Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- واحد سرمایه گذاری بانک مرکزی چین در گزارشی اعلام کرد: ما باید با افزایش استفاده از شبکه پیام رسانی مالی بومی برای تراکنش‌های بانکی در چین، هنگ کنگ و ماکائو، برای مقابله با تحریم‌های احتمالی آمریکا آماده باشیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رویترز، وام دهندگان دولتی چین با پیش بینی تصویب قانونی در آمریکا که بانک‌های خدمات دهنده به مجریان قانون امنیت ملی هنگ کنگ را مجازات می‌کنند، در حال بررسی طرح‌های اضطراری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این گزارش آمده است: استفاده بیشتر از " سامانه پرداخت بین بانکی فرامرزیِ" چین به جای استفاده از سامانه سوئیفت مستقر در بلژیک، همچنین موجب کاهش به خطر افتادن اطلاعات پرداخت‌های جهانی چین به آمریکا می‌شود.
در این گزارش همچنین اقدامات بالقوه‌ای که آمریکا ممکن است ضد بانک‌های چینی صورت دهد بررسی شده اند. قطع دسترسی بانک‌های چینی به سرویس پیام رسان مالی سوئیفت یکی از این اقدامات است. سوئیفت یک شبکه مهم است که بانک‌ها در سراسر جهان از آن برای انجام تراکنش‌های مالی استفاده می‌کنند.
این گزارش در بحبوحه روابط رو به وخامت چین و آمریکا، دو اقتصاد بزرگ جهان، افزود: "وارد کردن ضربه خوب به دشمن ما را در برابر صد‌ها ضربه دشمن مصون نگه می‌دارد. "
چین استفاده از سامانه خود برای تسویه حساب‌های مالی را سال 2015 برای بین المللی کردن استفاده از یوآن آغاز کرد.
سامانه چین که تحت نظارت بانک مرکزی این کشورقراردارد سال 2019، 135 میلیارد و 750 میلیون یوان (19 میلیارد و 400 میلیون دلار) در روز را تسویه کرده است این تسویه حساب‌های مالی با شرکت 96 کشور و منطقه انجام شده خاند.
این گزارش اعلام کرد اگر آمریکا با اتخاذ اقدامات شدید مانع دسترسی برخی شرکت‌های چینی به تسویه حساب‌های دلاری شود چین نیز باید اقداماتی را برای مقابله با دلار آمریکا انجام دهد.
در این گزارش همچنین توصیه شده است چین باید قانونی شبیه قانون مسدود کننده اتحادیه اروپا تدوین کند. این قانون به اتحادیه اروپا امکان می‌دهد به روابط اقتصادی و تجاری با ایران کشوری که هدف تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است ادامه دهد.
یکی از کارکنان ارشد مالی شرکت هواوی چین بزرگترین تولید کننده تجهیزات مخابراتی اکنون باخطر استرداد از کانادا به آمریکا روبرو است. وی به کلاهبرداری بانکی به سبب گمراه کردن بانک اچ اس بی سی درباره رابطه هواوی با یک شرکت فعال در ایران متهم شده است. این وضعیت بانک اچ اس بی سی را در خطر روبرو شدن با جریمه‌ها و مجازات‌ها به سبب نقض تحریم‌های آمریکا قرار می‌دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: درخواست بانک بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران

به گزارش خبرگزای صدا و سیما؛ مرکز قم، ابوالفضل نجارزاده مدیر عامل بانک ملی ایران در دیدار با استاندار قم با اشاره به اینکه این بانک در یک سال گذشته مبلغی بالغ بر ۵۰ همت تسهیلات قرض الحسنه در کل کشور پرداخت کرده گفت: در حال حاضر مجموعه بانک ملی در چند پروژه سرمایه‌گذاری در استان قم مشارکت می‌کند.

وی همچنین در این دیدار گفت: تلاش می‌کنند تا میزان تسهیلات قرض الحسنه و تسهیلات خرد در سطح استان قم را افزایش دهند.

سیدمحمدآقامیری استاندار قم با تاکید بر اینکه لازم است مبلع و تعداد ارائه تسهیلات قرض الحسنه در استان قم افزایش یابد گفت: در شش ماه گذشته با بیش از ۳هزار نفر از مردم استان قم در قالب ملاقات مردمی دیدار داشته که بیش از ۱۹۰۰ نفر آنها خواستار تسهیلات بودند.

وی همچنین از مدیرعامل بانک ملی ایران خواست تا شرکت‌های سرمایه‌گذاری خود را به قم معرفی کند تا در این استان اقدام به سرمایه‌گذاری‌هایی با رقم‌های بالا انجام دهند چرا که این اقدام باعث می‌شود نرخ ۸ درصدی بیکاری در قم تعدیل شود.

آقامیری وجود تعداد زیاد اتباع در قم را یکی از عوامل بالا رفتن نرخ بیکاری در استان قم دانست و گفت: در صورتی که شرکت سرمایه گذاری از سوی بانک ملی در قم معرفی شود این قول را می‌دهیم تا مجوز فعالیت‌های آنها را در کمترین زمان ممکن اخذ کنیم.

همچنین تسریع در بهره‌برداری و تکمیل بزرگراه شهید سلیمانی یکی از مباحث مطرح شده در این دیدار بود که با پیگیری نمایندگان مردم قم در مجلس شورای اسلامی و همچنین استاندار مقرر شد موافقت و تاییدیه از آقای فرزین رئیس کل بانک مرکزی ایران گرفته شود و در سرمایه‌گذاری و تکمیل این پروژه مشارکت کند.

عملیات اجرایی طرح کمربندی کنار گذر غربی قم تهران و آزادراه قم _سلفچگان _ راهجرد_ اراک با نام سردار شهید سلیمانی که با هدف رفع گره ترافیکی ورودی شهر قم از مسیر آزادراه قم – تهران، جاده قدیم قم – تهران و محور قم سلفچگان از خرداد سال ۱۳۹۹ آغاز شده بود، با گذشت بیش از سه سال، هنوز پیشرفت چندانی نداشته است.

دیگر خبرها

  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی
  • گرفتن وام با جسد ضامن + عکس
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • بانک مرکزی: طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • طرح «کهربا» با ۶ بانک آغاز شد
  • کروزهای ضد کشتی ایران در فاصله کم از خاک آمریکا
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳