گزارش عملکرد سه ماهه ای بودجه این کشور، مجموع مخارج سه ماهه دوم به صورت سالانه 17 درصد کاهش یافته و به 65 میلیارد دلار رسیده است. با این حال هزینه ها در مقایسه با سه ماهه نخست 7.5 درصد رشد کرده است.

مونیکا مالک، اقتصاددان ارشد در بانک تجاری ابوظبی گفت: «کاهش هزینه ها برای کنترل کسری لازم است... موضع فعالانه دولت قبلا در اعلام اقدامات ریاضتی در ماه آوریل نشان داده شد. با این حال، این امر چشم انداز بهبود اقتصادی را تیره می کند.»

به نوشته رویترز، از انجاییکه عربستان امسال با رکود عمیق مواجه است، ریاض گام هایی نظیر حذف کمک های هزینه های زندگی کارمندان دولتی و سه برابر کردن مالیات بر ارزش افزوده به میزان 15 درصد را برای افزایش درآمدهای دولتی انجام داد.

صندوق بین المللی پول اعلام کرد، اقتصاد این کشور در سال جاری 6.8 درصد کوچک تر خواهد شد اما مقامات عربستانی این رقم را «بدبینانه» می دانند.

بر اساس این گزارش، عربستان که در سه ماهه نخست امسال کسری بودجه 9 میلیارد دلاری را ثبت کرده بود، تاکنون در سال جاری 12 میلیارد دلار در بازارهای بین المللی و 10.96 میلیارد دلار در بازارهای داخلی استقراض کرده است.

وزیر دارایی عربستان در این ماه گفت عربستان در نظر دارد تا حداقل یک بار دیگر استقراض بین المللی انجام دهد.  

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: عربستان کسری بودجه قیمت نفت دلار میلیارد دلار سه ماهه دوم سه ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟

طلای جهانی با تمرکز بازار بر داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده، در بازه محدودی قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، قیمت طلا امروز پنجشنبه در بازه محدودی قرار داشت زیرا سرمایه‌گذاران به داده‌های اقتصادی ایالات‌متحده برای شفافیت بیشتر در مورد مسیر نرخ بهره فدرال رزرو تمرکز کردند.

هر اونس طلا در ۲۳۱۷ دلار و سه سنت ثابت بود. رالی مارس تا آوریل، شمش را با نزدیک به ۴۰۰ دلار افزایش به بالاترین قیمت تاریخی ۲۴۳۱ دلار و ۲۹ سنت در ۱۲ آوریل رساند. هر اونس طلای آمریکا ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۲۳۲۹ دلار آمریکا رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول ایالات‌متحده هستند که منتشر می‌شود و گزارش هزینه‌های مصرف شخصی ماه مارس در روز جمعه هستند.

اظهارات اخیر مقامات فدرال رزرو به عدم ضرورت کاهش نرخ بهره اشاره دارد. معامله‌گران اکنون انتظار دارند که اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو به احتمال زیاد در سپتامبر رخ دهد. نرخ‌های بهره بالاتر جذابیت نگهداری طلای بدون بازده را کاهش می‌دهد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۷.۱۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۹۰۳ دلار و ۲۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۵ درصد کاهش یافت و به ۹۹۵ دلار و ۷۶ سنت رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سود شرکت ایلان ماسک نصف شد
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • اسلحه واجب‌تر از نان شب؛ رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی
  • رکوردشکنی هزینه‌های تسلیحاتی در سطج جهانی
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش شمار قربانیان حوادث رانندگی در نوروز امسال
  • قیمت طلا سقوط کرد