Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:30:40 GMT

بخت کمربندی فریدونکنار در آستانه ۲۰ سالگی باز شد

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۲۱۴۷

بخت کمربندی فریدونکنار در آستانه ۲۰ سالگی باز شد

به گزارش خبرنگار ایرنا ، کلنگ ساخت کمربندی جنوبی فریدونکنار سال ۸۰ به زمین زده شد تا بتواند مشکل ترافیک سنگین داخل این شهر و ارتباط راحت میان غرب و شرق مازندران را برقرار کند ، ولی این پروژه تا سال پیش تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و طی یک سال گذشته هم ۳۵ درصد دیگر به آن اضافه شد.

محمدرضا کدخدازاده ، معاون وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه به همراه مسئولان استانی و محلی از این کمربندی دارای ۶۵ درصد پیشرفت اجرایی بازدید کرد و گفت : متاسفانه کمرندی فریدونکنار فرسایشی شده و بهره برداری از آن اولین اولویت پروژه های راه و شهرسازی در مازندران برای سال جهش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسائل مربوط به تامین اعتبار علت اصلی فرسایشی شدن پروژه هایی چون کمربندی جنوبی فریدونکنار است که منجر به تغییرات مداوم قراردادها و طولانی شدن زمان بهره برداری می شود. 

معاون وزیر راه گفت : اولویت ما در حال حاضر اتمام و بهره برداری پروژه کمربندی فریدونکنار است و در اسرع وقت با تخصیص بودجه، اعتبار لازم در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت تا هرچه سریع تر این پروژه را تکمیل کند.

وی با اعلام این که در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای برای تکمیل این پروژه نیمه تمام حدود ۲ دهه ای شده ، افزود : طی ۱۸ سال یعنی تا سال گذشته این پروژه حدود ۳۰ درصد پیشرفت داشت ، در حالی که در یک سال اخیر ما شاهد پیشرفت ۳۵ درصدی آن بوده ایم.

کدخدا زاده از اختصاص حدود ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نقدی برای پروژه کمربندی فریدونکنار خبر داد و گفت : بخش دیگر از هزینه های این پروژه به صورت اوراق به پیمانکار تحویل می شود. 

همه چیز برای پایان کار آماده است 

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران نیز در حاشیه این بازدید با بیان اینکه  پروژه  کمربندی فریدونکنار بیش از ۶۵ درصد پیشرفت دارد ، گفت : مصالح مورد نیاز برای اتمام این پروژه توسط پیمانکار تامین شده است.

محمد نظری افزود: در حال حاضر پیمانکار درحال کار است و اگر با همین شدت کار ادامه داشته باشد ، این پروژه تکمیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این پروژه ۶۵ در صد پیشرفت داشته است ، گفت : با تامین بموقع اعتبار ، این پروژه تا پایان شهریور ماه زیر بار ترافیکی خواهد رفت و تا مهر با بازگشایی مدارس دیگر شاهد ترافیک در شهر فریدونکنار نباشیم.

شهرستان ساحلی فریدونکنار در مازندران بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد و به واسطه میزانی حدود پنج میلیون نفر شب اقامت مسافر در سال و همچنین وجود بندر ترانزیتی یکی از شهرستان های کوچک اما پر تردد استان است.

این شهرستان ساحلی در کنار میزبانی از گردشگران ، یکی از مسیر های اتصال شرق به غرب استان مازندران نیز محسوب می شود. علاوه بر این، کشاورزی و شالیکاری که از محور های اصلی اقتصاد فریدونکنار است، آن را به مقصد بسیاری از تاجران این محصول و تردد گسترده کشاورزان تبدیل کرده است.
به دلیل قرار گیری فریدونکنار در کریدور شرق به غرب مازندران و وجود بندر در این شهر و ۲ بندر دیگر در شرق و غرب استان( بندر امیرآباد و بندر نوشهر)، روزانه حجم زیادی از خودروهای سنگین وارد شهر فریدونکنار می شود و بر بار ترافیکی و مشکلات شهر اضافه می کند.
مسافران و گردشگرانی که به غرب مازندران سفر می کنند چنانچه قصد رسیدن به شرق استان را داشته باشند باید از مرکز شهر فریدونکنار عبور کنند و همچنین سفر از شرق به غرب مازندران نیز هم نیازمند گذر از همین مسیر است.

برچسب‌ها وزارت راه و شهرسازی مازندران فریدونکنار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی مازندران فریدونکنار وزارت راه و شهرسازی مازندران فریدونکنار کمربندی فریدونکنار راه و شهرسازی درصد پیشرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۲۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم اتمام پروژه های بالای ۸۰ درصد پیشرفت در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی عصر شنبه در نشست مصوبات سفر هیأت دولت در گیلان اظهار کرد: طرح‌ها و پروژه‌ها بالای ۸۰ درصد است و باید به اتمام برسد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم اتمام پروژه‌های نیمه تمام استان اضافه کرد: پروژه‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در گیلان در اولویت دستگاه‌ها قرار گیرد.

عباسی با بیان اینکه دستگاه‌ها در جذب اعتبارات جدی تر عمل کنند، گفت: مدیران دستگاه‌ها و فرمانداران در جذب پروژه‌ها جهادی عمل کنند.

وی با بیان اینکه هیچ پروژه جدیدی تعریف نشود، افزود: تا اتمام پروژه‌های نیمه تمام طرح جدیدی تعریف نشود.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم پیگیری درآمد مولدسازی در دستگاه‌ها بیان کرد: هزینه کردها و درآمدهای مولدسازی دستگاه‌ها شفاف سازی شود.

عباسی با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه‌ها در مولدسازی اضافه کرد: دستگاه‌ها و مدیران در انجام مولدسازی باید سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه حالت انفعالی برخی مدیران در مولدسازی پذیرفته نیست، افزود: جذب به موقع اعتبارات و همچنین پیگیری مولدسازی مورد توجه ویژه دستگاه‌ها قرار گیرد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم زمان سنجی در اجرای پروژه‌ها اضافه کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی در فصول خشک و گرم سال سرعت بگیرد.

عباسی با بیان اینکه در حوزه مولدسازی در برخی بخش‌ها عقب هستیم، گفت: عقب ماندگی مولدسازی در دستگاه‌ها در اولین فرصت جبران شود.

کد خبر 6083743

دیگر خبرها

  • پروژه فیبر نوری در بوشهر ۴۰ درصد پیشرفت دارد
  • پروژه خط ۱۴ اینچ تبریز _ ارومیه در آستانه بهره‌برداری
  • آخرین وضعیت پیشرفت پروژه فیبرنوری بوشهر بررسی شد
  • سرریز پساب و فاضلاب از رودخانه به دریای فریدونکنار
  • انتقاداز تکمیل نشدن ساخت تقاطع غیر همسطح سه راه هفشجان
  • (ویدیو) رویا کجاست؟
  • آغاز احداث پروژه کمربندی گناباد از اردیبهشت امسال
  • کمربندی ۱۵ خرداد شهرکرد در آستانه تکمیل شدن
  • لزوم اتمام پروژه های بالای ۸۰ درصد پیشرفت در گیلان
  • پیشرفت ۸۰ درصدی عملیات زیرسازی کمربندی اشکفتک