Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-20@03:11:39 GMT

۱۲۶۰ اثر به بخش بین‌الملل جشنواره ‌فیلم مقاومت رسید

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۳۹۳۲

۱۲۶۰ اثر به بخش بین‌الملل جشنواره ‌فیلم مقاومت رسید

۱۲۶۰ اثر از آمریکای مرکزی و جنوبی، اروپا، آسیا و خاورمیانه و آفریقا متقاضی حضور در بخش‌های مختلف جشنواره فیلم مقاومت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بنابر اعلام دبیرخانه بخش بین‌الملل شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت تاکنون ۴۶۰ اثر از آسیا، ۲۸۰ اثر از آمریکای مرکزی و جنوبی، ۳۲۵ اثر از اروپا و ۹۰ اثر از آفریقا برای شرکت در بخش‌‌های مختلف این رویداد ثبت نام شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشورهای هند با ۲۴۸ اثر، ترکیه با ۶۳ اثر، اسپانیا با ۳۰ اثر، برزیل با ۵۱ اثر و روسیه با ۲۹ اثر بیشترین آمار را به خود اختصاص داده‌اند.

آثار رسیده به دبیرخانه به ترتیب در بخش‌های مسابقه اصلی، سیدالشهدای مقاومت، مدافعان سلامت و روایت قلم ثبت شده‌اند.

مهلت دریافت اثر برای حضور در بخش بین‌الملل شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت پنجشنبه ۳۰ مرداد ماه به پایان می‌رسد.

شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو زمان ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه مقارن با هفته دفاع مقدس در بخش‌های «مدافعان سلامت»، «جشنواره جشنواره‌ها» و انتخاب استانیِ بخش «فیلمسازان بسیجی» و یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «سینمای ایران و جهان»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد، پژوهش و تحلیل» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» برای اولین بار در همه بخش‌ها به صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: فیلم مقاومت بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۳۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر کسی آمریکا را به عنوان ابرقدرت قبول ندارد

حجت‌الاسلام مسجدجامعی گفت: در حال حاضر، صحنه جهان مانند دهه ۹۰ تک قطبی نیست و دیگر کسی آمریکا را به عنوان ابرقدرت قبول ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد مسجدجامعی، استاد دانشگاه و کارشناس ژئوپلیتیک در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق با طرح این سوال که چرا نظام بین‌الملل نمی‌تواند جنگ خونین غزه را متوقف کند، گفت: وقتی بحران کانال سوئز و خلیج خوک‌ها بین شوروی و آمریکا شکل گرفت، اگرچه بحران هسته‌ای بود، ولی سریع بین این دو قطب جمع شد. چون نظام بین‌الملل دو قطبی بود. یعنی دو قطب نیرومند وجود داشت و همه این دو را به رسمیت می‌شناختند. در نتیجه، رقابت بین آن دو منجر به ثبات در نظم بین‌الملل شده بود. هر بحرانی هم شکل می‌گرفت، امکان خاتمه یافتنش وجود داشت.

حجت‌الاسلام مسجدجامعی ادامه داد: بالاخره نظم ظالمانه بهتر از هرج و مرج و بی‌نظمی است. آن موقع نظم ظالمانه وجود داشت و صحنه جهان دو مبصر داشت، که یکی شوروی و دیگری آمریکا بود. بعد که شوروی ساقط شد، نظم یک قطبی در جهان شکل گرفت. آمریکا بعد از سقوط شوروی در جنگ اول عراق و آمریکا توانِ کنترلِ جنگ پر عوارض را داشت. امریکا در اواسط دهه ۹۰ بر اساس صلح دیتون توانست جنگ بوسنی را تمام کند. یعنی اگرچه آمریکا تک قطبی بود، ولی توانِ نفوذ و اعمال نظر را داشت.

این کارشناس ژئوپلیتیک افزود: آخرین باری که آمریکا توان اعمال نظر را داشت، جنگ دوم عراق در سال ۲۰۰۳ بود. بعد از آن نظام بین‌الملل یک قطبی دچار مشکل شد؛ یعنی هم آمریکایی‌ها ضعیف شده بودند، هم سر و کله قدرت‌های جدیدی مثل چین پیدا شد. دیگر آمریکا مثل سابق قدرت یکه تازی دهه ۹۰ را نداشت. در حال حاضر، صحنه جهان مانند دهه ۹۰ تک قطبی نیست و کسی آمریکا را به عنوان ابر قدرت گذشته قبول ندارد. الان نظم بین‌الملل در حال انتقال است، که وضعیت بسیار خطرناکی است. چراکه اگر جنگ دامنه‌داری صورت گیرد، امکان خاتمه یافتن آن وجود ندارد.

دیگر خبرها

  • فواد ایزدی: آمریکا و اسرائیل با عملیات روانی دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند
  • جشنواره «پژواک» بین‌المللی می‌شود؟/افزایش آثار رادیویی غیرسازمانی
  • دیگر کسی آمریکا را به عنوان ابرقدرت قبول ندارد
  • پیام نشست کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران؛ تقابل با تروریسم و صهیونیسم
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره فیلم  آلمان
  • اعلام گروه‌های منتخب جشنواره آیین‌های نمایشی روستایی رضوی
  • دبیر رسانه‌ای شانزدهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی منصوب شد
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌در جشنواره آلمان
  • اولین حضور بین‌المللی «چوپان» ‌درجشنواره «sehsüchte» آلمان
  • فراخوان ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی