Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با ارسال نامه ای به آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه، از ایشان درخواست تجدید نظر درباره رای دیوان عدالت اداری برای انتخابات شورایاری‌ها را مطرح کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران با ارسال نامه‌ای به آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه، از ایشان درخواست تجدید نظر درباره رای دیوان عدالت اداری برای انتخابات شورایاری ها را مطرح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فراهانی در این نامه از آیت الله رئیسی درخواست کرده است تا با استناد به ماده 2 قانون وظایف و اختیارات رئیس قوه قضائیه و قانون اصلاح ماده 18 اصلاحی قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب دستور اعاده دادرسی و تجدید نظر در رای هیئت عمومی دیوان را صادر کند و امور را به نفع مردم تغییر دهد.

متن نامه به شرح ذیل است؛

حضرت آیت الله رئیسی  
رئیس محترم قوه قضائیه
با سلام و احترام

ضمن آرزوی توفیق روز افزون و تشکر از اقدامات ارزنده در توجه به حقوق عامه که نوید بخش اجرای قانون ،حفظ کرامت شهروندان و تلاش برای اصلاح امور در دستگاه قضا است، برای حضرتعالی در مسیر گره گشایی ،خدمت و تغییر به نفع مردم در سایه توجهات امام الرئوف(ع) آرزوی توفیق روز افزون دارم. همانگونه که استحضار دارید مساله مشورت با مردم و توجه به نظرات مردم از نکات مورد تاکید در سیره پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) به شمار می رود و این مهم با تأکیدات امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر لزوم مشارکت مردم و واگذاری امور به مردم و پرهیز از تصدی گری در زمره تمایزات اساسی انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود. برهمین اساس و در مسیر استفاده از ظرفیت مشارکت مردم در اداره امور محلات شهر تهران ،شورای اسلامی شهر تهران در چهارم آبان ماه هزار و سیصد و هفتاد و هشت با تصویب طرح«تشکیل انجمن شورایاری ها» را به تصویب رساند ، بر همین اساس شورایاری محلات با برگزاری انتخابات غیر سیاسی،مبتنی بر مشارکت مردم محل و به منظور انتخاب نمایندگان مردم در شورایاری طی پنج دوره و با قریب به بیست سال سابقه برگزار شده است.

در دوره پنجم علی رغم آنکه قاضی سراج رئیس وقت سازمان بازرسی کل کشور در مکاتبه با روسای قوا و ثبت شکایت در دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه شورای شهر تهران درباره تشکیل شورایاری‌ها تمام تلاششان را برای جلوگیری از برگزاری انتخابات شورایاری‌ها بکار بستند، اما با سرانجام انتخابات پنجمین دوره شورایاری محلات شهر تهران با ثبت‌نام بیش از 11 هزار نفر از شهروندان تهرانی به عنوان کاندیدا با رعایت قانون و همکاری همه دستگاههای اجرایی در سطح 352 محله شهر تهران به صورت تمام الکترونیک برگزار و با رای مردم 3123 نفر به عنوان منتخبان مردم محله در شورایاری انتخاب شدند. متاسفانه این روزها و در سالگرد برگزاری انتخابات دوره پنجم شاهد انتشار رای هئیت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال مصوبه شورای شهر تهران در خصوص تشکیل انجمن شورایاری محلات و تأیید شکایت سازمان بازرسی کل کشور در هستیم؛ رایی که بیش از هر چیز سبب آزرده خاطر شدن شورایاران محلات شد و امید به مشارکت در اداره امور محله را به یاس بدل کرد.

بدون شک مشی و منش جنابعالی در توجه به مردم تأیید خواهد کرد که؛ با توجه به مصالح عمومی و منافع ملی و منشور گام دوم انقلاب اسلامی تبیین شده توسط رهبر معظم انقلاب، این رای زیبنده آغاز دهه گام دوم انقلاب نیست و می تواند زمینه ساز نا امیدی دوستداران ایران و انقلاب، خشنودی و برنامه ریزی دشمنان مردم و انقلاب را فراهم کند. آنچه هیئت عمومی دیوان عدالت اداری در ابطال انتخابات شورایاری‌ها بدان رای داده است با روند توجه جنابعالی به گره گشایی از مشکلات مردم، اصلاح رویکردهای دستگاه قضا و توجه به مشکلات مردم در تناقض است، بر همین اساس به عنوان منتخب مردم شریف تهران و در مسیر استیفای حقوق بیش از 3 هزار شورایار منتخب مردم محلات تهران از حضرتعالی تقاضا دارم با استناد به ماده 2 قانون وظایف و اختیارات رئیس قوه قضائیه و قانون اصلاح ماده 18 اصلاحی قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب دستور اعاده دادرسی و تجدید نظر در رای هیئت عمومی دیوان را صادر فرمائید تا زمینه تغییر به نفع مردم با توجه به مشارکت مردم محلات در اداره امور شهرها فراهم شود.

مطمئنم با تدبیر حضرتعالی نه تنها زمینه‌های تداوم فعالیت قانونی شورایاری‌ها در تهران فراهم خواهد شد، بلکه زمینه تعامل، استفاده از ظرفیت و توان شورایاران در همراهی با دستگاه قضا بیش از گذشته مورد توجه قرار خواهد گرفت و امور به نفع مردم تغییر خواهد کرد.

میرسلیم:برگزاری انتخابات شورایاری غیرقانونی بوده است/تأثیر شورایاری در اداره شهر چه بود؟برگزاری انتخابات شورایاری محلات شهر تهران برای دوره‌های بعدی مغایر قانون شناخته شد

انتهای پیام/

R1491/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شورای شهر تهران بیشتر بخوانید... میرسلیم:برگزاری انتخابات شورایاری غیرقانونی بوده است/تأثیر شورایاری در اداره شهر چه بود؟ برگزاری انتخابات شورایاری محلات شهر تهران برای دوره‌های بعدی مغایر قانون شناخته شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... میرسلیم:برگزاری انتخابات شورایاری غیرقانونی بوده است/تأثیر شورایاری در اداره شهر چه بود؟ برگزاری انتخابات شورایاری محلات شهر تهران برای دوره‌های بعدی مغایر قانون شناخته شد واژه های کاربردی مرتبط شورای شهر تهران پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ نمکی: درباره واکسن کرونا خبرهای خوشی داریم اما نمی‌خواهیم توهم‌آمیز حرف بزنیم ۲ فیلم| کشف سلاح شبیه به "خودکار" در تهران/ استفاده از این سلاح در آشوبها و ترور اشخاص ۳ فیلم// جنین خود را به‌بهانه "عدم تشکیل قلب" نکشید! ۴ تصادف زنجیره‌ای در بزرگراه امام علی به خاطر ضایعات مرغ + تصاویر ۵ کرونا در کودکان با چه علائمی بروز می‌‌یابد؟ ۶ گزارش| چرا آمار کرونا در کشور افزایش یافت؟/ از دوراهی سلامت و معیشت تا کلاف سردرگم ماسک و طرح ترافیک ۷ کشف فشنگهای جنگی و شکاری از انبار پایانه جنوب + تصاویر ۸ برگزاری جشن تولد در "شرایط قرمز کرونایی" در سازمان هواشناسی کشوری! + فیلم مهمترین اخبار اجتماعی گزارش| چرا آمار کرونا در کشور افزایش یافت؟/ از دوراهی سلامت و معیشت تا کلاف سردرگم ماسک و طرح ترافیک آخرین وضعیت "مراسم اربعین حسینی امسال" تشریح شد بیشترین شکایت بیماران بستری از متخصصین زنان، ارتوپدی و جراحی/ ایرانی‌ها سال گذشته ۹۰۰ میلیون بار به مراکز درمانی رفتند روش ساخت یک ترکیب گیاهی ساده برای جلوگیری از "ریزش مو" مهمترین اخبار تسنیم امام خامنه‌ای: رفتار دولت نژادپرست آمریکا را محکوم و از حرکت مردم حمایت می‌کنیم دومین روز رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه|حملات گسترده موشکی و پهپادی علیه اهداف در خلیج‌فارس/ شلیک موشک‌های بالستیک از عمق زمین فیلم شلیک موشک های بالستیک سپاه از زیر زمین منتشر شد وزیر بهداشت: می‌‌خواهیم الگوی جهانی برای زنده نگه داشتن یاد امام حسین (ع) ارائه کنیم گزارش| آشفته‌بازارِ اصلاح‌طلبان پیش از انتخابات ۱۴۰۰/ تلاش برای فرار از کارنامه دولت روحانی و مجلس دهم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای شهر تهران شورای شهر تهران برگزاری انتخابات شورایاری شورایاری محلات شهر تهران انتخابات شورایاری ها دیوان عدالت اداری شورای شهر تهران رئیس قوه قضائیه آیت الله رئیسی تجدید نظر عمومی دیوان مشارکت مردم نفع مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۳۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود

«علی کیهانیان» دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی و رییس جبهه حامیان مردم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی که قرار است روز ۲۱ اردیبهشت برگزار شود اظهار کرد: با توجه به اینکه اکثریت قریب به اتفاق نمایندگان در دور دوم متعلق به حوزه انتخابیه تهران یعنی پایتخت هستند و همیشه نتیجه انتخابات در پایتخت برای تعیین مسیر حرکت راهبردی مجلس شورای اسلامی سرنوشت ساز بوده است، لذا مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

وی افزود: ضمن آنکه انتخابات تهران همواره جهت سیاست‌گذاری، راهبرد و تعیین هیات‌رییسه در مجلس شورای اسلامی دارای اهمیت است. در عین حال چون با توجه به آمارها نرخ مشارکت نسبت به انتخابات مجلس یازدهم کاهش را نشان داد، این مرحله می‌تواند موجب جبران مساله مشارکت در دور اول شود.

کیهانیان تاکید کرد: کاهش نرخ مشارکت، تلنگری به مسؤولین به خصوص نمایندگان حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر، و پردیس بود تا آنها ارتباطات حضوری خود با را مردم تقویت کنند. اگر در دوره‌های بعدی این تعامل‌ها اتفاق نیفتند، می‌تواند باز اثر گذار باشد. بنابراین از این دو منظر انتخابات مرحله دوم قابل بررسی و تأمل است.

دبیرکل جمعیت حامیان انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اولویت مجلس دوازدهم باید چه باشد، اظهار کرد: اولویت و رویکرد مجلس دوازدهم قطعاً معیشتی و اقتصادی است. مجلس آینده باید در سه حوزه مدیریت، قوانین و نظارت فعالیت کند؛ به خصوص در حوزه اقتصادی و بازار سرمایه، نهادهای مالی و ابزارهای مالی در کشور و قوانین آنها بررسی و بازنگری‌های لازم انجام بگیرد زیرا به نظر می‌رسد با آشفتگی قوانین مواجه هستیم.

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مشکلات معیشتی مردم گفت: در مجلس یازدهم متاسفانه سفره مردم کوچک‌تر شد و بسیاری از مسایل حل‌نشده باقی مانده‌اند. در این خصوص مجلس دوازدهم بارکِش و مصیبت‌کِش این مسایل خواهد بود و باید تدبیری برای حل مسایل داشته باشد.

ضرورت افزایش نظارت مجلس دوازدهم بر شرکت‌های شبه‌دولتی

وی گفت: لازم است حتماً تنقیح قوانین در مجلس دوازدهم مورد اهمیت واقع شود و قوانین زاید و دست و پا گیر به خصوص در حوزه اقتصاد حذف شوند؛ همچنین جهش تولید باید با مشارکت مردم شکل بگیرد.

کیهانیان افزود: ضمن آنکه در حوزه نظارت باید نظارت‌ها نسبت به سازمان‌هایی که از امکانات استفاده می‌کنند و سود کلان می‌برند و این سود به سفره مردم برنمی‌گردد، افزایش پیدا کند. شرکت‌هایی مانند شرکت‌های فولادی و شرکت‌هایی که زیر نظر شستا اداره می‌شوند و به شکل شبه‌دولتی هستند حتماً باید مورد بازنگری و رسیدگی قرار بگیرند.

عضو شورای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم گفت: این در حالیست که برخی سازمان‌ها با مشارکت مردم کار می‌کنند اما سود آن‌ها به مردم بازنمی‌گردد؛ در این خصوص می‌توانم از صندوق‌های بازنشستگی و بانک‌ها نام ببرم.

وی با اشاره بی‌ثباتی‌های شغلی در سطح مدیران استانی گفت: مجلس دوازدهم باید در این حوزه‌ها ورود پیدا کند؛ برای نمونه با تغییر یک مدیر در یک شهر و شهرستان، نباید رؤسای ادارات و مدیران میانی هم تغییر کنند؛ این امر ناامنی و بی‌ثباتی شغلی ایجاد و تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در کشور را مختل می‌کند.

کد خبر 6079454

دیگر خبرها

  • اولویت مجلس دوازدهم معیشت و اقتصاد خواهد بود
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس در ملایر اندیشیده شده است
  • رونق ساخت و ساز در محلات با بافت فرسوده و ناپایدار تهران
  • آمادگی البرز برای برگزاری مرحله دوم انتخابات در اردیبهشت
  • درخواست نماینده تهران برای رسیدگی به گزارش «تحقیق و تفحص از حقوق‌های نجومی»
  • آیین سنتی بیل‌گردانی محلات در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود
  • درخواست رسانه‌ها از ترامپ و بایدن برای برگزاری مناظره
  • فعال سیاسی اصولگرا: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است
  • نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره عملیات تنبیهی ایران
  • زریبافان: بهترین زمان برای تغییر و اصلاح دولت سیزدهم است /رئیسی نباید زیر بار فشار جریانات سیاسی و فامیلی برود