Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور به تشریح مشکلات ناوگان تاکسیرانی در تهیه اقلام بهداشتی همچون ماسک، دستکش و مایع ضدعفونی کننده با توجه به افزایش قیمت آن پرداخت. تاریخ انتشار: 16:42 - 08 مرداد 1399 - کد خبر: ۶۴۲۰۲۹

مرتضی ضامنی در گفت‌وگو با میزان به سوالی در خصوص افزایش هزینه‌های ماسک و محلول‌های ضدعفونی در شرایط فعلی افزایش شیوع کرونا پرداخت و گفت: در ابتدای سال جاری در تهیه ماسک با مشکلاتی مواجه شدیم چراکه اساسا در تولید آن مشکلاتی وجود داشت و اکنون از لحاظ تولید مشکلی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اکنون به لحاظ قیمتی نه تنها در حوزه ماسک بلکه کل پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت اگر به مدت محدود باشد، قابل مدیریت است، اما اگر قرار باشد به طور طولانی یک ساله مدت اجرایی شود، هزینه سرباری را به مجموعه‌ها و رانندگان تاکسی وارد می‌کند.

بیشتر بخوانید: قنادان: شهرداری تهران امکان نظارت بر کرایه تاکسی‌های اینترنتی را ندارد

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها تا جایی که قاعدتا بتوانند پاسخگوی نیاز رانندگان تاکسی‌ها هستند و ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی توزیع می‌کنند، اما استمرار این وضعیت عمده این هزینه‌ها بر دوش راننده است در نتیجه دستگاه‌هایی که این تجهیزات و امکانات را در دست دارند، درخواست داریم که اگر می‌توانند شرایطی را فراهم کنند که حداقل بتوانیم این اقلام را با هزینه‌کمتری به دست رانندگان تاکسی برسانیم.

وی ادامه داد: فراهم شدن این امکان برای تهیه این اقلام از تولیدکننده از دلالی جلوگیری کرده و از قیمت آن می‌کاهد، در نتیجه ما این تجربه را در لاستیک اجرای کردیم و تاثیرات خوبی را هم در این زمینه دیدیم.

ضامنی تصریح کرد: در حوزه ماسک اعلام آمادگی می‌کنیم که اگر تولیدکنندگان بتوانند این شرایط را فراهم بیاورند که ما بتوانیم عرضه آن از تولید به مصرف تهیه کنیم و رانندگان هزینه مضاعفی را پرداخت نکنند، این می‌تواند کمک مضاعفی در این حوزه باشد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به وضعیت استفاده مسافران از ناوگان تاکسیرانی خاطرنشان کرد: ما تابع پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم و بر این اساس تلاش کردیم تا با کاهش تعداد مسافران، الزامی شدن ماسک و ضدعفونی مستمر ناوگان تاکسیرانی تلاش کنیم تا سلامت شهروندان و رانندگان تاکسی حفظ شود.

وی ادامه داد: جا دارد در این زمینه از همه رانندگان تاکسی تشکر داشته باشیم که در همراهی با این پروتکل‌ها پیش قدم بودند و آن را اجرایی کردند. تکلیف دوم بر عهده استفاده کنندگان از ناوگان تاکسیرانی است که ما توصیه می‌کنم استفاده از ماسک را فراموش نکرده و توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

ضامنی خاطرنشان کرد: شهروندان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند در حفظ سلامتی خود، شهروندان دیگر و حتی رانندگان تاکسی موثر باشند چراکه رانندگان به طور مداوم در معرض مواجهه با این ویروس هستند و درخواست ما از مردم این است که با همراهی و همکاری همگانی سریع‌تر از این بحران عبور کنیم.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در توصیه‌ای به رانندگان تاکسی بر روشن بودن کولر‌های تاکسی‌ها تاکید کرد و گفت: یکی از مواردی در پروتکل‌ها به صراحت اشاره شده، این است که حتما شیشه‌های خودرو باید پایین باشد تا هوا در جریان باشد و اگر قرار بر روشن بودن کولر هم هست، حتما باید این مساله را رعایت کنند تا تهویه هوا به طور کامل انجام شود.

وی ادامه داد: ما در پیک اول کرونا با ۷۰ درصد کاهش مسافران به دلیل شیوع کرونا مواجه شدیم که تا اسفند و فروردین ادامه داشت، اما بعد از فعال شدن مشاغل مختلف این مساله تا حدی برطرف شد.
ضامنی خاطرنشان کرد: یکی از پروتکل‌هایی که به تاکسیرانی‌های سراسر کشور الزام کرد که یک مسافر در تاکسی‎ها کمتر شود، منجر به کاهش ۲۵ درصدی مسافران تاکسی شد.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: حدود یک ۱۵ تا ۲۰ درصد هم نگرانی افراد در سوار شدن به تاکسی در کاهش تعداد مسافران موثر بود، اما در نتیجه ما اکنون در پیک دوم با کاهش ۴۰ درصدی مسافران مواجه هستیم.

وی در ادامه به تشریح ظرفیت‌های موجود برای حمایت مالی از رانندگان تاکسی پرداخت و گفت: بند ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر تمهیداتی را برای ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه ناوگان تاکسیرانی پیش‌بینی کرده است که اگر یک سری تاکسی پایه گازسوز با یک مشخصاتی بتواند به ناوگان تاکسیرانی ورود پیدا کند، قطعا مصرف گاز این ماشین بیشتر خواهد شد و با توجه به صرفه‌جویی که در حوزه بنزین صورت می‌گیرد و کمکی برای دولت است، دولت می‌تواند بخشی از این کمک را یارانه به حوزه تاکسیرانی پرداخت کند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور ادامه داد: ما در سال گذشته با همکاری شرکت ایران خودرو در خودرو سمند پایه گازسوز یک تغییراتی را ایجاد کردیم تا مخزن این خودرو‌ها بزرگتر شوند و ما بتوانیم از این ظرفیت قانونی استفاده کنیم و خوشبختانه این اتفاق در سال گذشته محقق شد.

ضامنی خاطرنشان کرد: امسال به دنبال این هستیم که این موضوع را جدی‌تر پیگیری کنیم و تعداد بیشتری را از این خودرو‌ها را وارد عرصه تاکسیرانی کنیم تا بتواند قاعدتا کمکی به ناوگان تاکسیرانی باشد و اگر بانک‌ها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند. با توجه به اصلاحات صورت گرفته در خودرو‌ها شرکت‌های تاکسیرانی می‌توانند از این تسهیلات قانونی استفاده کنند.

وی اعلام کرد: این کمک‌ها در حوزه نوسازی و بهبود وضعیت ناوگان تاکسیرانی است، علاوه بر اینکه ما با توجه به شیوع کرونا با همکاری بنیاد علوی تسهیلات دو میلیونی را به افراد آسیب دیده ناشی از کرونا اختصاص دادیم که تاکنون چهارده هزار نفر از این تسهیلات استفاده کرده‌اند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور  خاطرنشان کرد: در کنار اینکه یک تسهیلات شش میلیونی را برای کلیه رانندگان درنظر گرفتیم که رانندگان می‌توانستند در سایت کارا وابسته به وزارت کار، رفاه و تعاون اجتماعی از این امکان استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تاکسیرانی تاکسی کرونا مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور ناوگان تاکسیرانی رانندگان تاکسی پروتکل ها تاکسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۵۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست صمیمانه رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ، مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران ، فرمانده بسیج شهرداری تهران و سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با خانواده‌ شهدای تاکسیران برگزار شد.

در این نشست که به منظور پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت مقام شامخ شهدا و خانواده‌هایشان با حضور نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، غلامعباس کیانی مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران، محمدمهدی حسن‌زاده فرمانده سازمان بسیج شهرداری و شادی مالکی سرپرست سازمان تاكسيراني شهر تهران برگزار شد ، مسائل مختلفی از سوی خانواده معظم شهدا مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

نرگس معدنی پور، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این نشست گفت: خانواده شهدا، عزیزان ما و شهدا افتخار ما هستند. هدفگذاری ما در شورای اسلامی ششم، نامگذاری معابر به نام شهداست و شهدای تاکسیران عزیزان ما هستند و در اسرع وقت این کار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: نوسازی ناوگان تاکسیرانی و برقی‌سازی آن از اولویت‌های سازمان، شهرداری و شوراست و خوشحالیم پیگیری‌های لازم در این خصوص صورت می‌گیرد و ۵۰ درصد کمک دولتی برای برقی‌سازی حمل‌ونقل اتفاق مهمی در این دوران است.

وی افزود: ۲۹ خانواده شهید در تاکسیرانی فرصتی مغتنم برای الگوسازی و استفاده از سبک‌زندگی برای آیندگان است و امیدواریم با قدرت به این کار ادامه دهیم.

در ادامه این نشست ، غلامعباس کیانی مدیرکل امور ایثارگران شهرداری تهران با یادآوری خاطرات هشت سال دفاع مقدس گفت: ما تاریخ بزرگی پشت‌سر گذاشتیم و از روزی که انقلاب شد، ما هر روز شاهد پدیده‌های جدیدی بودیم که هر کشوری را به چالش می‌کشید اما این کشتی در این سال‌ها به سلامت از بحران‌ها و طوفان‌ها گذشت و این برای همه ما درس بزرگی است تا این فرهنگ را به‌درستی نشان دهیم و فرهنگ ایثار، مقاومت و از خود گذشتگی شهدا را الگو کنیم چون اگر آن‌ها نبودند ایرانی هم وجود نداشت.

کیانی تکریم خانواده های معظم شهدا را جزو وظیفه ذاتی سازمان‌ها دانست و گفت:  شنیدن خاطرات و آگاهی از افکار و همچنین آشنایی با اعتقادات شهدا ، چراغ راهی برای انتخاب مسیر صحیح در جهت اعتلای ایران اسلامی است.

وی با اشاره به حضور یک بانو در سازمان تاکسیرانی گفت: حقیقتا فکر نمی‌کردم در این سازمان یک خانم بتواند موفق باشد ولی فعالیت های سازمان چشمگیر بوده و باعث افتخار این کشور است که بانوان به این سطح از توانمندی رسیدند.

همچنین محمدمهدی حسن‌زاده مسئول سازمان بسیج شهرداری با اشاره به «وعده صادق» و پهبادهای ایران اسلامی گفت: این اتفاقات نشان می‌دهد باید لحظه به لحظه آماده باشیم. از ۱۷۵ شهید شهرداری، ۲۹ خانواده شهید در سازمان تاکسیرانی داریم و ان‌شاءالله همه ما در رکاب امام زمان (عج) به خدمت ادامه دهیم و همه ما به درجه رفیع شهادت برسیم.

در بخش دیگری از این نشست شادی مالکی ، سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت:باعث افتخار بنده است که در خدمت زحمتکشان تاکسیرانی شهر تهران هستم و مفتخریم ۲۹ خانواده شهید گرانقدر هم در این مجموعه حضور دارند و شهید سیدمهدی جلادتی آخرین شهید از خانواده بزرگ تاکسیرانی پایتخت است.

وی در ادامه با اشاره به گذر مدیریت سازمان تاکسیرانی از سنتی به مدرن گفت: باتوجه به فرسودگی نیمی از ناوگان تاکسیرانی تهران ، نیاز به نوسازی بیش از پیش احساس می‌شود. در همین راستا شهرداری تهران و دولت با رویکرد برقی‌سازی ناوگان تصمیم گرفت تا شاهد ورود ۶۰ هزار تاکسی و ون برقی به پایتخت باشیم تا تهران پیشگام برای سایر کلانشرها باشد.

وی افزود: همچنین خدمات درمانی مناسب، خدمات رفاهی، خدمات تعمیرگاهی، کمک به بیماران صعب‌العلاج و نظارت هوشمند بر حمل‌ونقل از دیگر رویکردهای این سازمان است.

مالکی در پایان خاطرنشان کرد: نامگذاری بوستان‌ها، معابر و پایانه‌های تاکسیرانی به نام شهدای تاکسیران از جمله درخواست‌های ما از شورای شهر تهران است که در حال پیگیری این موارد هستیم. در پایان این نشست نیز از خانواده معظم شهدای تاکسیران تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • درخواست از شورای شهر برای نامگذاری بوستان‌ها و پایانه‌های تاکسی به نام شهدای تاکسیران
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان است
  • ◄ بحران رانندگان عمومی جدی شد/ کوچ رانندگان سواری کرایه بین شهری از این شغل
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی
  • سرپرست سازمان تاکسیرانی تهران: ۱۰هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • آغاز فروش اقساطی تاکسی برقی کرمان موتور (+قیمت ، جدول فروش و مشخصات و عکس خودرو)