Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-03-29@15:29:05 GMT

ارزش دلار در بازار جهانی صعودی شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۱۰۰۶

ارزش دلار در بازار جهانی صعودی شد

به گفته تحلیل گران ارزی عاملی که باعث کاهش ارزش دلار شده، آن است که نهایی شدن بسته حمایتی بزرگ در سطح اتحادیه اروپا در زمانی که تنش های آمریکا و چین روز به روز بالاتر می گیرد، تمایل معامله گران برای خرید یورو را افزایش داده و فشار عرضه، اسکناس سبز را به عقب رانده است.

 

به گزارش پول نیوز به نقل از رویترز، دور تازه تنش های بین آمریکا و چین بار دیگر تقاضا برای ارزهای امن را تقویت و معامله گران را نسبت به وقوع یک جنگ ارزی دیگر نگران کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چین بیش از یک تریلیون دلار اوراق قرضه وزارت خزانه داری آمریکا را در اختیار دارد که می تواند از آن به عنوان یک سلاح موثر ضد دلار استفاده کند.

ادوارد مویا- تحلیل گر بازار ارز در موسسه اواندا گفت: به نظر می رسد شاهد روزهایی هستیم که تاج پادشاهی از سر دلار افتاده است و با تداوم این وضع، انتظار ما این است که بانک مرکزی آمریکا برای توقف روند فعلی دست به کار شود. اخبارهای رسیده، احتمالا بیانگر این هستند که خبری از یک احیای رشد اقتصادی سریع هم در سطح اتحادیه اروپا و هم در آمریکا نخواهیم بود.


اقدام آمریکا در اجرایی کردن یک بسته حمایتی دیگر در شرایطی صورت می گیرد که پس از چندین ماه بحث، سرانجام سران ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا بر سر لایحه حمایت مالی برای تقویت رشد اقتصادی و کاستن از تبعات ناشی از کرونا با یکدیگر به توافق رسیدند.

کمیسیون اروپا اعلام کرد ۷۵۰ میلیارد یورو به مجموع اعتبارات قبلی خواهد افزود که این منابع صرف حمایت از بخش های مختلف اقتصادی به شکل وام یا کمک هزینه خواهد شد و میزان تخصیص آن به هر کشور نیز بستگی به شدت شیوع کرونا در آن خواهد داشت. بدین ترتیب مجموع اعتبارات تخصیص یافته اتحادیه اروپا برای مقابله با پیامدهای کرونا به رقم دو تریلیون یورو رسید.


در آسیا، هر چند رشد اقتصادی چین در سطح مثبت باقی مانده است، اما آمارهای منتشر شده نشان می دهد که برای پنجمین ماه متوالی، رشد بخش خرده فروشی در سطح منفی باقی مانده است و این مساله می تواند بر ضعیف باقی ماندن سطح تقاضا در یکی از بزرگ ترین بازارهای مصرفی جهان و در نتیجه تجارت جهانی اثر منفی بگذارد.


شاخص دلار
که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۷۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۹۳.۷۱۶ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۹۰ دلار اعلام شد.


در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۵۷ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۲۹۴ دلار مبادله شد. یورو ۰.۱۷ درصد پایین رفت و با باقی ماندن در کانال ۱.۱۷ به ۱.۱۷۲ دلار رسید.


در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۲۹ درصد افزایش به ۱۰۵.۱۱۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۹۶ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۷.۰۰۱ یوان چین اعلام شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: ارزش دلار پول نیوز قیمت یورو قیمت یوآن قیمت پوند اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد

وزارت خارجه آمریکا که سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفته است، می‌گوید عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری با بیان اینکه عملیات نظامی زمینی ارتش رژیم صهیونیستی در شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه اشتباه بزرگی خواهد بود، مدعی شد: ایده‌هایی در مورد جایگزینی برای عملیات نظامی در رفح داریم که مطمئن هستیم به از بین بردن تیپ‌های حماس در آنجا منجر می‌شود.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران ادعا کرد عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد.

سخنگوی این وزارتخانه‌ شامگاه چهارشنبه درباره مذاکرات آتش‌بس در غزه هم گفت: معتقد نیستیم که این مذاکرات پایان یافته یا به بن بست رسیده است.

وی که کشورش بارها تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه را مانع شد، گفت قطعنامه‌های این شورا از جمله قطعنامه اخیر درباره غزه باید اجرایی شود.

شورای امنیت سازمان ملل عصر دوشنبه قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه را تصویب کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که همچنان حامی اصلی رژیم صهیونیستی در تجاوزاتش به غزه است، در اظهاراتی متناقض ارتکاب جنایت جنگی توسط رژیم صهیونیستی در غزه را ادعای بی‌اساس عنوان کرد و در عین حال اذعان کرد تعداد زیادی در این جنگ قربانی شده‌اند.

همچنین سخنگوی این وزارت‌خانه با اشاره به حملات بی‌امان حزب‌الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی که در حمایت از مردم غزه و مقاومت فلسطین، ارتش این رژیم را به ستوه آورده است، گفت: ما به دنبال راه حل دیپلماتیک برای توقف تنش میان اسرائیل و حزب الله هستیم.

در همین راستا، معاون نماینده آمریکا در شورای امنیت گفت نگرانی شدید و فزاینده درباره وضعیت غزه و عملیات احتمالی در رفح وجود دارد.

وی افزود: ما به فشار برای اطمینان از اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره غزه توسط همه طرف‌ها ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قرن حاضر؛ ظهور آسیا و افول غرب
  • کارشناس بازار سرمایه: ایرانیان خارج از کشور ۱۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه دارند
  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • آمریکا: عملیات نظامی محدود در رفح می‌تواند رهبران باقی‌مانده حماس را از بین ببرد
  • پیدا و پنهان اقتصاد در سالی که گذشت!
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • قیمت واقعی دلار اعلام شد/ تا یک ماه دیگر نرخ دلار به این عدد می‌رسد
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • تملکات پروژه قبرستان نو قم به ۸۲ مغازه رسید / ضرب‌الاجل تا پایان فروردین برای مالکان
  • پیش بینی قیمت طلا و سکه ۸ فروردین ۱۴۰۳ / طلا بخریم یا نه؟