Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت ژاپنی نیسان پس از آنکه هشدار داد ضرر بی سابقه ای را در سال جاری تجربه خواهد کرد، سهام این خودروساز در معاملات توکیو به میزان ۱۰٪ سقوط کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بی بی سی، شرکت ژاپنی نیسان پس از آنکه هشدار داد ضرر بی سابقه ای را در سال جاری تجربه خواهد کرد، سهام این خودروساز در معاملات توکیو به میزان 10٪ سقوط کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دومین شرکت خودروسازی بزرگ ژاپن اعلام کرد که انتظار می رود امسال به میزان 4.5 میلیارد دلار متحمل ضرر و زیان عملیاتی شود. این شرکت همچنین پیش بینی کرده است که کمترین میزان فروش در ده سال اخیر را امسال تجربه خواهد کرد.

این گزارش آخرین مورد از میزان خسارات ناشی از شیوع بیماری همه گیر کروناویروس به صنعت جهانی اتومبیل است.

ماکوتو اوچیدا، رئیس اجرایی نیسان به سرمایه گذاران گفت: دورنمای بازار مبهم است و ما به دلیل موج دوم پاندمی کرونا ممکن است شاهد بدترشدن اوضاع باشیم.

اوچیدا همچنین اعلام کرد که این شرکت در سال جاری برای سهامداران خود سود سهام واریز نخواهد کرد.

بر اساس این گزارش، فروش جهانی نیسان در دوره آوریل تا ژوئن 48 درصد کاهش یافت. فروش این شرکت در آمریکای شمالی نیز نصف شد و 40 درصد در چین سقوط کرد.

حتی قبل از شیوع بیماری همه گیر کروناویروس، این شرکت درگیر برخی مسائل مالی بود. در ماه مه ، نیسان پس از گزارش بزرگترین ضرر خود در دو دهه اخبر طی سال مالی قبل، یک برنامه بزرگ بازسازی را اعلام کرد.

طبق این برنامه چهار ساله، تولید به میزان 20 درصد کاهش خواهد یافت و کارخانه نیسان در بارسلون اسپانیا بسته خواهد شد.

انتهای پیام/

 

R1016170/P/S7,85,1415/CT10 واژه های کاربردی مرتبط خودرو قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان واژه های کاربردی مرتبط خودرو پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی ۱ قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۵/۰۸| تثبیت قیمت طلا در بالای ۱۹۵۰ دلار ۲ یارانه معیشتی مرداد یک روز زودتر واریز می‌شود ۳ بخشنامه جدید بانک مرکزی/ سقف پرداخت وجه نقد در بانک‌ها کم شد ۴ تذکر مجلس به وزارت اقتصاد برای حراست از سرمایه مردم در بورس ۵ شروع پذیره نویسی یک صندوق بازنشستگی در بورس از ابتدای هفته آینده ۶ ثبت‌نام ۱.۴میلیون نفر برای وام ودیعه مسکن/ سابقه سکونت ۵ساله جزو شروط ثبت‌نام نیست ۷ بی‌نیازی به فروش سهام عدالت در پی صدور کارت اعتباری برای مشمولان ۸ «اصل ۴۴؛ زشت یا زیبا؟»| پورابراهیمی: نقدینگی باید به بازار اول بورس هدایت شود/توسعه بازار دوم تهدید است مهمترین اخبار اقتصادی جزئیات کامل طرح مالیات خانه‌های خالی/ مالیات ۴۰ میلیون تومانی از یک خانه خالی «اصل ۴۴؛ زشت یا زیبا؟»| پورابراهیمی: نقدینگی باید به بازار اول بورس هدایت شود/توسعه بازار دوم تهدید است نقشه شوم شیادان و معاندین در کانال‌های بورسی/ شناسایی سرپل‌های مافیایی یارانه معیشتی مرداد یک روز زودتر واریز می‌شود مهمترین اخبار تسنیم دومین روز رزمایش پیامبر اعظم (ص) سپاه|حملات گسترده موشکی و پهپادی علیه اهداف در خلیج‌فارس/ شلیک موشک‌های بالستیک از عمق زمین گزارش| چرا آمار کرونا در کشور افزایش یافت؟/ از دوراهی سلامت و معیشت تا کلاف سردرگم ماسک و طرح ترافیک وزیر بهداشت: می‌‌خواهیم الگوی جهانی برای زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع) ارائه کنیم گزارش| آشفته بازارِ اصلاح طلبان پیش از انتخابات ۱۴۰۰/ تلاش برای فرار از کارنامه دولت روحانی و مجلس دهم عدنان منصور: پاسخ حزب‌الله قطعی است/ دوران بزن‌دررو برای اسرائیل پایان یافته است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودرو خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۱۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!

به گزارش "ورزش‌سه"،  بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد. همچنین 10  درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

به ترتیب مشکل بزرگ سرخابی‌های پایتخت طی سال‌ها و دهه‌های اخیر وجود داشت و هر دو در مالکیت وزارت ورزش قرار داشتند از بین رفت. در شرایط جدید این امیدواری وجود دارد که وضعیت مالی و ساختاری استقلال و پرسپولیس به شکل حساب شده‌تری دنبال شود و از سوی دیگر شرایط مالی دو باشگاه هم بهبود پیدا می‌کند.

همچنین مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت که حالا این مشکل نیز حل شده و مدیران دو باشگاه با فراغ بال بهتری می‌توانند تیم‌شان را برای حضور در لیگ قهرمانان سال آینده ( در صورت کسب سهمیه) آماده کنند.

دیگر خبرها

  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!
  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند؛ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • پرسپولیس و استقلال رسماً به بخش خصوصی واگذار شدند
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • قیمت طلا سقوط کرد