Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@23:49:20 GMT

فرآیند قطع بدهی خطوط تلفن ثابت اعلام شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۱۱۵۶

فرآیند قطع بدهی خطوط تلفن ثابت اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مخابرات ایران، محمدرضا بیدخام با بیان اینکه مدت‌زمان عدم پرداخت بدهی خطوط تلفن ثابت تا قطع یک‌طرفه، دوطرفه و در نهایت واگذاری خط به غیر، فرآیندی با زمان حداکثر یک سال و ۱۵ روز است، اظهار داشت: طی این مدت به روش های مختلف از درگاه های اطلاع رسانی شرکت مخابرات ایران به مشترکان درباره میزان بدهی‌ اطلاع رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هرگاه مشترک مشمول قطع خط تلفن به‌دلیل بدهکاری شود، پس از سپری شدن مهلت پرداخت، شرکت مخابرات می تواند خط تلفن مشترک بدهکار را ابتدا به مدت حداقل دو هفته یک ‌طرفه کند؛ درصورت عدم پرداخت بدهی ظرف مهلت مقرر، ضمن اطلاع‌رسانی به مشترک، نسبت به قطع خط تلفن وی به طور کامل (دوطرفه) اقدام می کند.

بیدخام تاکید کرد: خطوط با میزان بدهی بالای ۲۰ هزار تومان، پس از عدم پرداخت در یک دوره، به صورت یک طرفه قطع شده و پس از گذشت ۱۵ روز در صورت عدم پرداخت مجدد، خط به صورت دو طرفه قطع می شود. همچنین در مورد دیگر خطوط با بدهی کمتر از ۲۰ هزار تومان، اگر در دو دوره متوالی فارغ از مبلغ بدهی، صورتحساب پرداخت نشود، خط مذکور نیز به صورت یکطرفه قطع می شود.

وی افزود:البته در میان دوره، برای مشتریان پس پرداخت تا به ۸۰ درصد ودیعه نرسد، ارتباط قطع نمی شود و برای مشتریان اعتباری و کسانی که ودیعه ندارند در ۲۰ هزارتومان، قطع ارتباط انجام می شود.

مدیرکل ارتباطات و اموربین الملل شرکت مخابرات ایران گفت: در این مورد، مشترکانی که به حدنصاب کارکرد می‌رسند و یا در پرداخت میان دوره با رسیدن میزان بدهی مشترک به بالاتر از ۱۰۰ هزار تومان، خط به صورت یک طرفه قطع می شود که پس از پرداخت مبلغ بدهی، مجددا وصل می شود.

وی افزود: درصورت عدم پرداخت بدهی توسط مشترک بدهکار در مهلت مقرر که شامل یک سال و ۱۵ روز است، شرکت مخابرات ایران مجاز به جمع‌آوری و تخلیه خط تلفن مشترک و سلب امتیاز است؛ البته در طول این یک سال به‌طور مرتب به مشترک اطلاع‌رسانی می‌شود که بدهی خود را پرداخت کند که در غیر این صورت، خط تخلیه خواهد شد.

بیدخام با بیان اینکه تمام این مطالب صرفا در مورد افرادی است که قبض خود را پرداخت نمی کنند، اضافه کرد: مصوبه ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این مورد است که برای همه کشور یکسان اجرا می شود ؛ بر این اساس اگر مشترک تلفن ثابت مشمول قطع خط تلفن به دلیل بدهکاری شود، پس از سپری شدن مهلت پرداخت، شرکت مخابرات ضمن اطلاع‌رسانی به مشترک می‌تواند نسبت به قطع و در ادامه جمع‌آوری و تخلیه خط تلفن اقدام کند.

وی افزود: در صورت تخلیه خط ، مشترک موظف به ارائه درخواست جدید و پرداخت هزینه اتصال بر طبق مقررات است و شرکت مخابرات، در صورت امکان تلاش دارد تا شماره سابق را در اختیار مشترک قرار دهد. 

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران اظهار داشت: درحال حاضر با توجه به شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت شهروندان و عمل به مسئولیت اجتماعی، تمام مراحل دریافت خدمات مخابراتی از جمله تلفن ثابت ، دیتا و دیگر خدمات بدون حضور مشتریان در مراکز مخابراتی صورت می گیرد که می تواند نقش مهمی در کاهش تردد و پیشگیری از شیوع بیماری داشته باشد .

وی با بیان اینکه اغلب خدمات شرکت مخابرات ایران به صورت غیر حضوری در دسترس مشتریان قرار دارد گفت: مشتریان با استفاده از این درگاه ها حتی الامکان از مراجعه حضوری به مراکز مخابراتی خودداری کرده و با استفاده از خدمات الکترونیکی نیازهای مخابراتی خود را برطرف کنند.

بیدخام با تاکید بر پرداخت غیر حضوری هزینه های تلفن و با بیان اینکه مشتریان می توانند برای اطلاع از مبلغ صورتحساب هزینه تلفن با شماره ۲۰۰۰ تماس بگیرند و از همان طریق نیز بدهی خود را پرداخت کنند، خاطرنشان کرد : وب‌سایت شرکت مخابرات ایران به نشانی www.tci.ir و کد ussd ستاره ۲۰۲۰ مربع در اختیار تمام مشتریان قرار دارد و مخاطبان در سراسر کشور می‌توانند ضمن دریافت کارکرد تلفن ثابت خود به صورت لحظه‌ای، از همان طریق نسبت به پرداخت اقدام کنند.

کد خبر 4986086 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: تلفن ثابت شرکت مخابرات ایران ویروس کرونا تحقیقات علمی شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واکسن کرونا فناوری نانو حاکمیت سایبری فناوری فضایی گوگل ماهواره اینترنت هوش مصنوعی امنیت اطلاعات توییتر شرکت مخابرات ایران اطلاع رسانی عدم پرداخت تلفن ثابت طرفه قطع خط تلفن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از بانک مرکزی، این بانک در راستای تنوع بخشی به ابزار‌های پرداخت و بروزرسانی ظرفیت‌های شبکه پرداخت کشور، طرح کهربا را در دستور کار دارد. بر این اساس، مشتریان شبکه بانکی امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند مبتنی بر تلفن همراه را دارند.

به گفته مصطفی قمری وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی با طرح کهربای بانک مرکزی، امکان انجام تراکنش‌های خرید با استفاده از نسخه الکترونیکی ایمن کارت‌های بانکی و استفاده از آنها به جای کارت‌های فیزیکی بانکی روی دستگاه‌های پایانه فروشگاهی مجهز شده، مطابق با آخرین فناوری و استاندارد‌های روز میسر گردیده است.

وی گفت: هم‌اکنون شش بانک کشاورزی، تجارت، ملت، ملی، آینده و صادرات تحت پوشش بوده و تعداد بانک‌های این طرح در حال افزایش است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تسریع توسعه فیبر نوری در تهران/ بسته‌ فیبر رایگان و مودم اقساط ارائه خواهدشد
  • نظارت طالبان بر شرکت های مخابراتی
  • آقایان اراده کرده بودند استقلال را از آسیا حذف کنند
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه درباره خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک