Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیا بهتر نیست دعواهای جناحی و گاها شخصی که بعضا بوی مادی و اقتصادی نیز می دهد را سر معصوم ترین و پاک ترین جوانان کشور عزیزمان خالی نکنیم

شاید به صراحت بتوان گفت، بحث داغ این روزهای نمایندگان مجلس، دولت ، رسانه ها و مردم برگزاری یا عدم برگزاری کنکور، بعلت شیوع ویروس کروناست.

مخالفان برگزاری ، از پیک مجدد این بیماری گفته و کنکور را مزید بر علت شیوع دانسته ، خطر ابتلاء کنکور دهنده گان را یادآور می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنظر آنان برگزاری کنکور قطعا خطر آفرین خواهد بود و چون اکثر جوانان این بیمار ی را بدون علامی می گذرانند، پس روشهای خود اظهاری را نیز غیر موثر می دانند. حتی بعضی از نماینده گان مجلس، در اجرای دقیق پروتکلهای بهداشتی در زمان برگزاری کنکور شک داشته و خواستار تعویق زمان کنکور به یک زمان امن هستند.

اما از سوی دیگر، موافقان برگزاری و عدم تعویق کنکور، دلیلهای خاص خود را دارند. عمده دلیل آنان عدم اطلاع دقیق از زمان فروکش کردن این بیماری است که در خوشبینانه ترین حالت، بیماری کرونا تا آخر سال با ما خواهد بود و رفته رفته چون به فصول سرد سال نزدیک می شویم، قدرت انتقال و ابتلاء و کشندگی آن بیشتر شده و کنترل آن از دست خارج خواهد شد.

البته موافقان کنکور دلایل دیگری اعم از مشکل نظام وظیفه و اعزام به خدمت داوطلبان پسر را نیز مطرح می کنند که در صورت عدم برگزاری کنکور تا مهر ماه، اکثر داوطلبان پسر بایستی عازم خدمت مقدس سربازی شده و از درس و تحصیل فارغ شوندکه در این صورت امکان مطالعه و مرور آموخته های قبلی بعلت مشغله سربازی از آنان سلب خواهد شد.

اما مسئله مهم در این بین بازی بد با روح و روان فرزندانمان است که یک سال تمام ، برنامه ریزی های لازم را برای شرکت در کنکور انجام داده اند و آموخته های خود را مرور کرده اند تا در یک ماراتن سخت و نفس گیر ، بنده میدان شده، در یک رشته پرطرفدار و آینده دار از یک دانشگاه معتبر قبول شده، آینده شغلی و اجتماعی خود را تضمین کنند.

آقایان محترم نماینده گان مجلس و وزارت بهداشت و وزارت علوم و سازمان سنجش: آیا بهتر نیست دعواهای خود را در پشت پرده انجام دادهو نتیجه نهایی این دعوا را با قطعیت صد در صد اعلام کنید تا هم داوطلبان و هم خانواده آنان دیگر سردرگم نباشند .  بقول مثل قدیمی " یا رومی روم، یا زنگی زنگ" ، اگر قرار است کنکور برگزار شود، زمان دقیق آن را گفته و قال و مقال را تمام کنند تا داوطلبان با یک برنامه ریزی جدید، با آرامش خاطر و بدور از استرس، درسهای خود را مرور کنند و خود را آماده روز مسابقه کنند.

اما اگر قرار است برگزار نشود ، آنرا نیز به صراحت بگویند تا تکلیف داوطلبان ورود به دانشگاهها مشخص شده و بدانند که "مرا به خیر تو امید نیست، شر مرسان"

آیا بهتر نیست دعواهای جناحی و گاها شخصی که بعضا بوی مادی و اقتصادی نیز می دهد را سر معصوم ترین و پاک ترین جوانان کشور عزیزمان خالی نکنیم. بیائید منصف باشیم و خود را جای آن پدری قرار دهیم که یک سالی است با نداری، انواع کتب آموزشی و آزمونهای مجازی را بهمراه معلمین خصوصی برای فرزندش فراهم کرده و میلیونها تومان خرج نموده تا بلکه آینده فرزند را زیبا ترسیم کند و در این وانفسای اجتماعی و اقتصادی، دردانه اش مشکل شغل و معاش نداشته باشد، اما با یک تصمیم اشتباه همه زحمات پدران سرزمینمان را به باد خواهیم داد.

آقایان بیائید منصف باشیم.

سیدفاضل بلاغی

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کنکور بدون کنکور تعویق کنکور برگزاری کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟

آفتاب‌‌نیوز :

داشتن اضطراب و استرس در کنکور به میزان زیادی عملکرد داوطلبان را تحت تأثیر قرار داده و موفقیت آن‌ها را کاهش می‌دهد. هر چقدر فرزندان به زمان کنکور نزدیک‌تر می‌شوند میزان اضطراب آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. افراد و عوامل زیادی در افزایش یا کاهش استرس کنکور اثرگذار هستند که از این میان نقش والدین و خانواده پررنگ‌تر و مهم‌تر است.

استرس نوعی ترس آزاردهنده است که می‌تواند علاوه بر اثرات روحی و روانی روی جسم فرد نیز تأثیرات نامطلوبی بگذارد و عملکرد او را دچار اختلال کند. برای مثال استرس می‌تواند موجب بالا رفتن تپش قلب، عرق کردن، لرزش دست و پا شده و تمرکز، تفکر، ادراک و یادگیری فرد را کاهش می‌دهد، در این حالت فرد نمی‌تواند فعالیت خود را به‌درستی انجام داده و دچار خطا و اشتباه می‌شود.

استرس سر جلسه‌ کنکور باعث می‌شود فرد وقتی سؤالات امتحان را می‌خواند احساس گیجی کند و منظور سؤال را متوجه نشده و فکر کند همه آن چیزهایی را که خوانده بود فراموش کرده است، در نهایت بعد از اینکه فشار زیادی را به ذهن خود می‌آورد یا سؤال را بدون پاسخ رها می‌کند و یا پاسخ نادرست و بی‌ربطی می‌نویسد.

باید بدانید داشتن کمی استرس عملکرد افراد را بهتر می‌کند. اضطراب به ما کمک می‌کند خطر را تشخیص دهیم و از آن اجتناب کنیم. اضطراب با افزودن هوشیاری و انرژی، کیفیت عملکرد ما را بالا می‌برد، اما وقتی شدت استرس خیلی زیاد و ماندگار باشد، کیفیت عملکرد را کم کرده و فرد را ناتوان می‌کند.

عباس مظفری روانشناس و رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش گلستان در خصوص رفتار والدین در کاهش اضطراب دانش‌آموزان در روزهای باقیمانده تا برگزاری آزمون سراسری کنکور به ایسنا گفت: والدین دانش‌آموزان باید به این مسأله توجه کنند که تا امروز تمام تلاش خود را به کار بسته و هرآنچه لازم بوده در اختیار فرزندان خود قرار داده‌اند.

والدین در روزهای منتهی به کنکور در مورد این آزمون حرفی نزنند

وی ادامه داد: مهمترین کاری که والدین در روزهای باقی‌مانده به کنکور باید انجام دهند این است که به هیچ عنوان در مورد موضوع کنکور حرف نزده و تذکر و یادآوری نداشته باشند و تنها محیط خانه را آرام نگه دارند.

 رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش گلستان ادامه داد: والدین تغذیه فرزندان خود را مهیا کرده و سلامت روان خانه خود را فراهم کنند، به این معنا که در این روزها از دعوا و مشاجرات به شدت پرهیز کرده تا آرامش فرزندان حفظ شود.

این روانشناس گلستانی ادامه داد: دانش‌آموزان در روزهای مانده به آزمون سراسری کنکور فشار و استرس زیادی را تحمل می‌کنند بنابراین والدین باید با رعایت سکوت و آرامش در خانه و آماده کردن به موقع صحانه، نهار و شام فرزندان خود شرایط مطلوبی را در خانه فراهم کنند تا به استرس فرزندان دامن زده نشود.

مظفری تصریح کرد: دانش‌آموزان در شب پیش از آزمون از خوردن غذای چرب و سنگین به شدت پرهیز کرده و شب زودتر آماده خواب شوند تا صبح، سرحال و پرانرژی از خواب برخیزند.

دانش آموزان در شب کنکور از یادگیری مطالب جدید خودداری کنند

وی با بیان ایکه برخی معتقدند که دانش‌آموز باید در شب امتحان از درس خواندن پرهیز کند اما به عقیده من دانش‌آموزان می‌توانند تا ساعت ۹ شب مطالعه داشته باشند، گفت: دانش‌آموزان اگر می‌خواهد در شب امتحان مطالعه کنند تنها به مرور مطالبی که قبلاً فرا گرفته‌اند، بپردازند و از یادگیری مطلب جدید پرهیز کنند.

 رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: دانش‌آموزان وسایل مورد نیاز کنکور از قبیل مداد، خودکار، کارت شناسایی را از شب قبل آماده کرده و از بیدار ماندن تا دیروقت اجتناب کنند.

مظفری ادامه داد: داوطلبان کنکور پیش از ورود به جلسه صبحانه کامل شامل کربوهیدرات و مواد شیرین مثل عسل و مربا استفاده کند تا گلوکز مورد نیاز بدن آنها تأمین شود و دقت کنند مواد غذایی تازه و سالم باشد تا دچار مشکل نشوند.

وی با تأکید اینکه خانواده‌ها در شب کنکور از غذای بیرون استفاده نکنند، افزود: برخی خانواده‌ها در شب کنکور با این هدف که شب آخر درس خواندن فرزندان است به رستوران رفته و از غذای بیرون استفاده می‌کنند و بارها شاهد بودیم که دانش‌آموز نیمه‌های شب به دلیل استفاده از غذای ناسالم بیمار و راهی بیمارستان شده و این مسأله تمرکز و آرامش دانش‌آموز را بهم زده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
  • تمهیدات حفاظتی کنکور اعلام شد | والدین داوطلبان مراقب باشند فریب نخورند | وسایلی که تا ۱۰ سال مجازات محرومیت از کنکور دارد
  • خانواده سالم و منسجم، محور سلامتی
  • تازه‌ترین آمار توزیع کارت کنکور/ آغاز برگزاری کنکور از پنجشنبه
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • نقش مهم حمایت والدین در سلامت روانی و احساسی فرزندان
  • والدین چطور می‌توانند به کاهش استرس کنکور فرزندشان کمک کنند؟
  • استقرارتیم روانشناسی در محل برگزاری کنکور در گلبهار
  • داوطلبان فریب فروش سوالات کنکور را در فضای مجازی نخورند
  • کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ + زمان دریافت، محل برگزاری sanjesh.org