Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:12:28 GMT

مسابقات قرآن دانش‌آموزی استعدادها را شکوفا می‌کند

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۲۰۳۳

مسابقات قرآن دانش‌آموزی استعدادها را شکوفا می‌کند

علیرضا کاظمی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش آموزان اظهار داشت: شرکت در مسابقات قرآن و عترت لطف و نعمت بی کران الهی است که جای شکر دارد، چراکه  این لطف الهی شامل هر فردی نمی شود.

وی افزود: فعالیت ها و آموزه های قرآنی به عنوان کتاب هدایت سرمنشاء زندگی با سعادت است، از این رو مهم ترین ماموریت  آموزش و پرورش توسعه  فعالیت های قرآن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در واقع این اقدام یک جهاد است که مشمول پاداش خداوند می شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان اینکه قرآن بهترین و محکم ترین راه برای زندگی است، ادامه داد: در آیات قرآن به تکرار اشاره شده که مسیرهای سلامتی و سعادت انسان از قرآن می گذرد و هدایت انسان از قرآن سرچشمه می گیرد؛ چرا که این کتاب آسمانی مایه شفای همه دردهای روحی و جسمی انسان است.

کاظمی با بیان اینکه اهمیت قرآن در شرایط فعلی جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: فضای مجازی در چنین شرایطی با وجود شیوع ویروس کرونا فرصت ارزشمندی برای برنامه‌ریزان مسابقات قرآنی است. باید زیرساخت‌های فضای مجازی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی تقویت شود.

وی با تاکید براینکه خداوند از انسا نها تمسک قرآنی می خواهد، اظهار داشت: تمام آنچه در حوزه قرآن انجام می شود، مقدمه ای است برای اینکه تبدیل به عادت در زندگی روزمره شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش افزود: شرط انس به قرآن، عمل به آموزه های قرآنی است، از این رو برکات تلاوت این کتاب آسمانی می تواند بر همه افراد خانواده اثر گذار باشد.

وی عنوان کرد: با تقسیم بندی وظایف باید مسوول هر حوزه از قرآن را در فضای مجازی مشخص کرد و این فضا با محتوای متکثر و جذاب پرشود تا با آراستن عرصه دانش آموزان نیز به حضور در این فضای مجازی جذب شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش در ادامه گفت: در حال حاضر نیز تولید محتوای بسیاری در بخش های مختلف معاونت فرهنگی در فضای مجازی می شود و باید کانال و گروه های متعدد ساماندهی و استانداردسازی شود.

کاظمی تصریح کرد: باید در فضای مجازی توانمندسازی نیروی انسانی و توسعه زیرساخت ها را مورد توجه قرار داد و در واقع یک تقسیم کار استانی برای بهبود کیفیت امور صورت گیرد.

پرداختن به آموزه های قرآن وظیفه آموزش و پرورش است

قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی در ادامه برنامه آیین افتتاح اظهار داشت:

خراسان رضوی در سنوات گذشته هم میزبان شرکت کنندگان قرآن بود، امسال به دلیل کرونا مجازی و غیرحضوری برگزار می شود.

وی افزود: اهمیت و اولویت فعالیت ها و مسابقات قرآنی در آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین تعریف شده است. از این رو وظیفه ای بر عهده ماست که به مباحث تعلیم و تربیت نیز پرداخته شود.

برچسب‌ها معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش علیرضا کاظمی قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علیرضا کاظمی قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش علیرضا کاظمی قرآن کریم وزارت آموزش و پرورش پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مسابقات قرآن فضای مجازی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در جلسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی، بسیاری از دست اندرکاران محافل قرآنی از جمله سازمان صداوسیما، شورای توسعه قرآنی، آموزش و پرورش، بسیج، شهرداری و کانون‌های فرهنگی و مذهبی حضور یافتند و مسائل مربوط به این بخش را مطرح کردند.

رئیس سازمان صدا و سیما در این نشست گفت: افتخار ما این است که صدا و سیما با برنامه‌های جذاب قرآنی و معارف اسلامی شناخته می‌شود که برکت در رسانه ملی در همین رویکرد و اخلاص فعالیت عزیزان ما طی برنامه‌سازی‌های مختلف در صدا و سیمای استان‌ها و همه بخش‌ها به مصداق «فستبقوا الخیرات» است.

در این نشست همچنین از ۷۸ نفر از عوامل ویژه برنامه‌های قرآنی کشور در ماه مبارک رمضان از جمله سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، صدا و سیما و شهرداری قدردانی شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • امضای تفاهم نامه همکاری میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی
  • تفاهم نامه میان معاونت قرآن و عترت و نهضت سواد آموزی منعقد شد
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • تقدیر از عوامل برنامه‌های قرآنی ماه رمضان