Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-16@19:36:51 GMT

جزییات افزایش56درصدی قیمت مسکن

تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۷۹۴۹۹۲

جزییات افزایش56درصدی قیمت مسکن

متوسط قیمت هر متر واحد مسکونی معامله شده مسکن در شهر تهران در تیر ماه 99 با 56.6 درصد افزایش به 20 میلیون و 910 هزار تومان رسیده است. ناطقان: به نقل از بانک مرکزی، در تیر ماه 99 متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 20 میلیون و 910 هزار تومان بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل 56.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

در میان مناطق 22 گانه شهرداری تهران، بیشترین متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای مسکونی معاملات شده معادل 45 میلیون و 300 هزار تومان به منطقه 1 و کمترین آن با 9 میلیون و 360 هزار تومان به منطقه 18 تعلق داشته است. ارقام مزبور نسبت به ماه مشابه سال 1398 به ترتیب 51.8 و 58.2 درصد افزایش نشان می‌دهند.

تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در تیرماه سال 1399، به 14 هزار واحد مسکونی بالغ شد که نسبت به ماه مشابه سال قبل 193.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

«گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در تیر ماه سال 1399»، برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

بررسی توزیع تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران به تفکیک عمر بنا در تیرماه سال 1399 حاکی از آن است که از مجموع 14047 واحد مسکونی معامله شده، واحدهای تا 5 سال ساخت با سهم 38.6 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند. سهم مذکور در مقایسه با تیرماه سال قبال حدود 1.6 واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سه واحدهای با قدمت 6 تا 10، 16 تا 20 و بیش از 20 سال ساخت افزوده شده است.


منبع: فارس برچسب ها: افزایش قیمت ، مسکن ، تهران

منبع: ناطقان

کلیدواژه: افزایش قیمت مسکن تهران مسکونی معامله شده درصد افزایش واحد مسکونی هزار تومان شهر تهران ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت آپارتمان در منطقه ۱۵ تهران

افزایش قیمت مسکن در حالی است که کف حقوق وزارت کار در سال (۱۴۰۲) حدود هشت میلیون تومان تعیین شده بود و حقوق کارگران (با تبدیل ریال به دلار)،۱۳۱ دلار است، که همین مبلغ حقوق دریافتی را باید برای اجاره خانه پرداخت کند؛ مبلغ مازادی برای مخارج دیگر باقی نخواهد ماند، اما بر اساس استانداردها، تنها تا سقف ۳۰ درصد از درآمد هر فرد باید صرف مسکن شود.

به گزارش خبرآنلاین، به طور مثال، هر فرد برای خرید یک واحد نوساز با زیربنای ۶۵ متر یک‌خوابه در خیابان اتابک واقع در منطقه ۱۵ تهران، باید ۲ میلیارد و ۶۰۰ هزار تومان سرمایه داشته باشید.

قیمت خرید واحد‌های دیگر در منطقه ۱۵ تهران را در جدول زیر بررسی کنید.

منطقه ۱۵ تهران یکی از مناطق معروف واقع در جنوب شرقی تهران است که نقطه اتصال آن با دیگر مناطق تهران است. این منطقه دارای آب و هوای متناسب با دیگر شهر‌ها و استان‌های مرکزی تهران است، اما گاهی آلودگی هوا متراکم می‌شود.

دیگر خبرها

  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در استان تهران
  • پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه‌های حمایتی نهضت ملی مسکن در زنجان
  • واگذاری ۱۰۸ واحد مسکونی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان تهران
  • ۵۰۰۰ واحد مسکونی تا هفته دولت تحویل مالکان گلستانی می شود
  • ۸۰ درصد مددجویان روستایی کمیته امداد گلستان دارای مسکن هستند
  • مقاوم‌سازی ۶۷ درصد مساکن روستایی زنجان در سال ۱۴۰۳
  • ۱۱ هزار واحد مسکونی در زنجان مقاوم‌سازی می‌شود
  • امسال ۱۱هزار واحد مسکونی روستایی در زنجان مقاوم سازی می شود
  • امسال ۱۱هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم در زنجان مقاوم سازی می شود
  • قیمت آپارتمان در منطقه ۱۵ تهران