Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده یمن در سازمان ملل اعلام کرد، فرستاده سازمان ملل در امور یمن بی‌طرف نیست و مانند فرستاده انگلیس عمل می‌کند. به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «ام کلثوم باعلوی» نماینده دائم یمن در سازمان ملل اعلام کرد، «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن نقش «میانجی» را در اتفاقات یمن بازی نمی‌کند بلکه مانند فرستاده انگلیس کار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به شبکه «المسیره» گفت: توقیف کشتی‌ها جنایت جنگی است که نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد و این امر بدتر از اقدامات نازی‌ها در جنگ جهانی دوم است.

باعلوی در ادامه از گریفیتس خواست، نقش میانجی و فرستاده سازمان ملل را داشته باشد نه اینکه جانبدارانه عمل کند.

وی افزود، مشاور ویژه حقوق بشر بار‌ها توقیف کشتی‌های حامل مشتقات نفتی توسط ائتلاف سعودی را محکوم کرده، اما واکنش‌های بین‌المللی در قبال مطالبات حقوق بشری در حد صفر است.

از سوی دیگر «عبدالملک العجری» عضو تیم مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن ضمن هشدار درباره تبانی بین‌المللی با توقیف کشتی‌ها افزود، اگر این رویه منفی سازمان ملل ادامه داشته باشد صنعاء گزینه‌های گسترده‌ای دارد.

«محمد عبدالسلام» سخنگوی انصارالله نیز هفته جاری از رویکرد گریفیتس انتقاد کرد و گفت، زمانی که از سازمان ملل یا فرستاده آن صحبت می‌شود فرض بر آن است که این سازمان بتواند نقش بی‌طرف را میان طرفین نزاع بازی کند، سازمان ملل ثابت کرده که از زمان تأسیس نتوانسته از سلطه آمریکا و انگلیس خارج شود. مارتین گریفیتس هم اگر به این رفتار‌ها ادامه دهد روزهایش رو به پایان است و بعید نیست وی در آخر کار تصمیم گرفته به این شکل جانبدارانه رفتار کند همانگونه که فرستاده‌های پیشین سازمان ملل هم در روز‌های آخر مواضع خود در قبال کشور‌های ائتلاف متجاوز را بهبود می‌بخشیدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: گریفیتس فرستاده سازمان ملل در امور یمن سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۲۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشک تمساح رسانه‌های هوادار اسرائیل در انگلیس برای یک کودک فلسطینی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  از لندن، در پی حمله اسرائیل به غزه در ۷ ماه اخیر، بیش از ۳۴ هزار فلسطینی، از جمله حدود ۱۴ هزار کودک کشته شده اند، اما رسانه‌های هوادار صهیونیسم در انگلیس، تقریبا هیچ خبر و عکسی درباره آنان منتشر نمی‌کنند. تصاویر هزاران کودک فلسطینی به خاک و خون کشیده شده در حملات اسرائیل، هیچ گاه در رسانه‌های انگلیسی منتشر نمی‌شود، اما اکنون تصویر یک دختر ۴ ساله به نام امینه الحسینی (Amina al-Hassouni) در رسانه‌های دولتی و راست افراطی انگلیس پخش می‌شود که این رسانه‌ها مدعی اند در پی حمله این هفته ایران به اسرائیل، از ناحیه سر مجروح شده است.
نشریه صهیونیستی " جوئیش کرونیکل" (The Jewish Chronicle) نخستین بار این تصویر را منتشر کرد که بلافاصله در یک برنامه تبلیغاتی، رسانه‌های هوادار اسرائیل آن را بازنشر می‌کنند.
صبح امروز روزنامه‌های دیلی میل و تایمز، با انتشار مجدد تصویر امینه الحسینی، نگرانی خود را درباره سلامت وی ابراز کردند. در حملات اخیر رژیم اشغالگر قدس به غزه، بیش از ۷۵ هزار نفر مجروح و معلول شده اند که اغلب آنان، زنان و کودکان فلسطینی اند که رسانه‌های هوادار اسرائیل در انگلیس، هیچ گاه به فکر سلامت آنان نیفتاده اند.
رفتاری که حتی مخاطبان این رسانه‌ها آن را به استهزا گرفته اند و حامیان فلسطین این نوع اطلاع رسانی را شرم آور توصیف کردند.
برخی مخاطبان این رسانه‌ها نیز با انتقاد از این دوگانگی آشکار نوشتند: اگر این ادعا درست هم باشد ایران نشان داد که همچون اسراییل نیست که ده‌ها هزار زن و کودک را در حملات خود به قتل برساند.
اینکه بیش از سیصد پهپاد و موشک حتی به ادعای شما یک زخمی برجای گذاشت نشان می‌دهد که ایران برخلاف اسراییل و حامیانش چقدر به جان انسان‌ها اهمیت می‌دهد.

دیگر خبرها

  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • گل تماشایی بلافاصله پس از شروع بازی در لیگ فوتبال شمالی انگلیس / فیلم
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • تولد آقای خاص جدید: مورینیو چیه، موسینو داریم!‏
  • اولین گل گری کیهیل در لیگ برتر انگلیس (17 آوریل، 2006) / فیلم
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • اشک تمساح رسانه‌های هوادار اسرائیل در انگلیس برای یک کودک فلسطینی
  • آتش زدن پرچم رژیم صهیونیستی در انگلیس + فیلم
  • تقابل دیدنی حامیان و مخالفان اسرائیل در مجلس انگلیس + ویدئو