Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سعودی در واکنش به موافقت دولت مستعفی یمن و شورای انتقالی برای حل اختلافات، گفت که دولت منصورهادی بار دیگر کار خود را در عدن از سر می‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، منابع یمنی صبح امروز از موافقت دولت مستعفی «منصور هادی» و شورای انتقالی جنوب با ساز و کار پیشنهادی ریاض برای حل اختلافات خبر دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(جزئیات بیشتر)

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی در صفحه توئیتر خود در واکنش به این رخداد، نوشت که موافقت دولت مستعفی و شورای انتقالی با ساز و کار پیشنهادی دولت سعودی یک «گام مثبت» برای افزایش اعتماد میان دو طرف است.

او همچنین نوشت که این توافق به دولت مستعفی اجازه می‌دهد تا کار خود را بار دیگر در شهر «عدن» از سر گیرد و نهادها و سازمان‌هایش را دوباره به راه بیاندازد.

وزیر خارجه سعودی در ادامه مدعی شد که این توافق موجب وحدت میان نیروهای تحت امر ائتلاف سعودی خواهد شد و به یک راه‌حل فراگیر سیاسی در یمن منجر می‌شود.

خوشبینی «فیصل بن فرحان» در حالی است که تا کنون تمامی توافقات میان دولت مستعفی  (مورد حمایت ریاض) و شورای انتقالی (مورد حمایت ابوظبی) در عمل به شکست منجر شده است.

در حالیکه که طرفین در آبان ماه سال گذشته توافق «ریاض» را امضاء کرده بودند؛ شورای انتقالی جنوب در هفتم اردیبهشت ماه به طور یکجانبه در استان‌های جنوبی اعلام خودمختاری کرد و دولت مستعفی را از عدن بیرون انداخت.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن وزیر خارجه سعودی دولت منصور هادی شورای انتقالی دولت مستعفی وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۳۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در سال جدید ایجاد قطعه اصحاب شهدا در آرامستان‌ها به‌عنوان یک تکلیف سازمانی برای شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه تصویب شده‌ است.

سیدمحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در سال جدید ایجاد قطعه اصحاب شهدا در آرامستان‌ها به عنوان یک تکلیف سازمانی برای شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه تصویب شده‌است.

وی افزود: قطعه اصحاب شهدا مخصوص والدین شهدا، رزمندگان دفاع مقدس و جانبازان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس خزانه‌داری شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: هدف از ایجاد قطعه شهدا، همجواری قبور رزمندگان، خانواده شهدا و مزار شهدا با یکدیگر است.

موسوی تصریح کرد: از بین آرامستان‌های بجنورد، بهشت جاوید تحت نظر شهرداری است که یک میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل قطعه شهدای آن در نظر گرفته شده است و بخش‌های آن در حال تکمیل شدن است.

وی گفت: طرح حرم تا حرم که مسیر حرم عباس‌بن موسی بجنورد تا گلزار شهدای گمنام را در بر می‌گیرد از دیگر برنامه‌های مربوط به توسعه آرامستان‌های استان است.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: طرح حرم تا حرم به عنوان یک پیاده‌راه آئینی و فرهنگی پس از احداث، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 747242

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • بهره برداری از آب‌های انتقالی به دریاچه ارومیه ممنوع است
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • (ویدیو) دیگر کسی این دولت را گردن نمی‌گیرد، حتی مسعود‌های ده نمکی!
  • کلاف سر در گم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • گامی برای توسعه روابط پرمنفعت تهران و اسلام آباد
  • ۲ استاندار جدید دولت رئیسی /وزیر مستعفی سمت گرفت
  • وزیر سابق آموزش و پروش دولت رئیسی، سمت جدید می‌گیرد؟
  • وزیر راه‌ و رئیس بانک مرکزی مسئول اجرای تعهدات دولت در عرضه زمین و تسهیلات مسکن هستند
  • وزیر آموزش و پرورش: ۷ هزار مدرسه در دولت سیزدهم احداث شد