Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@00:08:08 GMT

لزوم افزایش آگاهی جامعه نسبت به سمن‌ها

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۳۵۶۳

لزوم افزایش آگاهی جامعه نسبت به سمن‌ها

مهمدی بر لزوم افزایش آگاهی جامعه نسبت به سمن‌ها تاکید کرد و گفت: هر جامعه ای که مشارکت مردمی بیشتری داشته باشد توسعه مطلوب‌تری خواهد یافت،

«زاهد مهمدی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: خانه سمن‌های مردم‌نهاد علاوه بر اینکه خود به تنهایی بیش از یک‌هزار ساعت دوره و کلاس آموزشی برگزار کرده، بر این تلاش دارد تا با دیگر سمن‌های فعال در استان ارتباط و همکاری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر سازمان‌های مردم‌نهاد خوزستان با بیان اینکه این سازمان در سیل گذشته خوزستان بیشتر کمک‌های مردمی را به سراسر خوزستان ارسال کرد افزود: به گفته مدیران کشوری سازمان مردم‌نهاد خوزستان پایلوتی برای اجرای کشوری است.

 

وی با اشاره به اینکه استانداری، اداره‌کل ورزش و جوانان، بهزیستی و نیروی انتظامی هر کدام می‌توانند مجوز راه‌اندازی سازمان مردم‌نهاد را صادر کنند اذعان داشت: در استان خوزستان بیش از 600 سمن وجود دارند که مجوز آنها توسط استانداری خوزستان تایید و صادر شده که بیشترین گرایش این سمن‌ها به سمت فعالیت‌های اجتماعی و حقوق شهروندی است.

 

مهمدی با بیان اینکه آگاهی جامعه نسبت به فعالیت سمن‌ها ضعیف است ابراز کرد: این عدم آگاهی کافی نه‌تنها میان مردم وجود دارد بلکه میان مدیران و مسئولان نیز مشهود بود به طور مثال اداره دارایی تفاوتی میان سازمان مردم‌نهاد و شرکت قائل نیست؛ در ابتدای دولت یازدهم این وعده داده شد که ساختار سمن‌ها در دولت نهادینه شود اما این وعده تاکنون محقق نشده است.

 

وی با اشاره به اینکه هر جامعه‌ای که مشارکت مردمی بیشتری داشته باشد توسعه مطلوب‌تری خواهد یافت عنوان کرد: موانع بسیاری برای نهادهای مدنی در جامعه وجود دارد، در جامعه‌ای که بیشتر رفتارها سیاسی هستند  وظیفه سمن‌ها به‌عنوان مجموعه‌های آگاهی‌بخش حقوق شهروندی بسیار دشورا است.

 

دبیر سازمان‌های مردم‌نهاد خوزستان یاد آور شد: به دلیل محدود بودن بسیاری از فعالیت‌های سیاسی، برخی افراد با افکار و گرایش سیاسی وارد حوزه فعالیت‌های مردم نهاد می‌شوند، در صورتی که هرکس در حوزه مخصوص به خود فعالیت کند سازمان‌های مردم‌نهاد راح‌تر و بهتر می‌تواند اثرگذاری خود را در جامعه نمایان کنند.

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: فعالیت های مردم نهاد نهاد های مدنی مردم نهاد سمن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۳۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم در  همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها که عصر چهارشنبه به میزبانی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، تقویت فعالیت‌های جهادی را مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و ابراز داشت: بهترین نوع مشارکت مردم، مشارکت در فعالیت‌های جهادی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم افزود: اعتقاد داریم موفق‌ترین نوع خدمت رسانی به مردم توسط گروه‌هایی رقم می‌خورد که از جنس خود مردم هستند و با انگیزه الهی و در راستای اعتقادات دینی گام بر می‌دارند.

وی گفت:‌جبهه استکبار با هر امکاناتی که داشته باشد توان مقابله با «قدرت ایمان» را ندارد. شهید سلیمانی نماد برجسته‌ای از همین گفتمان است که توانست استکبار را به ذلت بکشاند.

همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد

آیت الله نجم الدین طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این همایش از فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها قدردانی کرد.

در ابتدای این همایش گزارشی از برخی اقدامات و فعالیت‌های جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها ارائه شد. ساخت مسکن، درمانگاه، مسجد، مدرسه و خدمت رسانی به مردم در نقاط محروم یا حادثه دیده از جمله، میانه، سرپل ذهاب، سی‌سخت، زابل و پل‌دختر، از جمله سرفصل‌های ارائه شده در این گزارش بود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • همایش جمعیت خدمت‌رسانی فاطمی‌ها در قم برگزار شد
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • توسعه کتابخانه‌های سیار در دستورکاراست/ایجادزنگ کتابخوانی درمدارس
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • «احمد» در هند جایزه گرفت
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی خوزستان
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان