Web Analytics Made Easy - Statcounter

چهارمین جلسه دادگاه متهمان پرونده موسوم به هلدینگ آفتاب در مشهد برگزار شد.

به گزارش قدس آنلاین، این جلسه روز چهارشنبه در محل دادسرای انقلاب با حضور متهمان، وکلای آنها و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط به ریاست قاضی سید هادی منصوری برگزار شد.
در ابتدای این جلسه متهم عباس داوود زاده به دستور رییس دادگاه، با قرار گرفتن در جایگاه گفت: از سال ۸۰ تا ۸۲ به عنوان حسابدار در دفتر آقای ثابت مشغول به کار بودم اما چون اطلاعات تخصصی مالیاتی نداشته‌ام قادر به ارائه مشاوره در این زمینه نیز نبوده‌ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اظهارات خود در مراحل پیشین دادرسی را قبول دارم، هرچند از سال ۸۳ تا ۹۷ به صورت تلفنی با متهم ردیف اول ارتباط داشته و پیمانکاری می‌کردم.
وکیل متهم داوود زاده نیز اظهار کرد: پرونده را کامل مطالعه نکرده ام که این اظهارنظر با واکنش رییس جلسه و همچنین نماینده دادستان مواجه شد.
غرابادیان به عنوان نماینده دادستان عمومی و انقلاب مشهد نیز گفت: علی رغم امکان مطالعه پرونده از سوی وکیل متهم، متاسفانه او بدون اطلاع کامل و دقیق از محتوای اسناد و مدارک و اوراق پرونده و بدون توجه به اقاریر و اظهارات سایر متهمان، برای دفاع از موکل خود در محضر دادگاه حاضر شده که جای تامل و تعجب دارد. چگونه می‌خواهید درچنین شرایطی از حقوق موکل خود دفاع کنید؟
وکیل متهم داوود زاده نیز گفت: لایحه دفاعیه خود را متعاقبا تقدیم حضور دادگاه خواهم کرد.
نیما حسینی مقدم، متهم بعدی بود که به دستور رییس دادگاه در جایگاه ویژه قرار گرفت و گفت: اولین فردی بودم که به دادسرا احضار شدم و در حوزه رایانه سر رشته‌ای ندارم اما چاپ مدارک را مشاهده کرده بودم.
نماینده دادستان در خصوص اظهارات این متهم گفت: نامبرده علیرغم اطلاع از اقدامات خلاف قانون که در موسسه انجام می‌شده و تذکراتی که دریافت کرده است متاسفانه به فعالیت خود ادامه داده بود.
غرابادیان افزود: با توجه به اخبار موجود در زمینه فعالیت‌های خلاف قانون برخی افراد و موسسات در زمینه های آموزشی که منتهی به صدمات مادی و معنوی به جامعه به ویژه جوانان می‌شود از همین تریبون به کسانی که در این زمینه هنوز دارای فعالیت‌های مجرمانه هستند هشدار می‌دهم.
متهم سعید حقگو نیز پس از قرائت کیفرخواست توسط نماینده دادستان گفت: به عنوان مدیر بازرگانی و سرپرست بازاریابی در ساختمان اصلی فعالیت می‌کردم اما از اقدامات غیرقانونی اطلاعی نداشتم.
رییس دادگاه خطاب به حقگو گفت: چگونه در ساختمان اصلی فعالیت می‌کردید و اقدامات را به صورت گسترده انجام می‌دادید ولی اظهار می‌کنید که از اقدامات خلاف قانون مجموعه مطلع نبودید؟
وکیل متهم سعید حقگو نیز با بیان این که لایحه دفاعیه را در مهلت مقرر تقدیم محضر دادگاه خواهد کرد گفت: ما به اعمال متهم ردیف اول کاری نداریم، متهم ردیف اول اجازه دخالت در امور غیرمحوله را به موکلم نمی‌داده و موکل اینجانب در فرآیند تصمیم سازی‌ها محلی از اعراب نداشته و حتی در یک مورد به جهت یک تاخیر در حضور در محل کار از سوی مسوول موسسه جریمه سنگین مالی شده است.
نماینده دادستان نیز گفت: دادگاه در تعیین و تطبیق عناوین اتهامی ارائه شده توسط دادسرا، نسبت به متهمان نگاهی توام با رافت اسلامی داشته است بنابراین از متهمان و وکلای ایشان می‌خواهیم تا در اظهارات خود صداقت داشته باشند.
احسان ثابت فرزند محمدحسن دیگر متهمی بود که به بیان دفاعیات خود پرداخت و افزود: برادر متهم ردیف اول هستم و به عنوان مدیر بازرگانی در دفتر امامت فعالیت می‌کردم، مهندس هستم و سال‌ها در خارج از کشور بودم و قصد داشتم به صورت موقت و به صورت کارمند در این موسسه فعالیت کنم.
وی گفت: از نحوه فعالیت‌ها اطلاعی نداشتم و بنا به دلایلی سوال نیز نمی‌کردم. پروژه‌ها اعلام و سپس اجرا می‌شد، در زمان اجرای پروژه گلدن استیت نیز حضور نداشتم.
نماینده دادستان نیز در این خصوص گفت: بارها توسط کارگروه نظارت به وی تذکر داده شده و متهم نیز تعهد داده ‌است پس چگونه از فعالیت‌های برادر خود که متهم ردیف اول این پرونده است اطلاعی نداشته است؟
وکیل متهم احسان ثابت نیز گفت: ما به دنبال روشن شدن حقیقت و شفاف شدن نقش موکل در فرآیند اقدامات موسسه هستیم، ضمن این که متهم ردیف اول از امور به زیر مجموعه خود اطلاعی نمی‌داده و موکل من کارمند امیر رضا ثابت بوده است.
وی افزود: کارمندان حق دخالت در امور کلان موسسه را نداشته‌اند و این درحالی‌ است که اقدامات انجام شده تخلف صنفی بوده و جرم محسوب نمی‌شود.
نماینده دادستان در خصوص این اظهارات نیز اظهار کرد: احسان ثابت در جلسات حضور داشته، برادر متهم ردیف اول است، تذکر دریافت کرده پس چگونه ادعا می‌کنید از اقدامات خلاف قانون اطلاعی نداشته است؟ این موارد قابل قبول نیست. اقاریر متهم در مراحل پیشین دادرسی با اظهارات اخیر متهم مغایرت داشته و منطبق با واقعیت نیست.
محمدجواد محمدعلی‌پور فرزند محمدرضا متهم بعدی بود که به جایگاه متهمان فراخوانده شد و پس از بیان مطالبی، ادامه دفاعیات را به وکیل خود واگذار کرد.
یکی از مطلعان نیز به جایگاه فراخوانده شد و گفت: بارها و بارها با توجه به مسوولیت نظارتی که در حوزه آموزشی دارم به متهمان از جمله علی‌پور تذکر داده‌ایم اما متاسفانه اقدامات خلاف قانون ادامه پیدا کرد.
قاضی منصوری در ادامه  از متهم آرش دائی نژاد خواست تا ضمن قرارگرفتن در جایگاه ویژه از خود در برابر کیفرخواست قرائت شده توسط نماینده دادستان مشهد دفاع کند.
متهم آرش دائی نژاد با اظهار بی اطلاعی از اقدامات خلاف قانون شرکت از وکیل خود خواست ادامه دفاعیات را برعهده بگیرد، معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق تسهیل و ارائه طریق ارتکاب جرم، تحصیل مال از طریق نامشروع به عنوان اتهامات متهم آرش دائی نژاد مطرح شد.
وکیل این متهم نیز گفت: موکلم عمدتا در تهران فعالیت می‌کرده و از اقدامات خلاف قانون اطلاعی نداشته و اخطارها و تذکرات از سوی نهادهای مسوول به دفتر مشهد داده می‌شده‌ است.
متهم شهروز شاه ورزی پور فرزند حمیدالدین نیز پس از قرائت کیفرخواست صادره در جایگاه قرار گرفت و گفت: تمامی اظهارات خود در مرحله دادسرا را قبول دارم و از هر تصمیمی که دادگاه اتخاذ کند تبعیت کامل خواهم کرد.
نماینده دادستان گفت: این متهم نیز مانند سایر متهمان از نحوه فعالیت‌های موسسه آگاهی داشته است، تحصیل مال از طریق نامشروع از جمله اتهامات منتسبه به متهم شهروز شاه ورزی پور است.
غرابادیان افزود: چرا با علم و اطلاع از تخلفات در حال انجام، به فعالیت‌های خود ادامه می‌دادید؟
قاضی منصوری نیز خطاب به وکیل متهم شاه ورزی پور گفت: دفاعیات خود را بیان و لایحه خود را نیز در مهلت مقرر تقدیم کنید، هرگونه سند و مدرکی نیز که به روشن شدن حقیقت کمک کند به دادگاه ارائه دهید تا هیات قضایی آنها را به دقت بررسی کند.
شهرام بقایری فرزند علیرضا از دیگر متهمانی بود که در جایگاه قرار گرفت و گفت: قالب خام سایت‌ها را طبق دستورات صادر شده توسط مسوولان تهیه می‌کردیم و سایت‌های میکی موتو و چند سایت دیگر را برای موسسه بالا آوردیم.
نماینده دادستان نیز در مواجهه با اظهارات متهم گفت: او برای برگزاری همایش‌ها سایت طراحی و جعل می‌کرده و بابت هر کاری که در این زمینه انجام می‌داده، دستمزد دریافت می‌کرده است.
وکیل متهم نیز گفت: موکلم شرکتی داشته که کارش طراحی سایت بوده است. موکل اینجانب بستر اقدامات را فراهم می‌کرده و از اقدامات خلاف قانون متهم ردیف اول اطلاعی نداشته است.
نماینده دادستان هم اظهار کرد: بررسی اقدامات نشان می‌دهد که متهم نامبرده از اقدامات خلاف قانون در حال انجام در این موسسه اطلاع داشته است.
متهم هما صداقت به عنوان نفر بعدی در جایگاه قرار گرفت، وی به عنوان مدیر فروش در هلدینگ آفتاب در حال فعالیت بوده است.
قاضی منصوری خطاب به متهم گفت: آیا اظهارات خود در مراحل قبلی دادرسی را قبول دارید؟ که متهم گفت: بله ، پس از اطلاع از تخلفات شرکت را ترک کردم.
نماینده دادستان خطاب به متهم افزود: شما بر چه اساس مبادرت به صدور مدرک می‌کردید درحالی که رابطه نزدیکی با متهم ردیف اول داشته و از خلاف بودن فعالیت‌ها اطلاع داشتید؟
وکیل این متهم نیز در دفاعیات گفت: متهم ردیف اول، موکلم را از واقعیت منحرف می‌کرده و موکل اینجانب بدون چون و چرا از دستورات امیر رضا ثابت تبعیت می‌کرده است.
در ادامه متهم ثمانه بالار در جایگاه قرار گرفت و اظهار کرد: ثابت به من لیست می‌داد و می‌گفت بناست در تهران این همایش برگزار شود، ما سالن صدا و سیما را هماهنگ می‌کردیم و مسائل مالی با مدیران دفاتر و از حوزه ما خارج بود.
وکیل مدافع متهم ثمانه بالار نیز به بیان دفاعیات پرداخت و سرانجام جلسه دادگاه به پایان رسید.
براساس کیفرخواست صادر شده توسط دادسرای عمومی و انقلاب مشهد، مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای، اخلال در نظام اقتصادی از طریق فرار مالیاتی، پول‌شویی، مشارکت در جعل مدارک تحصیلی دانشگاه‌های خارجی و مؤسسات آموزش عالی، جعل مهر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مهر تأییده مدارک این وزارتخانه، نشر اکاذیب رایانه‌ای، جعل مهر و علامت شرکت شاکیان خصوصی و مشارکت در جعل رایانه‌ای ۹۹ سایت از اتهامات مطرح شده در این پرونده است.
این پرونده دارای ۱۵ متهم، بیش از ۶ هزار برگ سند در قالب بیش از ۴۰ جلد است.
منبع: ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: مشهد هلدینگ آفتاب دادگاه اقدامات خلاف قانون جایگاه قرار گرفت نماینده دادستان اطلاعی نداشته متهم ردیف اول اظهارات خود قرار گرفت وکیل متهم فعالیت ها متهم گفت شده توسط متهم نیز نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۷۹۵۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،شهردار کوهسرخ در حاشیه این مراسم با بیان اینکه ریواس یکی از محصولات ویژه شهرستان کوهسرخ است، گفت: بهترین ریواس کشور در کوهسرخ تولید می‌شود.

محمد امین افزود: بر اساس آنچه در کتب آمده وجه تسمیه شهر ریوش تغییر یافته کلمه ریواس است که الف آن حذف و سین به شین تبدیل شده است «ریواس، ریوش».

وی گفت: تلاش می‌شود امسال چند جشنواره دیگر از جمله گیلاس و آلبالو و سایر محصولات را برگزار کنیم، همچنین پیگیر هستیم که جشنواره ریواس به نام کوهسرخ ثبت ملی شود.

شهردار کوهسرخ افزود: خوشبختانه امروز استقبال بسیار خوبی از این جشنواره شد به طوری که میزبان میهمانانی از شهر‌های مختلف خراسان رضوی بودیم.

وی گفت: شهرستان کوهسرخ و شهر ریوش قابلیت‌ها و پتانسیل‌های متنوعی از نظر گردشگری، صنایع‌دستی، معادن و برخی محصولات بومی و محلی دارد که باید به خوبی معرفی شوند.

امین با اشاره به اینکه هر ساله استقبال از این جشنواره بیشتر می‌شود، افزود: شهرستان کوهسرخ که از آن به عنوان بهشت گمشده خراسان رضوی نام برده می‌شود همچنان نیاز به معرفی و شناساندن به تمام نقاط کشور دارد.

وی گفت: کشاورزان کوهنورد در این جشنواره محصول ریواس و سبزی‌های بومی را از صبح زود جمع‌آوری و بدون واسطه و تازه همین امروز به دست مصرف کننده رساندند.

در حاشیه برپایی این جشنواره نمایشگاهی در چندین غرفه شامل صنایع‌دستی و انواع محصولات و غذا‌های محلی شامل ریواس و فرآورده‌های آن، سبزی‌های بومی، عرقیجات، عسل بهاره، لبنیات، انواع آش محلی، چون کوریا و رشته و انواع تافتون و کلوچه که همگی محصول و دسترنج مردمان کوهسرخ است به شرکت کنندگان و میهمانان عرضه و فروخته شد.

 

 

دیگر خبرها

  • برگزاری چهارمین جشنواره ریواس و سبزی‌های بومی در کوهسرخ
  • محاکمه ترامپ وارد چهارمین روز شد
  • برگزاری جشنواره دختران آفتاب در گچساران
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها
  • قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها | آدم‌ربایی و قتل در مشهد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد
  • عذاب وجدان حکم قصاص را متوقف کرد| قسامه چیست و چطور با ۵۰ قسم یک نفر قصاص می شود؟
  • فیلم| یک قدم تا اعلام جرم؛ تایید تخلفات عجیب رئیس اتحادیه نانوایان مشهد توسط معاون دادستان
  • سناریوی جدیدبرای واگذاری استقلال و پرسپولیس/امروز؛جلسه نهایی